Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet mitt sluttet med bleier for ca 3 mnd siden. Det gikk veldig greit, hun var kjempestolt over å gå på potta.

De neste ukene hadde hun også tørr nattbleie ca 5 av 7 dager.

Så byttet hun avdeling i barnehagen og etter dette har hun hatt tilbakefall. Hun har ofte flere uhell om dagen, etter å ha vært tørr i 2,5 mnd og nattbleia er alltid full.

Jeg vet ikke om det har sammenheng med at hun har begynt i ny avdeling, men det er jo nærliggende å tro da..

Noen som har opplevet noe liknende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

venninnen min sin datter var tørr i 1.5 mnd både natt og dag. så begynte hun å tisse seg ut om natten og i barnehagen. så tok dem på bleie på natten først og så i barnehagen. og så ble det til at hun brukte den hele tiden. Hun var rett over 2 år når hun sluttet med bleie og jeg vet at dem har vært veldig opptatt av at hun skulle slutte med bleie. Dem jobbet mye med det. jeg tror dem "presset" henne for mye og at det var det som gjorde det. når ferien var over og hverdagen startet igjen så var hun ikke klar. hun er nå 3 år og går omtrent aldri på do lenger.

Skrevet

Hei, og takk for svar!

Jeg har hørt at det ofte blir tilbakegang viss man presser med tidlig bleieskift men jeg føler virkelig at vi ikke har gjort det.

Hun er 3 år, så hun er ikke spesielt ung, dessuten var det hun selv som begynte å vise interesse for potta. Vi har hatt den på badet lenge og latt henne bli kjent med den og etterhvert sa hun fra at hun var klar for å sitte på potta.

Vi har vært veldig opptatte av å ikke presse henne og la henne bestemme eget tempo, derfor håper jeg at hun ikke opplever at vi har presset henne til å slutte med bleia.

Hun synes det var så utrolig stas i begynnelsen, så jeg er litt usikkert på hvordan jeg skal håndtere det at hun har så mange uhell nå. Hun vil absolutt ikke ha på bleie heller, bortsett fra om natta.

Tar gjerne imot flere råd viss det er noen som har opplevet noe annet. Det går vel over med tid, men vil gjerne vite hvordan jeg kan takle situasjonen best mulig:-)

Skrevet

Kanskje bruke litt "konsekvens"?

Noen venner av meg har en datter som begynte å tisse på seg da hun ble storesøster, men når hun gjorde det måtte hun gå og dusje, (dette likte hun ikke). Det er jo ingen straff i og for seg, og ta en dusj etter at en har tisset seg ut er jo lurt å gjøre. Og de ble ikke sinte, sa bare rolig at da måtte hun gå og dusje.

De kan jo holde seg og si fra når de er så store, men noe kan gjøre at de ikke vil (bytte avd i barnehagen er jo sikkert en stor omveltning)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...