Gå til innhold

Til dere som IKKE ammer, men som gir englene deres MME :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva spiser barna deres på 6 mnd?

Jeg har begynt å gi lillemor grøt, men har lurt litt på om hun må ha collett i tillegg til grøten..?

Hva gjør dere?

Jeg kunne spurt hs, men hun har ramlet litt på "poppislista" mi etter at hun rådet meg til å smøre lillemor med kortison, dog en mild en, i panna for hun er tørr og klør fælt. Men uansett, jeg gir henne ikke kortison!! Isj, da skuffet hun meg... Og jeg som ellers var så fornøyd med henne!

Glad jeg har dette forumet jeg, med mange erfarne mødre :) og pappaer, hvis det er noen av dem her inne :)

God Påske!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har gitt grøt først også har han fått flaske med MME etterpå. Nå er Marius 9 mnd da. Men vi heller begynte ikke med grøt før han var ca 6 mnd og da fikk han flaske på morgenen, så grøt midt på dagen med flaske etterpå for så å få flaske resten av dagen.

Nå får han grøt og flaske på morgenen, frukt på formiddagen, middag, grøt til kvelden og flaske på rommet rett før han sovner.

Skrevet

gullpia mi er bare litt over 5 mnder, men har spist grøt en god mnd.

hun får grøt først og melk en times tid el noe etterpå:-)

hun vil ikke ha flaske like etterpå, for da er hun mett:-)

hsene i norge burde virkelig lært seg mer om mme!!!!! min er like "blond" når det gjelder mme. har rett og slett ikke peiling. mm er best uansett liksom!

Skrevet

MM er nok best for den lille,men ikke for en hver pris. Mor skal leve hun også,føle at hun er en god mor og ikke en dårlig mor dersom ikke ammingen går greit.

Vi slet i lang tid,men det ordnet seg til slutt. Ammer fremdeles min lille som snart er 10 mnd...

Mange helsesøstre er nok altfor firkantede når det gjelder amming. Mange barn vokser fint opp uten MM.

Skrevet

Alex har alltid fått en flakse mme etter grøten er spist:) nå får han flaske på morgenen, grøt litt etterpå, han våkner så tidlig at grøt først er uaktulet! :P

i starten skal de ha like mye mme som før de fikk grøt, for de trenger like mye av næringsstoffene i mme. Det sa ihvertfall min HS til meg. Og har du grøt som skal blandes med mme så bruker du den ene prosjonen med melk til grøten, eller noe av melka, og gir resten.

Men barnet skal aldri ha mer enn 1 liter mme i døgnet, det kan være giftig.

Skrevet

kreps`79: Det er ikke nødvendigvis noe problem å forsøke den mildeste hydrokortisonsalven... Vi skal prøve det nå. Vi har forsøkt fete kremer, bade sjeldnere etc men det hjelper ikke. Legen på hs (som er *veldig* dyktig) anbefalte oss tidligere å prøve kortison, for å få ned betennelsen. Vi ønsker heller ikke å bruke kortison med mindre vi må, men nå skal vi prøve på halve området - for å se om utslettet blir bedre. Pappaen til knerten er også lege, så til sammen er vi nå to leger og en dyrlege som har funnet ut at vi skal forsøke, om enn forsiktig - og med et control-område. :)

Så du behøver ikke miste troen på helsesøsteren din, selv om du selvsagt ikke behøver følge rådet hennes hvis du ikke vil. Jeg var også skeptisk til å begynne med da legen på hs forslo det, men han hadde nok ikke foreslått det hvis det ikke var trygt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...