Gå til innhold

Kun dypvogn, stooor bag, finnes det lengre overhodet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger seriøst hjelp her!

Har en SImo Sportstrille etter førstemann, som vi skal ta i bruk da den som er i magen nærmer seg året....

Trenger en dypvogn, "god gammeldags" men nyere liksom....

Mener det var en som het Simo Bjørn tidligere?

Jeg finner ikke, eneste jeg kommer over er Silvercrossvognene liksom....

Vil ha gode trille og bruks egenskaper, men vi trenger bare ikke sportsdelen som vognene kommer med i dag.

Må jeg ut av Norge?

Tips?

Takk for all hjelp!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aner ikke hvor stor den er, men jeg synes teutonia elegance ser lekker ut! Du finner den på pingpong og under teutonia.de tror jeg

Skrevet

Jeg ville gått for en pent brukt simo bagvogn på finn. Om du vil ha den minst mulig brukt kan du jo gå for en som bare har blitt brukt til et barn. Da er den jo brukt i max. underkant av et år og er sikkert som ny om den har hatt snille eiere. Denne vognen sluttet de å produsere i 05-06, så det vil være de nyeste du finner brukt. 05-06 modellene ligger vel på mellom 1000-2000 kr i pris på finn alt etter farge og stand.

Vet også at Simobutikken i Bergen har noen slike igjen, de er da selvsagt helt nye og ligger på 2990 kr om jeg ikke husker helt feil. De har to farger, svart med noen grå stjerner på kanten rundt kalesjen og mørk blå med noen blå ruter på kantene.

Skrevet

Hm, hva du vet VirreVera! Jeg vet ikke om jeg vil ha flere barn enda en gang, men oj jeg fikk lyst på en slik stor simovogn! haha

Skrevet

Takk for svar!

Sikkert ikke så enkel å selge igjen sikkert da, men skal ta en runde og sjekke!

Skrevet

Nja, det er jo fortsatt en del som vil ha disse i dag. Simo er jo super som bagvogn og det er jeg sikker på at flere andre også syns =) Så med mindre folk endrer helt mening innen to år får du nok helt sikkert solgt den!

De fleste vil ha helt ensfarget svart tipper jeg, så det er sikkert det letteste å få solgt igjen. Disse er jo også lettest å få tak i brukt, så selgerne slipper å konkurrere med butikker =)

Uansett koster den deg ikke så mye da, det du må betale er jo like mye som det folk må regne med å tape om de selger en helt ny vogn etter et år.

Skrevet

spentsmurf:

Hehe, ja vet en del om barneutstyr. Ja simo bagvognene er jo veldig koselige, gir en skikkelig baby følelse å trille på en slik =)

Skrevet

Ja faktisk, det er jo ikke store utgiften heller, i forhold. Skal ta en ringerunde i morgen, bor på Østlandet, så krysser fingrene for at noen butikker her "nede" har noen stående av den utgåtte typen.

Finn.no må også sjekkes skjønner jeg! :0)

Skrevet

En dypvogn du skal bruke så lenge bør ha rygg å stille, når de blir rundt halvåret vil de jo opp og se litt :-) Basson Balder har 90 cm lang bag og tror den har stillbar rygg, Basson Roma har i alle fall det..

Skrevet

Det ligger flerre flotte duo vogner på finn til en rimelig penge, dypvognbagen på simo sine er jo akkurat som de "gode gamle" alltid har vært, god plass og supre å trille. Noen av disse er ganske nye og ikke så farlig dyre heller, vet det står 3 fine i østfold (siden du bor på østlandet), var ikke noe særlig ellers på østlandet...

Er jo ingen som sier du må bruke sportsdelen.. Men dypvogn-delen på disse vognene har jo alt du ønsker deg i vogna... Ellers finner man noen ganger en dansk dyp-vogn type på finn, men de er det nok lengre imellom...

Skrevet

På Gerd T.Martinsen (Min nærmeste barneutstyrsforretning) fikk jeg beskjed om at det kun er 1000,- kr som skiller mellom å kjøpe duovogn eller kun bagvogn.

Synes ikke de nye Duovognene er noe særlig i størrelse likevel jeg da...

Hadde Basson til forrigemann og var superfornøyd, men brukte ikke sportsdelen da heller, solgte vogn og det hele da han nærmet seg året og kjøpte paralellt en Simo Sportstrille som vi brukte til han var 3,5 år.

Kanskje de nye duovognene er større i sportsdelen nå enn de var, så de kan brukes lengre?

Budsjettet er minimalt her....

Skrevet

hei du! Vet jeg har svart deg før, men idag møtte jeg en nabo på posthuset og hun hadde kjøpt seg en simo classic! Da kom jeg til å tenke på deg. Makan til elegant vogn :-) Ikke er de dyre på finn heller, og bagen var GEDIGEN, så det ut til.

Jaja, lykke til!

Skrevet

Hei, anonymen rett over ditt siste innlegg her... Bagen på min simo er i allefall stor og god, like lang som simo classic, såvidt litt smalere.. Bagen er faktisk stor nok til at jeg kan ha min halvannet-åring oppi der, skorter nok kanskje litt på lengde men jeg kan ikke si bagen er liten... Jeg opplever i allefall at min vogn er en super dypvogn, god plass til både barn og poser oppi.... Og de er billige om man kjøper dem brukt, du får en nesten ikke brukt simo duo for 2-3000.. og da er det flotte vogner... Ta en kikk på finn, der er det mye fint. Om du har litt "begrenset" budsjett får du definitivt mest for pengene om du kjøper brukt, jeg for min del synes det er ren skjær idioti å kjøpe en ny dyp-vogn til nr 3 liksom, greit nok til nr 1 når du vet du kommer til å få brukt den flere ganger selv... men når man får så og si ubrukte vogner til en 3.-del av prisen da er det i det minste endel penger å spare.... Irriterer meg jeg ikke husker hva den danske jeg snakket om het, men de er jo enorme, simo-classic blir jo bitteliten i forhold....

Skjønner ikke helt hva du mener når du sier "kanskje de nye duo-vognene er større i sportsdelen? I sportdelen på min simo duo får min 5 åring plass,litt lang i beina, men han får plass..... Men om du ikke bruker sportsdelen så er vel plassen i den lite relevant, det er jo dyp-vogn delen du vil ha?

Jeg har og hatt basson på ett tidspunkt, om du var fornøyd med basson så kommer du til å være kanon-fornøyd med en simo duo....

Skrevet

Og nå ser jeg at dere har snakket om denne tidligere... beklager

Skrevet

SÅ hyggelig at du husket på meg da! Stadig innom og titter jeg da!

Skrevet

Det er Dypvogn delen vi skal ha :0)

Fordi på Basson vogna og mange andre duovogner så er sportsvogndelen så liten at den ikke kan brukes så lenge uansett og man ender opp med å knapt bruke den før man allikevel må investere i ny og større vogn.

Så tenkte jeg kanskje det fantes noen vogner som HAR god bag og samtidig god, stor sportsdel så jeg kan få utnyttet hele ....

Det ser ut til at Simo Classic har det iallefall! :0)

Har sportsvogn/sportstrille fra før som vi ønsker å bruke da....

Kikka på Danske nettsider nå, og har funnet dypvogner etter min smak og ønske!

Så må finne en dansk type finn.no. hehe (finn.dk? hmm)

Synd at kronekursen ikke er i mitt favør da, 100 danske tilsvarte 126 norske kroner...

Skrevet

Om du hadde håpet å kunne bruke sportsdel også vil jeg mene simo duo er en vogn du ville vært veldig fornøyd med... Der synes jeg i allefall at man har en stor god dyp-vogn, samtidig som man kan bruke sportsdelen lenge, simo er laget for å kunne brukes hele vognperioden....

Klart, de danske"flaggskipa" er digre da, tror de er laget for at bagen skal kunne brukes opp mot to år... Men de er enorme, hehe. Men når det er sagt hender det seg at man finner simo classic på finn også.... Er egentlig veldig synd disse vognene ikke lages lengre, de er flotte...

Men lykke til på vognjakt, ta en titt på bagen på simo duo.... let på finn etter en slik dansk en eller en simo classic...

Skrevet

ligger mange simo classic på finn.no..

hvis ikke kan kanskje en dansk barnevogn være noe for deg.. de har enormt store bager på vognene sine. har ei veninne som har ei slik,og jenta hennes kunne bruke bagen til hun var ca 2 år.. genial å ha som sovevogn i barnehagen =)

Skrevet

Ligger i allefall en stor en på finn... Gå på barnevogner og søk på "condor".... Stoooor dypvogn!

Skrevet

Var innom ein Simo-forhandler i begynnelsen av hausten 2008. Simo hadde da igjen på lager reine bagvogner til ein pris på kr 3900. eg var og på jakt etter ein rein bagvogn fordi eg ikkje trengte noko sportsvogn sidan eg hadde ei Simo champion frå før av. Men, kjøpte ein brukt Simo kombi i stadenfor. Sportsvognene til Simo sine er ganske så store og romslege. Den er meir romsleg enn Champion og betre plass til pose i den og.

Så be forhandler om å ringe Simo og høyr om dei har fleire bagvogner inne på lageret sitt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...