Gjest Skrevet 3. april 2009 #1 Skrevet 3. april 2009 Når du dere ut de ekstra putene i setet? Hvor gamle og store var babyene ca? Vi har et slikt sete hos besteforeldrene, og hun har ikke brukt det siden hun var 5 uker gammel. Nå er hun 4 mnd akkurat, 6700 gram og godt over 60 cm. De kommer å henter oss på Gardermoen, jeg må vel belage meg på å begynne demonteringen da tenker jeg?! Er det flere puter enn de oppe ved hodet? Husker ikke jeg... Ser det vel da jeg begynner, men:)
Gjest Skrevet 3. april 2009 #2 Skrevet 3. april 2009 Jeg fjerna de da hun var 5-6 uker. Hun er stor da, var vell ca 5,5 kg da og hvis jeg ikke husker feil var hun 58 cm på 6ukers-kontrollen. Samtidig stilla jeg opp beltene (det er 2 hakk til dem). Var kun de putene oppe ved hodet som gikk ann å ta ut. Det var ikke noe styr å gjøre det, så ikke se mørkt på "demonteringen"
Gjest Skrevet 3. april 2009 #3 Skrevet 3. april 2009 Godt å høre:) Må nemlig gjøre det på parkeringsplassen på Gardermoen midt i påsketrafikken... hehe... Kunne nok bedt besteforeldrene gjøre det før de hentet oss, men greit å gjøre det selv;)
Tonemor1982 Skrevet 3. april 2009 #4 Skrevet 3. april 2009 Jeg var innom Barnas Hus for å spørre om (eventuelt når) man skulle ta ut putene i setet, og da fikk jeg beskjed om at det IKKE er meningen at man skal ta ut putene rundt hodet i dette setet (slik som man skal med Maxi Cosi)! Når barnet vokser skal putene flyttes høyere opp i takt med at man flytter selene høyere opp; det er borrelås på baksiden av putene. Putene er bare rundt hodet på barnet, og selve hodet vokser ikke så mye at det er noe problem å ha dem der. Min lille jente er nå 6mnd (7,2kg og 65cm), og vi bruker fortsatt setet med putene i, men har nå selen på høyeste hakket. Selene skal stå vinkelrett ut av setet rett over barnets skuldre.
November nurk, i Desember Skrevet 3. april 2009 #5 Skrevet 3. april 2009 leste "brukerveil" som følger med setet. Stemmer som tonemor1982 sier. Vi også går på øvre hakket. Trodde også puten skulle vekk. Men syns sete så merkelig ut uten. noe som skurret. sitte "rett" på isoporen? Lille storegutt er 4 mnd og 9280g og 70cm Og vi ser etter sete nr 2 nå faktisk..... smerte grensa er nådd allerede. (på tide å stoppe denne voksingen)
Gjest Skrevet 3. april 2009 #6 Skrevet 3. april 2009 Gud, det var bra dere sa!!! Tenk om jeg hadde fjernet noe som ikke skulle fjernes!!! Men hvordan regulerer man de selene da? Hm... Vi finner vel ut av det. Men takk for at dere sa i fra at putene ikke skulle fjernes!
Gjest Skrevet 3. april 2009 #7 Skrevet 3. april 2009 Altså, man fjerner jo ikke selve putene, men det harde greierne inni. Hun sitter ikke rett på isoporen nå. Min jente på 3 mnd har ikke sjans å få plass med de putene inni, jeg var på reflex for å få dem til å vise meg hvordan jeg gjorde det, og flyttet opp selene. De sa nå ingenting på at putene ble tatt ut.
La vita è bella <3 Skrevet 3. april 2009 #8 Skrevet 3. april 2009 Jeg har også vært innom babyutstysbutikk for å høre om stolen, og jeg fikk også bekreftet at man ikke skal ta ut noe som helst. Vi har en stor jente, og jeg hadde lest mye fram og tilbake her på dib, men nå er hun passert 7 mnd og 9kg sikkert, og passer fremdeles i setet. Vi som trodde hun hadde vokst ut av setet før jul, haha
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå