Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 3. april 2009 #1 Skrevet 3. april 2009 Tar dere på dåpskjolen i kirken? og hva gjør dere da med amming? hehe Kan noen fortelle litt gangen i dette her med dåp i kirken? Skal dåpe lillegutt etter påske..
temine Skrevet 3. april 2009 #2 Skrevet 3. april 2009 Tok på kjolen i kirka ja, og amma der også. Er det så vanskelig å amme med kjolen på da? Gikk i alle fall som vanlig her, enda han er gutt og ikke helt vant med kjole;) Hos oss gikk vi foreldre med gutten opp kirkegulvet bak presten når det var innmarsj, så var det en salme, dåp, sang, preken, sang og ofring. Så ferdig. Veldig kjekt med dåpen først, i tilfelle bebisen blir sint/trøtt og ikke vil sove i fanget. Da kan man gå ut om det skulle bli nødvendig:) Har dere ikke hatt samtale med presten da? Da får dere vite akkurat hvordan de gjør det i ders kirke. Lykke til:)
catha80 Skrevet 3. april 2009 #3 Skrevet 3. april 2009 Hei Vi tok på dåpskjolen i kirka. Vi fikk mulighet til å gjøre dette i et kjøkken "back stage" - her kunne jeg også amme. Lille jenta vår var helt rolig gjennom hele dåpen, men hvis hun hadde blitt veldig urolig kunne vi ha søkt tilflukt her under gudstjenesten også. Slik var vår dåp: Dåpen var helt i begynnelsen av gudstjenesten. Vi gikk først oppover kirkegulvet bak presten, og kirketjeneren som gikk først med kors. Pappaen bar. Så satt vi oss på første benk sammen med familiene våre mens presten sa noen ord, og så var det dåp. Foreldre og faddere gikk fram til døpefonten, vi hadde også med tre nieser og nevøer og det gjorde at det hele ble veldig hyggelig. Selve dåpshandlingen var raskt unnagjort. I tillegg til dette hadde vi med venner i kirka som spilte nydelig musikk gjennom hele gudstjenesten. Dette gjorde at dåpen ble personlig og spesiell.
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 3. april 2009 Forfatter #4 Skrevet 3. april 2009 Vi skal ha samtale med presten 3 dager før, fordi vi har vært syke og ikke passet før påske nå. Jeg skal ha bunad hehe så det kan bli morsomt å amme, men mulig jeg tar med en flaske med mm som jeg har pumpet.. Er litt koselig med bundad for alle 3 faddere+ meg har samme bunad og den er såå fin..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå