Anonym bruker Skrevet 3. april 2009 #1 Skrevet 3. april 2009 Min manns bror har downs.. Har jeg større risiko for å få et downs-barn da??
Anonym bruker Skrevet 3. april 2009 #2 Skrevet 3. april 2009 må legge til at det er bare han som har det,ingen andre i familien...
Anonym bruker Skrevet 3. april 2009 #3 Skrevet 3. april 2009 Nei, vi fikk vite på genetisk veiledning at det ikke er arvelig.
Anonym bruker Skrevet 3. april 2009 #4 Skrevet 3. april 2009 Er du i samme bås eller? Var godt å høre..har aldri spurt men merker jeg tenker en del på det..
Anonym bruker Skrevet 3. april 2009 #5 Skrevet 3. april 2009 Hehe, nei ikke i samme bås, men var over 38 år da jeg ble gravid, og fikk derfor tilgang på fostervannsprøve. Da må man til genetisk veiledning først. Husker godt legen der sa at det ikke var arvelig.
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 4. april 2009 #6 Skrevet 4. april 2009 Nei det er ikke det. Det er en spontan feil som skjer at kromosomparene ikke deler seg som de skal.
Bonanza Skrevet 4. april 2009 #7 Skrevet 4. april 2009 Hei! Down syndrom kan i noen svært sjeldne tilfeller være arvelig. Det kommer an på hvilken type kromosomfeil personen har. Det finnes forskjellige typer kromosomfeil som gir Down syndrom, men ikke grader av Down syndrom. Dette må man i hvert enkelt tilfelle diskutere med en lege og evt undersøke videre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå