Gå til innhold

noen m barn født uke 36 ??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Minsten min er født i slutten av uke36, og var bare 2800g da vi kom hjem. Var tynn og frøs lett. Jeg kledde henne godt opp i ull undertøy + tynn ullhue og trillet henne i vogna med et lite ullteppe over... Hun er født i Juli, men regner med at om du kler mini opp med ull innerst og gode klær + pose så kan du trille på tur selv nå på året. Venter en til nå, blir nok prematur men håper den holder seg i magen til uke 36...

Lykke til :)

tusen takk for svar ;)

er ikke mer enn 2400gr,men har begynt å regulerer kroppstemp bedre.

lå litt i kuvøse på sykehuset men har klart holde jevn temp etter d ;)

satser på¨å kle han ordentlig m ull og i saueskinnspose,og ta han m ut på di varmeste dagene.. også passe på at han er varm på kroppen ;)

masse lykke til m sv.skapet,håper du klarer holde til uke 36 ;)

• 1 måned senere...

Hei

Gutten min ble tatt med keisersnitt i uke 36, pga komplikasjoner. Han vokste ikke helt som han skulle og var bare 2 kg når han kom. Det stod ett team klar under keisersnittet. Jeg fikk såvidt sett han før de tok han med seg. Han hadde fullt skår på apgar. Han lå det første døgnet i kuvøse pga varmereguleringen ikke var utviklet. Han ble født på formiddagen, jeg fikk sett han på kvelden da jeg lå lenge på post operativ avdeling. Pappa fikk være med hele veien og hadde han på brystet med det samme.

Stort øyeblikk for pappa.

Han gikk ned noe i vekt som er vanlig. Slet litt med ammingen og klarte ikke å få det til. Da vi bestemte oss(sammen med sykepleiere) å bruke flaskegikk det 2 dager og vi var hjemme. Vi var hjemme etter 10 dager på nyfødt intensiv. Hadde kanskje vært hjemme før om ammingen hadde kommet igang.

I dag er han 3 år og som alle andre 3 åringer. Han er vel ikke noe særlig glad i mat og er fortsatt tynn, men vi er vel ikke alene om å ha en finspist unge :)

• 2 måneder senere...

Annonse

Her ble jeg satt igang da jeg var 36+0 fordi lillegutt ikke fikk oksygen og næring.

Han slet endel med å holde varmen, og hadde endel komplikasjoner, men vi lå kun på nyfødt intensiven i 14 dager.

Han var 2320g når han ble født.

Slet masse med amming, og han hadde kraftig kolikk og reflux.

Nå er han 10 mnd, og over gjennomsnittet frisk!! :) Har kun hatt 1 forkjølelse siden nyttår. og han kom i sept -08.

Han er fremdeles litt liten og tynn, og ikke så flink til å spise, men blid og fornøyd gutt - og mammas prins!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...