Gå til innhold

Jeg var på 1. svangerskapskontroll i går:)

Bare blåbær

Anbefalte innlegg

Og det var så rart, samtidig så spennende!!!!!

Var 10+2 i går.

Først var det inn på laberatoriet, blodprøver, vekt begynnende utfylling av helsekort for gravide.

Fikk så en hel bunke med ark, brosjyrer og blader om graviditet, fødsel og spedbarnet. . Følte jeg ville klype meg i armen jeg, er dette virkelig sant? Vi skal bli foreldre... !!!

Kjæresten min var også med. Han syntest det var spennende. Følte at han fikk litt mere info, og forståelse på graviditeten. Samt at også der og da begynnte å forstå hva som skulle skje fremmover.. Vi gleder oss sånn!!!

Legen tok og lyttet på meg, hjerte og lunger. Spurte oss begge om arvelige sykdommer i slekta. Informerte oss om jordmor, og anbefalte oss det da førstegangs fødende ofte har veldig godt av å gå til jordmor. Mye nyttig info der:)

Så spurte legen om vi hadde vurdert tidlig ul? At det var mange som ikke turde å si til legen at de hadde vært på det.

Vi sa at vi hadde begynnt å snakke om det. Kanskje i uke 12. Bare for å få en bekreftelse på at det er liv. Sa at vi var veldig spennte på det. Legen sa at vi kunne få komme til henne i uke 14-15 hvis vi ønsket det. Da kunne hun høre etter om liv. Og at hun da garantert hørte det da. Og før vi hadde svart nesten, så hadde hun skrevet ut en time til oss. Så sa hun:kom da dere, så skal vi høre på hjertet.. :)

Hun er bare verdens koseligste lege!!!!

Hun sa også at så lenge jeg ikke har hatt noen blødning, er sansynligheten veldig stor for alt er i orden der inne.

Men at fosteret dør uten mor får symptomer kan skje, men er ganske sjeldent.

Derfor har vi nå lagt ul planene våre på is, og skal heller bare kose oss med graviditeten, og den ikke synlige magen.

Så derfor bare nyter jeg graviditeten!!!

Lykke til dere andre også!

Fortsetter under...

• 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...