lure Skrevet 3. april 2009 #1 Skrevet 3. april 2009 Frøkna utredes og vi stikker til den store gullmedaljen her. Det hopper fra 2 til 8.7 i hytt og gevær uavhengig av når hun spiser. Kan godt være 7 før hun spiser og 2 timer senere er den på 3 tallet. ( har tatt en ekstra måling da men det viser det samme) Skjønner ingen ting jeg.... Noen som hvet ?
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 3. april 2009 #2 Skrevet 3. april 2009 Normalt er mellom 4 og 7. Broren min har diabetes. Når han spiser går den over 8 -13 hvis han ikke tar insulin. Og høyere om han venter og spiser bare sukker. Hvis han ikke har spist på lenge, ligger den på 3 og nedover. Under 3 pleier han å merke føling.
thea81 Skrevet 3. april 2009 #3 Skrevet 3. april 2009 normal bs er mellom 4 -7 fastende. bs gå opp på alle ved spising, men vi som ikke har normal produksjon av insulin regulere bs mer stabilt i forhold til de med diabetes. en frisk person kanhelt fint ha et bs på 10 etter et søtt måltid uten at dette er unormalt. sykepleier
lure Skrevet 3. april 2009 Forfatter #4 Skrevet 3. april 2009 Er ikke noe "system" i verdiene hennes. hmmmm takk for svar
Gjest Sekretøsa Skrevet 3. april 2009 #5 Skrevet 3. april 2009 men gir dere insulin da? Eller skal det kostreguleres?
litengutt Skrevet 3. april 2009 #6 Skrevet 3. april 2009 Hun utredes sikkert av lege ved barneavdeling? Ring dit og spør. De har jo erfaring med barn med diabetes
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 3. april 2009 #7 Skrevet 3. april 2009 Eldstesønnen vår har diabetes. Aktivitet er en av grunnene til at bl.s hans går lavt da. Kanskje hun har vært veldig aktiv. Hvis vi setter for mye insulin kan det også bli ganske lavt. Hos diabetikere kan det svinge litt det med blodsukkeret. Og hvis din jente har ganske nyoppdaget diabetes er blodsukkeret ofte litt vanskelig å regulere i begynnelsen. For med en gang enn begynner med insulin så prøver enn jo selvsagt å få ned blodsukkeret og trengst en del insulin da i begynnelsen, Men etterhvert må enn kanskje trappe ned på insulindosa da bukspyttkjertelen faktisk har igjen litt egenproduksjon av insulin. Hvis du har noen spørsmål er det bare å ta kontakt.
lure Skrevet 3. april 2009 Forfatter #8 Skrevet 3. april 2009 Vet ikke noe enda, vi skal måle bs i 1 uke rett før og 2 timer etter måltidene, 5 ganger om dagen. Får og se hvordan det er. Men som sakt er det ikke noe "logisk" opp og ned på prøvene. Det burde jo være lavt og så gå opp etter mat. Men her er det like godt høyt får så og falle og så stige høyt den siste 1,5 timen før neste måltid.
Kjukka Skrevet 3. april 2009 #9 Skrevet 3. april 2009 Det blodsukkeret hennes hørtes ikke helt bra ut gitt! Om det er 7 før hun spiser og 2 timer senere så er det 3! Jeg har hatt diabetes i over 20 år! Men hørtes lurt ut med en utredning ja! Men ett normalt blodsukker skal ligge på mellom 4 - 8!
Gjest Skrevet 3. april 2009 #10 Skrevet 3. april 2009 Noen få her i verden har en sykdom man kan si er motsatt av diabetes... altså at kroppen produserer for mye insulin.
lure Skrevet 3. april 2009 Forfatter #11 Skrevet 3. april 2009 Ja noe galt er det jo..... Det laveste er 2,1 og det var 2 timer etter lunsj i bhg, aktivitets nivået er kanskje grunnen da.....
Gjest Skrevet 3. april 2009 #12 Skrevet 3. april 2009 2,1 er veldig lavt blodsukker. Hvor lenge skal dere måle før dere skal inn til vurdering igjen? Snakker dere med lege underveis? Jeg blir overrasket hvis hun får diagnosen diabetes. Hvor er dere til utredning?
lure Skrevet 3. april 2009 Forfatter #13 Skrevet 3. april 2009 Utredes hos fastlegen fordi sykehuset mente den første blodprøven kunne være tilfeldig. Skal nå måle hjemme i 1 uke og så ta nye b-prøver etter påske. Hvis den er like gal som den første skal vi på sykehuset.
Gjest Skrevet 3. april 2009 #14 Skrevet 3. april 2009 Jeg synes 2,1 er veldig lavt for en hjerne som trenger sukker for å fungere. Ta en tlf på mandag hvis du er usikker. Det tragiske i dagens helsevesen er at man må maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaase. Lykke til. Jeg kommer til å tenke på dere. Send meg gjerne en oppdatering på PM hvis du husker det:) PS! Hvis du bor i Oslo er det en veldig flink lege på Ullevål som har kompetanse på barn som produserer for mye insulin. Dette er utrolig sjeldent så de fleste leger skjønner ingenting.... synd, men sant.
lure Skrevet 3. april 2009 Forfatter #15 Skrevet 3. april 2009 Takk, skal ha det i bakhode, vi bor på østlandet så det er ikke uoverkommelig og " mase" seg til Oslo hvis det stopper helt. Får ikke noe svar før i begynnelsen av mai ( føles som er evighet) Men skal komme med en oppdatering da. Takk for alle svar.......
Gjest Skrevet 3. april 2009 #16 Skrevet 3. april 2009 Hvis du har flere målinger fremover som viser så lavt bs så må du ikke vente til mai.
lure Skrevet 3. april 2009 Forfatter #17 Skrevet 3. april 2009 fortsetter det sånn ringer jeg legen på onsdag. Men som sakt, er det rene berg og dalbanen.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå