Gå til innhold

panikkangst

Anbefalte innlegg

hei.

jeg hadde en grusom opplevelse i Mai i fjor som har gitt meg det som kalles panikk lidelse(trodde jeg skulle dø blandt annet,men går ikke mer inne på det her, men har INGENTING med graviditet og fødsel å gjøre). dette er OK, jeg er sta, og skal komme igjennom det,angsten og panikken skal vekk!

men..er så redd for å få fullstendig panikk under fødselen. er fire mnd på vei.

jeg har født før, har dårlig minner, men jeg var veldig veldig ung, og tror nok mye av mine vonde minner fra da kommer av at jeg var så ung og redd, og ikke minst uvitende.

jeg vil ikke ha keisersnitt, får iallefall panikk av å ligge stille kanskje.

huff..får panikk for sprøyter og alt..ALT dette pga den opplevelsen i Mai.

aldri hatt det sånt før.....men nå får jeg panikk for situasjoner der jeg føler jeg ikke har kontroll med andre ord. hva da når jeg føder :(?

noen som har vært igjennom noe sånt før?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139916257-panikkangst/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Om det kan trøste noe så er det slett ikke sikkert du reagere slik på fødselen:)

Har selv hatt "anfall" av panikkangst innimellom, vil helst kalle det dødsangst.

Selv om fødselen i seg selv er noe en ikke har kontroll over selv, så har du profesjonelle folk rundt deg som holder kontrollen hele tiden og følger med på at alt går etter planen.

Virker ikke som det er selve smertene du gruer til, de vet man kommer.

Jeg er også livredd alt som heter sprøyter og epidural..men har "motet meg opp" gjennom dette svangerskapet ved å tenke at smertene jeg har under fødselen ikke kan sammenlignes med et lite stikk.og jeg skal ikke kategorisk avvise den hjelpen vi blir tilbudt. Skal se an situasjonen.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139916257-panikkangst/#findComment-139916549
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...