Gå til innhold

40 dager igjen til termin og høygravid!

Bella¨^ -med to små rosa-

Anbefalte innlegg

Hei alle damer!

Du verden hvor fort tiden går med nummer to, synes virkelig ikke det er lenge siden jeg sto med graviditetstesten i hånden.

Formen er heldigvis fortsatt flott, har hatt et lett svangerskap denne gangen også, selv om det har blitt mindre sofatid nå med lillesnuppa på 16 mnd løpende rundt :-)

Jeg har jobbet fullt hele tiden, men kjenner nå at det skal bli godt med påskeferie og etterhvert permisjon, har bare seks arbeidsdager igjen etter påske!!

Håper at babyen kommer sånn nogen lunde til termin. Det er endel jeg skal ha gjort i ukene før (kanskje ikke så lurt?) - samtidig som jeg gjerne vil slippe igangsetting 14 dager over termin slik som sist..

Da vil jeg ønske dere alle en riktig god påske - kos dere med magene deres, "plutselig" er fødselen der :-)

Fortsetter under...

Hei! :-)

Ja, skal si tiden går fort!

Syntes heller ikke det er lenge siden jeg fant ut at jeg var gravid, og er allerede i uke 22! ;-)

Så bra at formen din er flott :-) her er den også kjempebra om dagen, kunne gått gravid bestandig akkurat nå ;-)

Lykke til! :-)

Hei Bella, og gratulerer med 40 dager igjen!!!

Selv har jeg 42 dager igjen til termin. Jeg har også en liten jente fra før

(3 år), bor i Oslo og har vært i fin form hele svangerskapet. En annen ting som er likt med oss er at jeg også gikk 14 dager over termin sist, begynte derfor med modningsakupunktur i dag.

God påske til deg også og lykke til med resten av svangerskapet!

Klem:)

Hei million dollar baby!

Jeg må høre litt med deg ang modningsakupunktur. Jeg har også vurdert det, men syntes det var dyrt!! 400 kr pr gang med start i uke 35, en gang i uken og gjerne oftere etter hvert. Med min flaks kunne det lett ha blitt 3 000,- kr - og gjerne uten noe som helst resultat!

Etter mye for og i mot har jeg valgt å droppe hele greia - men da skal du banne på at jeg skal ha noe skikkelig fint og dyrt på fødestua også - om jeg nok en gang må gå på overtid!

Vi snakker diamanter her altså! :-)

Men jeg vil gjerne høre om hvordan det går - og håper selvfølgelig at det har kjempevirkning for deg!

Hei Bella:)

Jeg er helt enig med deg. Det kan bli ganske dyrt, og det er ingen garanti for at det virker. I mitt tilfelle var det ikke kun at jeg gikk 14 dager over temin, men jeg fikk heller ingen åpning under fødsel (selv med 5 rier hvert 10ende min). Det hele endte i et hastekeisersnitt.

Med andre ord, det er nok ikke de 2 ukene jeg gikk på overtid som fikk meg til å velge modningsakupunktur, men det at jeg ikke fikk noen åpning under fødsel. Jeg har veldig liten lyst til å få et hastekeisersnitt igjen.

Jeg går til Fjeld-klinikken i majorstua-krysset, og håper akupunkturen vil ha en virkning. Etter første time i dag har jeg merket mer trykk nederst i livmoren. Det ble satt nåler for at bekkenet skulle åpne seg litt og at jenta mi skulle komme lenger ned. Hun har sittet i seteleie en stund, derfor var det viktig for meg at hun nå forblir i hodeleie. (komme litt lenger ned i bekkenet og bli der) Jeg sov forresten som en engel på ettermiddagen etter timen, og har hatt masse energi etter det. (Det ble satt nåler i øret, hode, pannen, håndleddet, korsrygg, fot og legg)

Jeg lover å holde deg oppdatert.

Klem:)

• 2 uker senere...

Hei hvordan går det million dollar baby??

Her er det 28 dager igjen til termin - og kun fire arbeidsdager, skal bli godt å starte permisjon nå, selv om jeg har mye-å-gjøre type i permisjonen også.. Håper mao ikke på fødsel så veldig lenge før termin, et par tre fire dager før termin hadde vært perfekt..

Kjenner nå at hodet har begynt å presse seg noe nedover, og kjenner strålinger ut over i beina - på innsiden - spesielt om natten (selvfølgelig..) Sover noe dårligere om natten - men er heldigvis fremdeles frisk og rask!!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...