hiros Skrevet 4. april 2009 #1 Skrevet 4. april 2009 håper noen kan gi meg noen gode råd!! Datteren vår er født i uke 28 og er nå 4,5 mnd korrigert. Hun veier nå i overkant av 5 kg (ved fødsel 831g). Problemet er at hun den siste uken ikke vil ta flaske (jeg har aldri hatt melk til tross for iherdig pumping på sykehuset). Det har aldri vært enkelt å få mat i henne, men nå nekter hun å ta flasken. Hun får i tillegg grøt (spiser ca 35 g som er en halv porsjon) og 1/3 glass 6 mnd glass - begge går ned på høykant, men hun vil ikke ha mer selv om får tilbudet. Vi har måttet begynne å gi henne flasken når hun sover for da suger hun som bare det. Ikke en heldig situasjon, men eneste måten vi nå får i henne nok væske. Noen som har noen gode råd??? PS - hun får vellig, spiser ikke noe mer om det er kun melk så da gir vi velling sånn at hun får mer mat.....
Thea <3 Lotte Skrevet 4. april 2009 #2 Skrevet 4. april 2009 Hei Jeg føler med deg. Jenta vår har alltid tatt flaske, men aldri drukket mye! Når hun kun fikk NAN drakk hun KUN 50ml, ALDRI mer! Så vi begynte også med velling, og det ble stor suksess. Men har du prøvd kopp? Kanskje hun synes det er mer stas ved siden av maten? Her er ikke tutekopp så stor suksess, men jeg lar henne prøve hver dag...plutselig en dag løsnerdet(håper jeg). Tutekoppen fra Tommyteepee er fin, for de tygger gjerne på tuten i starten, og når de gjør det på denne kommer det vann ut:) Ingen andre tutekopper jeg vet om som det kommer noe ut av når du tygger på den.... Lykke til:)
mammantilJardar Skrevet 8. april 2009 #3 Skrevet 8. april 2009 Hei hei Min sønn ble født i uke 25-6 og får flaske. Jeg bruker en sutt som har 3 reguleringer av åpningen i tilegg er det ventil i den. Han drikker mye mer av desse flaskene enn de vanlige han brukte på sykhuset. han er 2 mnd korrigert og drikker som regel 150ml. Av og til har han problemer med å drikke skriker og styrer på. Da hjelper det veldig og riste-gynge imens jeg mater han, han får tydeligvis fokuset over på dette istedet, og drikker fint. Lykke til og håper dette kan hjelpe deg i noen grad.
hiros Skrevet 10. april 2009 Forfatter #4 Skrevet 10. april 2009 heihei igjen, hvilket merke er det på disse flaskene? takknemlig for svar :-)
mammantilJardar Skrevet 10. april 2009 #5 Skrevet 10. april 2009 Bare hyggelig:) Flaskene heter Bornfree, suttene kjøper jeg utenom, og er av gummi, men born free har også regulerbare sutter. Søk på kelkoo så kommer både de og flaskene opp. Bruker regulerbare fordi gutten min har av og til behov for saktere flow har jeg funnet ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå