Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

hehe, det er vel fordi vi har forskjellig smak :-) Personlig syns jeg ikke man kan kalle Adriana ''sukkersøtt'', men det får være din mening. Liker egentlig alle navnene du har satt opp, bortsett fra Leandra/Leander.

Aprilia var en aprilsnarr.

Annonse

Er helt enig.

Virker som "alle" vil ha feminine, eksotiske, sukkersøte baby-navn på barna sine, det bekrefter jo forsåvidt navnestatistikken også. Og etter alle trådene her inne å dømme, så glir navnetrenden i samme retning.

(Synes det er rart at så mange er imot Melissa-navn, men samtidig liker Theo/Matheo, ingen av de navnene passer til norske etternavn. Men det er mulig det bare er jeg som synes det?? "Matheo Hansen/Saltberg/Velseth/osv...")

Er utrolig glad for den norrøne trenden, som vanner litt ut sukker-trenden.

Jeg synes ikke alle disse er for sukkersøte. Mange av de navnene synes jeg er tøffe og fine, tenker ikke på sukkersøtt i det hele tatt. Greit nok at de er så "in" nå, men for noen år siden var feks alle bibelnavnene in. Da het jo omtrent alle nyfødte Lukas, Mathias, Noah osv. Og da klaget også alle på disse navnene, og mange av navnene du ramser opp var nye, freshe og tøffe navn. Nå som de er brukt for lenge, begynner folk å synes de er utbrukte og for søte. Vi har alle forskjellig smak, og det er da enda godt, så ikke alle hadde hett Ole og Kari. ;-)

Jo, syns virkelig det blir veldig mange svulstige navn her inne! Fint at ikkje alle har lik smak, men... Savner litt variasjon, ikkje bare ulike varianter av Felicie, Felicia osv... Kjenner eg begynner å bli veldig metta av at alle navn skal ende på -a eller -e! Sjølv om mange er veldig fine, men... Too much!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...