Gå til innhold

Noen som har/har hatt noe helt merkelige føflekkr her?

Anbefalte innlegg

Jeg har en veldig rar føflekk på den ene puppen (faktisk) Har hatt den i noen år og egentlig ikke tenkt noe særlfg over den.. Men, har hengt med litt opp i den i det siste.. Den er helt flat med huden, og forsåvidt normal i fargen..Men, den er helt merkelig i fasongen.. Ser bare "klæsja" på ut, om dere skjønner.. Ujevn i kantene og ussymmetrisk! Den klør eller blør ikke, men jeg er redd det skal være noe galt med den..

Kan man gå med en kreft-føflekk i mange år uten at den gir fra seg noen symptomer?

Tror jeg må ta meg en tur til legen snart..

Fortsetter under...

Ja, har googlet og det ene og det andre :P Finner ingen helt lik.. Om jeg skal sammeligne med noe, ser det ut som en misformet stjerne eller noe, hehe.. Ser ikke ut som en føflekk på en måte, men det er jo det..

De skumle er jo ofte mørke i fargen, det er ikke min.. Den har alltid vært rar da, så lenge jeg kan huske.. Men, det er greit å vise den til legen da.. Kan jo kanskje komme noe rusk i den..

Annonse

En sjekk hos legen skader aldri :)

Har en skikkelig rar føflekk på ryggen. Den har vokst, er ujevn og ser ut som er ''klæsja'' utover den også. Pluss at den er skikkelig mørk i midten og blir ujevn i fargen utover. Den klødde litt i tillegg.

Tok prøve av den, men det var heldigvis ikke noe å finne i den.

Ja får vise den til legen.. Grøss.. Den har jo vokst siden jeg fikk den.. Men, det har skjedd over mange år.. Den verken klør eller blør.. Så jeg får trøste meg med det så lenge..

LilaC*: Trodde legen det var noe galt med din?

Jeg tror du skal ta det helt med ro. Jeg har selv utallige føflekker og sjekker meg jevnlig. Svangerskap kan påvirke pigmenteringen i flekkene og gjøre de mørkere, uten at det er noe farlig. Siden den ikke er mørkere, er nok denne ufarlig.

Men godt å få sjekket den, og kunne tenke på noe annet igjen.

Huff, er like vi da... Jeg har også mange føflekker, generellt..

Ja, tanken på denne føflekken nå er altoppslukende.. Når jeg ser litt nærmere på den er den litt sprakende i fargen da, noe litt mørkere.. Den er lik mange skumle føflekker når jeg googler føflekkreft :( Huff.. At jeg ikke har tenkt på den før.. Har som sagt hatt den noen år, og bare tenkt på den som merkelig.. Nå som jeg har googlet bilder av det, ser den ikke akkurat snill ut.. Jeg har igrunn mange ulike føflekker i str og fasonger.. Men, denne er helt ulik de andre :(

Anonym 22.59:

Ja, jeg har også mange farger, størrelser og fasonger. Var senest hos huslegen i forrige uke og sjekket. Men glemte å vise en jeg har på siden. Nå er jeg oppslukt i denne, ser på den flere ganger daglig. Jeg har bestemt meg for å følge litt ekstra med på denne fremover.

Hvis du har hatt denne flekken lenge, og den plutselig ikke forandrer seg, er den nok helt ufarlig. Jeg googler også mye, det er skummelt. Heldigvis er de fleste flekkene helt ufarlige.

Dette går bra:-)

Annonse

En liten oppdatering fra HI!

Jeg har vært hos lege idag.. Fjernet 2 stykker, skjært vekk 1 og skrapet bort 1.. Legen synes ingen av de jeg viste så ondartede ut, men jeg fikk henvisning til hudlege av eget ønske da jeg gjerne vil fjerne noen fler :P Har jo mange store og rare (og små og rare..)

Det er bedre at en hudlege vurderer hvilke det er mest nødvendig å fjerne..

Gud som jeg har grua meg til dette, men så langt har det gått bra.. Nå "gleder" jeg meg til timen hos hudlege, slik at jeg kan få dette føflekk greiene ut av hodet en gang for alle..

Takk for trøstende ord til de som har svart.. =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...