HTC Skrevet 3. april 2009 #1 Skrevet 3. april 2009 Vurderer å male med denne på panel i kjøkken og stue. Har noen spørsmål 1. Liker dere fargen eller vil dere bytte, hvorfor? 2. Hvordan oppfører fargen seg i dags/kveldslys og ut fra hvilken retning lystet kommer inn? 3. Gir den lyst eller mørkt inntrykk, grått eller brunt inntrykk? 4. Hva skags farge har dere på møbler, gardiner og lister? 5. Hva vil det være fint å male kjøkkeninnredning i, hvis man har fargen sand på veggene? Tuuuusen takk for hjelp!
Gjest Skrevet 3. april 2009 #2 Skrevet 3. april 2009 Kan ikke svare deg, men dytter gjerne opp tråden din:) Vurderer nemlig å male selv. Har i dag eggeskallhvitt og er veldig lei.. Er spent på å høre om fargen Sand:)
Treningsmamma har født ♥ Skrevet 3. april 2009 #3 Skrevet 3. april 2009 Hei Jeg har akkurat malt et par vegger i stuen i sjøsand. Vet ikke hvor stor forskjell det er på disse to fargene. Har hatt lys antikk på alle veggene mine til nå. Er veldig fornøyd. Det er litt rødt i fargen. Syntes at beige ikke blir så fint når det har gult i seg. Hvis du går inn på bloggen min kan du se fargen på veggen på de nyeste treningsbildene Er iallefall veldig fornøyd
Treningsmamma har født ♥ Skrevet 3. april 2009 #4 Skrevet 3. april 2009 Hei Jeg har akkurat malt et par vegger i stuen i sjøsand. Vet ikke hvor stor forskjell det er på disse to fargene. Har hatt lys antikk på alle veggene mine til nå. Er veldig fornøyd. Det er litt rødt i fargen. Syntes at beige ikke blir så fint når det har gult i seg. Hvis du går inn på bloggen min kan du se fargen på veggen på de nyeste treningsbildene Er iallefall veldig fornøyd
HTC Skrevet 3. april 2009 Forfatter #5 Skrevet 3. april 2009 Så veldig fint ut Treningslaila Husker du merket på malingen eller koden? Har aldri hørt om sjøsand farge før. Skifter den veldig farge ut fra lysforhold ute?
Melkekua +3 rosa ulldotter Skrevet 3. april 2009 #6 Skrevet 3. april 2009 Jeg har akkurat malt soverommet i fargen Sahara sand. Ble kjempefint. Ble litt grå-brun. Men ikke så mørk. Jeg hadde tenkt at det skulle bli litt mørkere, men er storfornøyd for det. Vi har malt listene og vinduene hvite med litt glans i. Så skal jeg har hvite gardiner. Jeg ville ha valgt hvitt kjøkken hadde jeg vært deg. Men jeg synes det er utrolig fint mot sand-fargen, da.
Treningsmamma har født ♥ Skrevet 3. april 2009 #7 Skrevet 3. april 2009 Hmm skjønner ikke helt hvorfor innlegget mitt kom opp 2 ganger.... vel, vel Koden er: 2106-Y43R 1137 I og med ta det er rødt i den blir den litt varmere enn hvis det er gult. Syntes ikke den skifter farge utifra lysforholdene (har 2 store vinduer som lyser godt inn). Er veldig fornøyd med den. Lillegutt har fått en vegg med samme farge på sitt rom. Skal ha lyseblått og hvitt til
Treningsmamma har født ♥ Skrevet 3. april 2009 #8 Skrevet 3. april 2009 Jeg må nevne at vi har stue og kjøkken i ett, og den ene veggen med sjøsand ender mot kjøkkenveggen som er malt lys antikk. Veldig fint. Har ellers hvitt kjøkken med eikeplate og en rad med mosaikkfliser i beigefarger. Har hvite liftgardiner i stua til hvitmalte vinduer
HTC Skrevet 3. april 2009 Forfatter #9 Skrevet 3. april 2009 Hmm. Forstår det er flere sandfarger. Koden jeg tenkte på var S2005-y50r eller S2005- y30r... er det da mørkere enn din Treningslaila? Sahara sand er det enda mørkere igjen?
HTC Skrevet 3. april 2009 Forfatter #10 Skrevet 3. april 2009 Jeg vil ha litt varmt, men lyst. Store vinduer med masse lys. Åpen kjøkkenløsning inn mot stuen, men allikevel litt skjult bak en vegg. Skal være på en fjellhytte man bruker mest om vinteren.
Melkekua +3 rosa ulldotter Skrevet 3. april 2009 #11 Skrevet 3. april 2009 Vell, Sahara sand er ikke mørk. Jeg ville ha en lys farge på veggene, men ikke hvit. Så det hørtes kanskje litt feil ut da jeg sa at den ble lys. Men den er ikke så langt unna TreningsLaila sin. Mulig ikke så mye rødt i, men ikke gult i heller. Litt lys grå-brun aktig. Åhh, det går jo ikke ann å forklare en farge. Men den er fin ihvertfall. Veldig fin farge du også hadde treningslaila.
Treningsmamma har født ♥ Skrevet 3. april 2009 #12 Skrevet 3. april 2009 Takk for det Gluggen Veldig fornøyd. Høres veldig fint ut hos deg også Hvis du vil ha en varm beigefarge bør du nok gå for noen med litt rødt i og ikke gult. Det var det jeg fikk beskjed om når jeg kjøpte maling. Det røde gjør det visst litt varmere Jeg falt for denne med en gang jeg så den
HTC Skrevet 3. april 2009 Forfatter #13 Skrevet 3. april 2009 Treningslaila. Så du la ut ett nytt bilde nå, der jeg også ser en annen vegg. Er det samme farge? Liker den veldig godt. Du sier det er rødt i den, det er ikke slik at den får rosa skjær i seg? for det ønsker jeg ikke. Farger til dette. Kan farger som naturhvitt, brunt muldvarp, marrakersh osv gå til dette eller blir det "feil" med "brungrå" farger til? Sofaen deres ser ikke ut til å være helt hvit, men mer naturhvit. Kan det stemme?
Treningsmamma har født ♥ Skrevet 3. april 2009 #14 Skrevet 3. april 2009 Hei igjen Jo er samme farge. Har den på totalt 3 vegger i stua. Alt annet er hvitt. Har en beige sofa (den skal byttes ut ettehvert, men må vente til barna blir litt eldre- er ganske så sliten nå). Har en hvit lenestol fra Ikea med mørkebrun pute i. Veldig kult å blande inn litt brunt syntes jeg til alt det hvite og beige. Fargen er absolutt ikke rosa- var redd for dette jeg også. Ta og få en maleprøve slik at du kan male litt på veggen- da ser du fort ut om du liker den eller ikke
BettyBoob Skrevet 3. april 2009 #15 Skrevet 3. april 2009 jeg har den på badet jeg da - sammen med hvote fliser - så ikke mye dagslys der inne veldig fin farge! spes kult sammen med røde håndklær!
HTC Skrevet 3. april 2009 Forfatter #16 Skrevet 3. april 2009 Til hvembryrseg?!? Hvilken av sand fargene er det du har brukt?
HTC Skrevet 3. april 2009 Forfatter #17 Skrevet 3. april 2009 Treningslaila. Tror jeg nesten har forelsket meg i fargen din =)Du har ikke ett bilde av den 3dje veggen du kunne lagt ut en bitte liten stund på bloggen din? Ikke gjør det om du ikke ønsker. Er det ganske riktig fargegjengitt pr pc? Det er litt pes å dra med masse fargeprøver på hytta, så jeg har tenkt å bare bestemme meg på ett eller annet tidspunkt, for så å male alt. Det er uhorvelig masse furupanel som skal males, så det er nok ikke få liter jeg må ha med meg
Treningsmamma har født ♥ Skrevet 3. april 2009 #18 Skrevet 3. april 2009 Hei igjen Jo kan ta en bilde nå og legge ut en liten stund Gi beskjed når du har sett det så jeg kan ta det bort igjen Skjønner at det blir pes med en masse prøver. Gi meg ett minutt
HTC Skrevet 3. april 2009 Forfatter #20 Skrevet 3. april 2009 TAKK Treningslaila! Fargen er lekker! Jeg tror det er den riktige fargen for meg! Det var kjempefint jeg fikk se det siste bilde, for i stuen jeg skal male har nesten samme vindusvegg som deg, med dør ut til terrasse og nå fikk jeg se hvordan helheten blir. Jeg liker fargen bare mer og mer =) Vet du hvilken retning vinduene dine er vendt mot? Jeg har slike vinduer og terrassedør sør vendt + masse vinduer (i karnap) på den andre veggen som er vestvendt og hvor kjøkkenet også er. Siden du sier fargen ikke er rosaskjær i seg, men den ser ut til å være lys med dybde, bør vel denne kunne være perfekt? Tror du hvitt kjøkken ville vært pent eller kunne det være tøft med kjøkken i type Merakersh (eller hvordan det skrives) farge (ala muldvarp) Tusen tusen takk for at jeg fikk se! =)
Treningsmamma har født ♥ Skrevet 3. april 2009 #21 Skrevet 3. april 2009 Bare hyggelig Alltid kos å hjelpe til. Vinduene mine er vendt østover, mens verandradøra er vendt mer nord-øst. Men det høres veldig fint å få fargen hos deg Prøv iallefall. Skulle det ikke passe er det jo bare male over (selv om det er litt jobb). Jeg tror hvitt kjøkken vil være fint. Jeg har et bilde av kjøkkenet mitt tror jeg.. kan legge det ut nå med en gang
Treningsmamma har født ♥ Skrevet 3. april 2009 #22 Skrevet 3. april 2009 Da har jeg lagt det ut.. Vinduene mine er selvfølgelig vestvendte.... og verandadøra er nordvest. Sånn går det når man ikke kan forskjell på høyre og venstre Benken er 5 meter og veggen er malt i lys antikk- det kommer ikke så veldig frem her dessverre.
HTC Skrevet 3. april 2009 Forfatter #23 Skrevet 3. april 2009 Lekkert kjøkken! Jeg ser helt klart at hvitt kjøkken er pent! Du sier her at kjøkkenveggen er i lys antikk, men den ser nesten ut som sjøsand på bildet. Jeg kjenner ikke til lysantikk, er den kun hakket lysere enn sjøsand eller veldig lysere? Kjøkkenet jeg skal male på hytta er åpen inn mot stuen, men har en vegg som gjør at du ikke ser kjøkkeninnredningen fra sofaen. Kjøkkenet har mange skap + overskap (som er på den veggen mot stuen), og det er mye vinduer på den motsatte veggen, så det er lite vegg som synes på selve kjøkkenet. Kanskje jeg bare burde dra sjøsand fargen inn på det lille som er av vegg på kjøkkenet og male alle lister, tak og vinduskarmer i hvitt, for så å male hele det store tradisjonelle furukjøkkenet i enten hvitt eller evt lys antikk?
Treningsmamma har født ♥ Skrevet 3. april 2009 #24 Skrevet 3. april 2009 Hei igjen. Det hørtes kjempe fint ut Lys antikk er en hvit farge (har det på alle andre vegger i stua, gang, soverom, barnerom etc. Men på kjøkkenveggen er denne fargen malt med oljemaling noe som gjør den litt beigere enn den er. Ser også at bildet lyver litt på fargen. Den er litt hvitere i virekligheten. Hvis du ser på et par av treningsbildene der du kan se ovnen vår er det lys antikk som er malt bak den Du må sende meg en oppdatering på hvordan det har gått når du er ferdig Gjerne på bloggen- da ser jeg det lettere
Treningsmamma har født ♥ Skrevet 3. april 2009 #25 Skrevet 3. april 2009 Da tar jeg vekk bildene igjen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå