Gå til innhold

Noen som har opplevd at alle gode ting er 3?

jkristin81

Anbefalte innlegg

Jeg mistet første gang i begynnelsen av januar. Var da i uke 10, opprinnelig med tvillinger. De hadde visst ligget i samme fostersekk fikk jeg beskjed om, så det ville blitt et komplisert svangerskap. Er en mening med alt kanskje. Så var det i gang med prøving igjen og forrige søndag var det full klaff med uteblitt mens og positiv test. Tok igjen en test torsdag kveld som var negativ, og tenkte jo mitt med at dette lovte ikke bra. Tok blodprøve fredag med HCG på 6, og i dag kom tante rød med ganske kraftige menssmerter. Så da kom jeg ikke lenger enn 5 uker denne gangen. Orker jeg dette igjen? Trenger noen solskinnshistorier om at det har gått bra gang nr 3.... Har en sønn på 3 1/2 år og har jo klart dette før! Regnes dette som en vanlig abort med tanke på evt utredning senere? Noen som har opplevd det samme og funnet en årsak til det?

Fortsetter under...

Jeg håper jeg får oppleve det denne gangen... Mistet 2 ganger i fjor, en gang var den MA i uke 11, der den lille døde i uke 6, neste gang var det SA i uke 6. Nå er jeg 14+1, har vært på 2 ultralyder der alt så bra ut og hørt hjertelyden 2 ganger etterpå, så det ser lovende ut i hvert fall!!

Hei

Ville bare fortelle deg at jeg vet om flere som har opplevd at alle gode ting er tre. Jeg er en av dem. Etter en SA i uke 8 og en veldig trist MA i uke 12 er jeg nå i uke 26 med en liten jente og alt ser veldig bra ut. Vet at det er kjempetrist når man er midt oppi det, men jeg håper du klarer å se fremover og tenke at du nok er en av dem som dessverre har hatt uflaks.Har stor tro på at det ordner seg til slutt :)

Tusen takk for gode tilbakemeldinger. Føles litt håpløst selv om jeg vet at mange sliter enda mer, og vi er jo priviligert som har fått et barn også, men etter den første aborten er det en sorg og et savn som ikke forsvinner. Nå føles det enda verre, og lurer litt på om jeg egentlig orker å risikere at det går galt enda en gang. Hjelper litt å vite at det er solskinns historier der ute, og at man i allefall kan få utredning skal det skje en gang til. Hvordan forholder man seg til en spontan abort i forhold til en MA da? 5 uker er jo så tidlig. Tenker på når vi kan prøve igjen, fare for infeksjon osv. Har jo bare hatt en kraftig mens med kraftige menssmerter på en måte.

Her opplevde heldigvis vi også at alle gode ting er tre. Hadde tre barn fra før som kom uten problemer. Hadde veldig lyst på en til, men det tok litt lengre tid. Ble gravid med en gang. Veldig dårlig + at jeg var urolig hele veien. Hjerteslag i uke 12, men en død baby på ul i uke 19. ble ikke gravid før 9 mnd senere. Fikk tidlig ul i uke 8. Enda en gang en MA. ble usikker på om jeg orket en ny runde, men ønsket om en til ble for stort. Etter bare en mens var vi gravide igjen. Ble et litt slitsomt sv.skap pga at jeg var så redd for at noe skulle gå galt igjen. Men for nesten fem måneder siden kom vår nydelige gutt til verden.

Krysser fingrene for dere her inne!!!

Annonse

hos meg var alle gode ting tre heldigvis:) jeg mistet to ganger i løpet av 6 mnd, tredje gangen ble jeg gravid uten å ha fått mensen igjen etter at jeg mistet 2. gangen. har nå en velskapt herlig gutt:) jeg mistet også en tvilling i et tidligere svangerskap. men fikk en nydelig jente:)

lykke til med alt:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...