Gå til innhold

Er det helt ok å gi MME om kvelden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi er en "slank" baby (5700 g og 62 cm på 3 mnd kontroll), men har virket fornøyd. Her en kveld gråt hun ved puppen, så jeg lurte på om hun var mer sulten. Hun slukte en flaske med 100 mm MME.

Er det helt OK å gi henne litt om kvelden, så kanskje hun sover litt bedre om natten etter hvert? HS har jo ikke sagt jeg skal fete henne opp, bare at hun er litt slank.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heia,

Hvor gammel er hun blitt nå? Jeg lurer nemlig på det sammeGutten min er ca 4 mnd nå, og har i de siste ukene spist noe vanvittig nattestid - minst 4 ganger, men også opp mot 7 ganger. Sier seg selv at det blir vanskelig å få en god natts søvn.

I går natt ble han passet da jeg var borte et døgn. Han fikk MME. Da spiste han kun 2 måltider og sov hele natta (noe han ikke alltid gjør hvis han får mm). Så jeg lurer nå på om han ikke får nok mat på kvelden for å komme seg igjennom natta, eller om det rett og slett er kos han er ute etter når jeg er i nærheten. Min mamma som passet han tenkte kanskje han var klar for tynn velling, men jeg synes det er ekkelt å bare starte opp med det uten at noen har sagt "at det er greit"...

Jeg er veldig sliten og kunne trengt litt mer søvn, men har dårlig samvittighet for å gi erstatning/velling når han tilsynelatende går opp i vekt og følger sin kurve. Han veide 5950 g og var 63 cm på 12 ukerskontroll, og 6700 g ved 15 uker (så ingen tjukkas).

Skrevet

Jeg gir jenta mi mme hver kveld. Har gjort dette ganske lenge.. Det funker helt fint.. :) jeg mener hun såver lengre og da.

Skrevet

Hun er også nesten fire måneder. Nå gjør vi det sånn at hun får pupp, så flaske (det hun orker, ofte opp mot 100 ml), så bading/stell og pupp igjen. Så våkner hun etter en halvtime- time og skal ha mer pupp... Så det virker som hun lader opp før natten! Men våkner etter fire timer allikevel. Men tenkte jeg skulle prøve mme en uke og se om hun "venner seg til" å være mett og kanskje sover lenger.

Skrevet

Jeg begynte med en flaske mme etter kveldsamming da jenta var 2-3 mnd.. Hun var urolig og ikke mett.. hadde ikke nok mat til hun på kvelden! Går helt fint å gi litt tillegg.

Skrevet

Ja, vi fikk vel barn nesten samtidig da? Han kom 10. desember.

Snakket med en barnelege i familien som mente at gutten min var en dråpespiser, altså at han spiser lite og ofte. Hun mente at jeg måtte sette litt grenser, ellers ville han gjøre som han aller helst ville - spise og kose veldig ofte. Så tenkte jeg skulle prøve meg på 3 timer i mellom måltidene på natta, og se hvordan det fungerer i første omgang. Får gradvis trappe opp periodene i mellom jeg gir han mat på natta. Fungerer det ikke, så tyr jeg til flaska.. :-/

Legen mente at det ville bli bedre når han fikk noe som "satt" litt i magen, altså grøt. Hun gav meg ikke noe råd om når jeg kunne starte opp :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...