Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er ikke hjemmeværende gravide verdt mer enn engangsum, har jobbet hele livet,møtte veggen p.g.a. en voldelig samboer engang i tiden, går på attføring men ble gravid å nå viser det seg at man blir straffet for å få barn.

Man har ikke krav på noe fødselspenger ved termin fordi at man har attføring, men når du går sykmeldt for du fødselspenger for det er plutselig inntekt,men da du er ferdig med det er det ingenting om man ikke har tjent litt for å nå grensen, da får man i pose å sekk,men har du ikke tjent mellom legget så får man ingenting, det jeg ikke skjønner hvorfor er det så stor forskjell? Skal man straffes for å være fattig, eller ikke være like mye verdt.

(Dette innlegget er moderert som følge av rasistiske uttalelser.)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139911822-teite-rgeler-angf%C3%B8dselspenger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Regelverket er pr dags dato slik at om man mottar rehabiliteringspenger eller attføringspenger så får man engangsstønad og ikke foreldrepenger.. Det er et forslag om at disse ytelsene skal gå over til en annen og da gi rett til foreldrepenger, men dette blir visstnok ikke avgjort i år. Livet er urettferdig blalabla... Synes du er særdeles usaklig i ditt innlegg og å begynne å dra inn u-land og "svartinger" blir bare rett og slett for dumt... Foreldrepenger er et gode for de som har opptjent rett til det ved å jobbe.. Mange blir plaget i svangerskapet og får derfor i perioder sykepenger - andre mister jobben mens de er gravid og får dagpenger - begge disse er de gravide uten skyld i og de kan pga situasjonen de er i ikke gjøre annet enn å motta sykepenger/dagpenger, men de har vært i JOBB innen 6 av de 10 siste mnd som er kravet...

Grow up lille baby.. Hadde du skrevet et litt mer saklig innlegg skulle du også fått mer sympati men folk som slenger ut "svarting" kortet har jeg ingen respekt for.....

Her signerer jeg innlegget til Lille M.

Som hun er inne på må man faktisk opparbeide seg rett til noen ytelser. Skjønner godt at mange opplever regelverket urettferdig, men staten kan da ikke gå inn å betale for alt.

Det finnes få land i denne verden som har et så godt velferdssystem som det landet vi bor i, men folk fortsetter likevel å klage.

Man må faktisk også ta ansvar for seg selv og egne handlinger og ikke forvente at man skal få dekket alt.

Og regelverket er slett ikke enklere for asylsøkere, flyktninger ol. Og selv om det kommer noen til Norge for å benytte seg av systemet så er det nok de færreste.

Jeg har full forståelse for at du er i en vanskelig situasjon, og attføringspenger burde gitt rett til foreldrepenger. Men å anse det som at du blir straffet for å få barn og påstå at man skulle vært "svarting" - da synes jeg ikke så synd på deg.

Foreldrepenger skulle uansett gjelde om man ikke har jobb, det er bare en jobb å være hjemme. Om du noen gang har vært hjemme så er det en lang jobb, hva du gjør det bryr jeg meg ikke om.

Jeg synes reglene for å få barn er urettferdige man skal straffes for å få barn, jeg er ikke svarting men mange av dem får både i pose og sekk, det ser vi godt av rundt omkring.

Vet du hvor mye en familie for i støtte på sosialen om dem ikke har råd? om den ene er i jobb så går ikke dagene rundt, har du noen gang snudd på hver krone?? Ca ingenting!!

Engangsbeløpet skulle vært like mye som en arbeidsperson får i året, da skulle ikke denne urettferdigheten syntes så godt som den gjør.

Men er du enslig har du krav på alt, er du samboer får du ingenting, men som sagt er du utlending får du i pose og sekk, synes du det er rettferdig?? Uansett om dem ikke har vært i jobb noen gang?? De skulle vært stilt i samme bås som vanlig nordmenn gjøres. Da blir det lett krangling.

• 2 uker senere...

Annonse

Det jeg lurer på er hvorfor du får barn om du mener det er en straff og at du blir straffet?

Er jo ikke bare de som er hjemmeværende og går på atføring som får engangsstønad. Studenter får også det, og jeg tror jeg kan tørre å påstå at de får mindre i mnd en en som går på attføring og lignende.

Jeg mener det er bra at det med foreldre penger er noe man må opparbeide seg, tenk hvor mange som hadde misbrukt det om alle skulle fått fødselspenger uten å måtte gjør noe for det.

Systemet er jo bygd opp slik alle skal greie seg, barn eller ikke:)

Veit du dette er noe av det mest sutrende innlegget jeg har lest. Må du VOKSE opp!!!

Blir rett å slett sinna over utalelsene dine med tanke på at jeg selv sliter med å få ting til å gå opp, men skal love deg at du sitter bedre i det enn hva jeg gjør!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...