bønni Skrevet 3. april 2009 #1 Skrevet 3. april 2009 Hei, jeg lurer på når på kvelden dere legger babyene deres! Her har det gått fra 20.30 til 20 til 18.30-19.00 på ganske kort tid. Han er trøtt fra femtida på ettermiddagen, veldig vrient å få til noen ettermiddagslur for tiden, så han er helt klar for langsoving fra halv sju. Men det er mye småoppvåkning på etternatta, litt slitsomt. Med pupp og samsoving drøyer jeg morgenen allikevel til seks :-) (han får også et skikkelig måltid i løpet av natta, pleier å være rundt halv ett). Har dere erfaringer med leggetid og dagslurer for deres unger på ca samme alder?
FruTB Skrevet 3. april 2009 #2 Skrevet 3. april 2009 Lille Bo er litt over 5 mnd, og her har vi pleid å legge han kl 19 - men nå har det blitt 20. Får ikke til å omstille han til sommertider gitt! (jobber med saken) Han sover til alt mellom 6 og 8:30, også tar han en morgendupp en drøy time etter han har stått opp. Er så våken i ca 2 timer, og får så en porsjon med grøt før vi går ut på tur i 11-12 tiden. Da sover han en liten time (selv om mamman går i flere timer :\), også er vi hjemme i 14-tiden. Sover da en liten dupp (30-60 min) i 15-16 tiden, også prøver vi på legging fra kl 19. Men får det altså ikke til før nærmere 20:30. Nå skal det sies at nettene har vært et sant helvete i 2 mnd nå - med oppvåkning hver bidige time, men nå virker det endelig som om det har stabilisert seg. Han spiser nå "bare" 4-5 ganger i løpet av natten
mamarama og lille banan Skrevet 3. april 2009 #3 Skrevet 3. april 2009 det har vært 21 en god stund, men nå har det blitt 20:30, for så 20 på kort tid. og han sover like lenge. vi tar det i hans tempo i går la vi ham åtte, og han skulle ha pupp bare en gang i løpet natta! og han sov sammenhengende fra 02 til litt over 07! skjønte ingenting
Lillepusen-78 Skrevet 3. april 2009 #4 Skrevet 3. april 2009 Min tass er 6 mnd. Han legges ca kl 19 og våkner kl 07. Ammer 1 gang på natten. han våkner mange ganger i tillegg, som regel for å få smokken. På dagtid sover han fra ca 9-11, og fra ca 14-15.30. Han er trøtt sent på ettermiddagen, men blir en del tull for å få ham til å sove for det tar så lang tid. Og så må vi vekke ham for at det ikke skal bli feil i fht leggetid.... Noen ganger går jeg en tur med ham ca kl 17, for da sover han bittelitt og ligger og titter rundt resten av tiden...
AO3 Skrevet 3. april 2009 #5 Skrevet 3. april 2009 Tja, du. Min blir straks seks mnd. For tiden tar han kvelden rundt kl 21, men det varierer fra 20.30 til nærmere 22.00. Han tar en ettermiddagslur som vanligvis er ferdig rundt 1530 - litt av problemet tror jeg er at det er UMULIG å holde ham våken helt til kl 1900. Han er stuptrøtt kl 1730, og da må vi rett og slett legge ham, kan ikke ha grining i en og en halv time fordi vi må tvinge ham til å være våken! Det er jo forferdelig både for oss og ikke minst for ham! Resultatet av dette er såklart at han VÅKNER ca kl 19 (for han er jo ikke klar til å ta natta kl 1730!), og da er våken i 1,5-2 timer før han sovner for kvelden. Slitsomt, men jeg aner ikke hva vi skal gjøre for å få endret dette. Han har rett og slett en "ekstra" lur sent på ettermiddagen, og denne luren trenger han. Må legge til at han sover godt på natta, nattammer 1(-2) ganger i "vanlig" sovetid for oss voksne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå