Gå til innhold

Antivaksinekampanjens skadevirkninger

Anbefalte innlegg

Gjest Sunnmamma
Skrevet

Slik går det altså når antivaksinefolkets ekstreme synspunkter får fotfeste:

http://www.foxnews.com/story/0,2933,379388,00.html

Folk skjønner ikke hvor farlig det er å la vær å vaksinere,nettopp fordi vi har vært beskyttet mot disse sykdommene og derfor ikke følt dem på kroppen

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du glemmer at mange av de som velger å ikke vaksinere, mener det er bra for kroppen å få meslinger og andre barnesykdommer. Da får kroppen varig imunitet. Mange går jo så langt at de faktisk oppsøker smitte. Det er jo mange som fortsatt gjør det med vannkopper da, noe som er mer akseptert. Om noen år når vannkoppevaksinen er kommt inn i MMR vaksinen så vil nok mange advare mot vannkopper. Det blir liksom farlig med en gang det kommer en vaksine mot det i barnevaksinasjonsprogramet.

Gjest Sunnmamma
Skrevet

Jeg glemte bare hente ut dette sitatet, som sier ganske mye om faren ved meslinger, for virkelig å understreke mitt poeng:

"What you have to remember is that 250,000 children die from this virus every year"

Gjest Sunnmamma
Skrevet

Helt korrekt, og det var ett av mine poeng.

Det døde i snitt ca 10 i året i Norge av meslinger før vaksineprogrammet (sannsynligvis fler) og nå er det ikke registrert dødsfall i Norge av meslinger siden 1989. Dette skyldes MMR og den flokkimmunisasjonseffekten det gir når så mange er vaksinert.

Får antivaksinekampanjen fotfeste vil vi miste flokkimmuniseringseffekten, vi vil igjen få epidemier (dette vil gå hardest utover de uvaksinerte) og, som linken sier:

"About one in five measles sufferers experiences more severe illness, which can include diarrhea, ear infections, pneumonia, encephalitis, chronic neurological deficits and even death".

Skrevet

sunnmamma. Hvis du drar inn at 250000 dør av meslinger med sammenlikning av vestlig verden og en utsultet befolkning på randen av sultkatastrofer, vannmangel, flyktingerleire og helt andre ernærings/hygieniske tilnærminger enn vi er vant til i vår verdensdel, så er du ikke bare forkvaklet inn i det stakkars hjernevaska hodet ditt, men mangler enhver form for sunn fornuft. At du drar inn Se& Hør i engelsk variant går også i mot alle dine tidligere standpunkter om kildesortering. Og hvis du synes det er vanskelig å lete etter antall døde av meslinger i Norge i perioden før MMR-vaksinen 1983 og meslingevaksinen i 1969 så finner du andre tall enn det du hoster frem her. Snittet før MMR-vaksinen var 1 stk død pr år. Og forteller ingenting om hvordan helsetilstanden var til den/de som døde. Før Meslingevaksinen så var også meslinger på retur her i Norge. Kilde her er statistisk sentralbyrå arkiv og msis.

Ellers virker du fremdeles helt desperat med dine brunstige løvebrøl for å forsvare vaksiner. Ikke bare desperat, men sykelig desperat.

Skrevet

Flokkdyrimmuniseringen du prater nonsens og stemmer ikke i det hele tatt. Virkningen av vaksiner er ikke målt og man har ingen grunn til å tro at MMR-vaksinen beskytter de voksne. Så med ca 15% av befolkningen (barn i barnevaksinasjonsprogrammet) så finnes det ca 85% ikke revaksinerte. uten beskyttelse etter vaksineteorien, så flokkdyrimmuniseringen din stemmer ikke helt etter vaksineprodusentens egen lovnad om beskyttelsestid på vaksiner.

Gjest Sunnmamma
Skrevet

Jeg glemte å oppgi kilde for dødstallene av meslinger i Norge: (jeg vil jo ikke at noe skal innbille seg at jeg lyver)

http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=233&trg=MainLeft_5799&MainArea_5661=5799:0:15,1904:1:0:0:::0:0&MainLeft_5799=5544:55951::1:5800:80:::0:0

(husk at dette er minimumstall, siden man vanligvis dør av annen sykdom i ettkant, f.eks lungebetennelse, og dette vil da fremstå i statistikken som død av lungebetennelse)

Skrevet

Den statistikken der må du legge frem på nytt. Går vi inn på siden er det valgfitt hvilken statistikk en skal søke etter og de riktie svarene må du in på statistisk sentralbyrå for å få. Søker man på arkivet meslinger der, blir summen annerledes. MSIS har kun hatt ansvaret for innraporert data om smittsommes infeksjonssykdommer fra midten på 70-tallet og har ikke brukt statistisk sentralbyrå som utgangspunkt. Ellers sitter du å gjetter for i perioden 1969 og frem til 1983 døde det i snit 1 person hvert år av meslinger og et utrolig høyt antall av "krybbedød". Dødsfall samme dag som vaksine blir satt blir også registrert som krybbedød da det er helt umulig å bevise at dette skyldes vaksinasjon.

Skrevet

JEG VET IKKE OM NOEN HER SKJØNNER EPIDEMIOLOGI!!!!!!

Det har seg sånn at meslinger på lik linje med mye annet faktisk dreper, dersom barnet er dårlig nært etc.I et samfunn med dårlig ernæring, fattigdom, mye forurensning, skitten drikkevann etc.....altså generelt dårlig basal....så vil en viss % andel av barna dø. I andre bedrestilte samfunn vil fortsatt en viss andel av barna dø, denne % ligger lavere...dersom vi vaksinerer mot alt mellom himmel og jord sitter vi fortsatt igjen med en viss andel som heller ikke tålte den storstilte vaksineringa. Da vi begynte å vaksinere, forsvant endel av infeksjonssykdommen som tok de svakeste barna, dette ble byttet ut med høyere statistikk for andre sykdommer, som generelt: kreft, barneleukemi etc. Når vi vaksinerer mot phemafilusinfluensa øker pneumokokker, når vi vaksinerer mot dette øket streptokokker, stafylokokker og meningokokker. I det store bildet reduserer vi helsa til unger som aldri skulle vært berørt av samfunnets giftighet i form av vaksiner. Mens de barna som under alle omstedigheter skulle dø, kommer til å gjøre det uansett. Dersom dere klarer å lese staistikk for samfunn som tilsvarer hverandre med tanke på eksponering av helsetrusler vil dere raskt finne ut at barnedødeligheten er den samme uansett. Vi klarer ikke å gi disse barna livsbetingelser ved å forgifte de, vi kan gjøre mye for de, finne ut hva slags grunntilstander de har etc og bygge opp helsa dems med omsorg, men ikke under noen omstendigheter vi vaksinering kommedisse problemene tillivs. Vår barnedødelighetet er fundamentert i samfunnet vi legger til rette for log vaksinering er en av de belastingene vi har lagt til rette for. Vi må tenke nytt dersom vi skal ha forandringer, tallene er stabile og vil være det uansett form for patogen belastning inntil vi skjønner grunnprinsippene. NEI TIL VAKSINERING; VAKSINERING FORSKYVER PROBLEMET!!!!!! OG ALDRI NOE ANNET!!!!!

Gjest Sunnmamma
Skrevet

89/90, meslingepidemi USA, dødsrate 3 pr 1000, komplikasjoner hos 1 av fem, enfacelitt 1 av 1000.

Jeg tviler på at det var mangel på rent vann, eller dårlig ernæring som førte til disse dødstallene og komplikasjonene, og det er stygt, og uærlig, å prøve å bagatellisere sykdommer for å forsvare sitt synspunkt.

Skrevet

legg ut en link du, og fortelle meg hvor mange av barna som var vaksinerte, meg bekjent har meslingevaksinen eksistert siden 70 tallet. det er stygt å fremme vaksinering når man vet at disse ikke virker. Og du, vet ikke om du skjønner dette men barna i usa er blant de hyppigst overvaksinerte som finnes på denne planeten, de er de sykeste barna man kan oppdrive i den vetlige verden, så at 3 av 1000 vaksinerte unger dør av meslinger på dette kontinentet er neppe noe sjokk og at de er vaksinerte; VIL JEG ANTA ER ET SJOKK FOR DEG!!!!

Det er ellers ansett som uærlig å legge fram tall på en slik måte du her gjør, du må ikke glemme at barna er vaksinerte, dersom du ikke har planer om å fixe kirurgisk på den lange nesa di bør du slutte å lyve.

Gjest Sunnmamma
Skrevet

Saken var altså; du forsøkte på ondeste vis å få andre mennesker til å tro at "meslinger er ikke særlig farlig, det er bare uland hvor de ikke vasker seg, eller har rent vann eller spiser dårlig man dør av det" (grovt sett, det er sent og jeg gidder ikke sjekke hva du skrev).

Jeg påviste at meslinger ikke er en helt heldig sykdom, selv om man vasker henda og har rent vann; og istedenfor at jeg får en redegjørelse av deg, som er tatt i en ondsinnet bløff, forsøker du å flytte fokus på meg, og at jeg skal dokumentere vaksinasjonsgraden på menneskene som døde(!). Snedig.

Jaha! Kan du da aller først dokumentere at de ikke hadde rent vann? Eller dårlig ernæring?

Skrevet

fortelle meg hvor mange av disse barna som var vaksinerte du!!!! så kan vi se på sakens kjerne. du sitter her å sprer falsk propaganda for vaksinering ved å presnetere meslingedødsafll fra usa som er fullvaksinert på denne fronten. Meslingevaksinen er antatt å ha livslang virkning så hvordan han 3 av 1000 dø av sykdommen dersom vaksinen virkere????????? Det forgår storstilt vaksineringspropaganda på denne fronten for øyeblikket, les hvor mange som fikk alvorlige bivirkninger av mmr nå nylig i en storstilt kampanje i østeuropa.

Opprinnelig fortalte jeg deg at når meslinger går ned i en befolkning så går andre sykdommer OPP, motbevis dette!!!!!!

Det er ikke ondsinnet å fortelle at meslinger normal ikke er farlig og dette med andre sykdommer som "tar over". du må lese EPIDEMIOLOGI!!!!! for å skjønne disse tallene i et samfunnsperspektiv.

Gjest Sunnmamma
Skrevet

Det er helt latterlig. Du blir tatt i ondsinnet løgn og propagandaspredning og svarer med ett absurd raseriangrep på meg (fordi jeg fersket deg, sikkert).

Så hadde de dårlig vann? Var de feilernærte disse barna i USA? Eller prøver du å få folk til å tro meslinger er ufarlig?

Synes du det tar seg bedre ut og fortsette å lyve, slik du gjør her? Var barna fullvaksinerte? Nei, det var de selvfølgelig ikke, og det må være veldig ubehagelig for deg at virkeligheten ikke helt passer ditt verdensbilde:saken er jo, selvfølgelig, at det var en epidemi fordi barna IKKE var fullvaksinert. Det er skoleksempelet, den saken jeg nevner, på hva som skjer når folk slutter å vaksinere barna sine, eller når vaksinasjonsgraden synker under 50 %.

Du skal få link til en utfyllende rapport om saken med en gang du viser meg dokumentasjon på at disse barna var feilernærte, manglet rent vann eller var dårlig til å vakse seg.

De andre slutningene dine er sikkert spennende for deg , men jeg har intet behov for å motbevise dine påstander hele tiden. En god regel er at når man kommer med påstander, dokumenterer man dem i samme slengen, ikke krever dokumentasjon for det motsatte.

Skrevet

du vet at du lyver, disse barna var vaksinerte!!!!! så gi meg link. Hva angår min påstand om at meslinger er en sykdom med fatalt utafl i hovetrekke der det er dårlig ernæring er et ganerelt fakta, alle kjenner til. Du er rett og slette mer tragisk enn først forventet!!!!! Du er regelrett inkometent og nekter å gi fra deg opplysninger i for av beviser, dette er ONDSINNET i ordets rette forstand:

Les om meslinger, her, i det størete utbruddet usa har sett de site årene var 30 av 33 vaksinerte, av disse er det antatt at 80% er immune ut i fra at de hadde mottatt minst en vaksine. Kun 3 av disse var uvaksinert. i 1998, var det totalt 100 tilfeller på dette kontinentet. Du operere med tall som virker helt på trynet!!!!

http://www.cdc.gov/mmwr/preview/mmwrhtml/mm4834a1.htm

Gjest Sunnmamma
Skrevet

Og du er en ondsinnet bløffmaker som forsøker å bagatellisere en alvorlig sykdom. En løgn blir ikke en sannhet om du gjentar den flere ganger. Du er dessuten enten forferdelig frekk eller uforstående til ditt eget matriale som du legger frem, i din egen link finner man tall som tilsier at 86% av de importerte var uvaksinerte, og 53 % av de amerikanske VAR vaksinerte. Hvor mange er vaksinert i hele den amerikanske befolkningen? 80%? Elementær matematikk tilsier altså at man har mye større risiko for å få sykdommen om man er uvaksinert enn om man har fått EN dose, og selv en dose garanterer ikke imunisasjon (LES din egen link da menneske, det er jo rene reklamebilaget for mitt syn), nettopp pga denne saken økte man fra en til to doser i Alaska (dessuten er dette ett mye mer komplisert meslingutbrudd en man kan komme skikkelig innpå i detalj)

Var disse barna feil ernært, drakk de skittent vann eller drev de med dårlig renhold, eller er det slik at vi må regne med dødsfall i størrelsesorden 3/1000 , komplikasjoner for 1 av fem?

Gjest Sunnmamma
Skrevet

JEG er ikke våken? Du kommer med den ene påstanden etter den andre, jeg tilbakeviser dem (tom med ditt eget matriale) og det er JEG som ikke er våken?LOL. Du har frekkhetens nådegave.

Du har fortsatt ikke svart på noenting, du kommer med ondsinnet bløff og forstår ikke ditt eget tallmatriale: hvorfor i himmelens navn skal jeg lese dine linker? Du har jo allerede vist deg totalt upålitelig!

Skrevet

jeg ser pubertetshormonene jobber voldsomt under grorudpropellen, du legger ikke ut bevis kommer med idiotiske påstandeer på bunnnivå antyre at andre er "ondsinnede". du bør sjekkes for demens, det finnes piller mot alt det du, sikker vaksine også. feig er du også, så feig at du ikke tør lese om meslinger og vaksine. jeg venter fortsatt på løgn linken din, den kommer jo ikke ble den borte i tåkehavet????

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...