Gå til innhold

Tenner allerede???????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Snupp er 2 mnd i dag.

De siste dagene har hun sutret og skreket MYE i forhold til hva hun pleier - er vanligvis snill som dagen er lang, og hyler bare når hun vil ha servering:)

I tillegg gulper hun mer, tygger på smokken i stedenfor å suge, prøver¨å stappe sin egen knyttneve inn i munnen og tygge på den.

Har kjent inni munnen hennes, det er klumppete og hard på begge siden oppe, ca hvor sidefortannen/ hjørnetanna er...Men det er vel ikke de tennnene hun skal få først?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er vanligvis de to nederste fortennene som kommer først, og gjerne i 6-8 mnd alder...Så, meget mulig at d skyldes noe annet enn tenner! Kanskje er hun sulten, har vondt i magen, eller rett og slett så har hun kanskje oppdaget at hender, det er noen fine ting å gnage på;) Kan jo være så mangt, ikke alltid lett å vite!

Skrevet

Vi mistenker det samme her. Gutten min er 12 uker nå. Og har vært sånn i snart en mnd her da. Hånda inni munnen hele tida, masse sikling. Høres urolig ut i magen, annen lukt på bæsjen. Gulpe har han gjort masse fra fødselen, så der kan jeg ikke si det er noen forandring.

Her er det nede det ser ut til å være noe på vei. Er hvitere i tannkjøttet.

Pappaen fikk første tann når han var 3 mnd, så det er ikke så utenkelig heller da. Men syns han har holdt på en stund uten at noe skjer da...

Skrevet

vi kjøpte dentinox i går, og hun roet seg faktisk litt da jeg smurte på...selv om det smakte ekkelt;) skal ikke tannkjøttet være relativt jevnt om ingen tenner er på gang? her er det to klumper, en på hver side oppe...spennende om noe skjer!

Skrevet

Disse klumpene på siden har jenta vår også hatt leeenge nå, ihvertfall en to tre mnd, men ingen tenner i sikte. Hun fikk forøvrig de to fortennene nede da hun var 3,5 mnd gammel, og vi merket ikke noe spesielt i forkant, annet enn økt sikkel..Babyer elsker uansett å gnage på hender, føtter, leker, ja alt mulig igrunn, uavhengig av om d er tenner på gang eller ei=) Munnen er deres fremste "sanseorgan" nå.

Skrevet

Er det samme med min pjokk også. Han blir tolv uker på mandag, og har holdt på sånn de siste ukene. Prøver å få begge hendene inn i munnen samtidig, tygger ganske desperat, sikler mye mer enn før. Blir veldig rolig hvis jeg stryker ham litt på gommen nede i munnen... Men om det er tenner som kommer? Ikke vet jeg. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...