www.karibienshule.blogg.no Skrevet 2. april 2009 #1 Skrevet 2. april 2009 Hei, Snupp er 2 mnd i dag. De siste dagene har hun sutret og skreket MYE i forhold til hva hun pleier - er vanligvis snill som dagen er lang, og hyler bare når hun vil ha servering:) I tillegg gulper hun mer, tygger på smokken i stedenfor å suge, prøver¨å stappe sin egen knyttneve inn i munnen og tygge på den. Har kjent inni munnen hennes, det er klumppete og hard på begge siden oppe, ca hvor sidefortannen/ hjørnetanna er...Men det er vel ikke de tennnene hun skal få først?
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 2. april 2009 #2 Skrevet 2. april 2009 Nei, det er vanligvis de to nederste fortennene som kommer først, og gjerne i 6-8 mnd alder...Så, meget mulig at d skyldes noe annet enn tenner! Kanskje er hun sulten, har vondt i magen, eller rett og slett så har hun kanskje oppdaget at hender, det er noen fine ting å gnage på Kan jo være så mangt, ikke alltid lett å vite!
Babyønske �� Skrevet 3. april 2009 #3 Skrevet 3. april 2009 Vi mistenker det samme her. Gutten min er 12 uker nå. Og har vært sånn i snart en mnd her da. Hånda inni munnen hele tida, masse sikling. Høres urolig ut i magen, annen lukt på bæsjen. Gulpe har han gjort masse fra fødselen, så der kan jeg ikke si det er noen forandring. Her er det nede det ser ut til å være noe på vei. Er hvitere i tannkjøttet. Pappaen fikk første tann når han var 3 mnd, så det er ikke så utenkelig heller da. Men syns han har holdt på en stund uten at noe skjer da...
www.karibienshule.blogg.no Skrevet 3. april 2009 Forfatter #4 Skrevet 3. april 2009 vi kjøpte dentinox i går, og hun roet seg faktisk litt da jeg smurte på...selv om det smakte ekkelt;) skal ikke tannkjøttet være relativt jevnt om ingen tenner er på gang? her er det to klumper, en på hver side oppe...spennende om noe skjer!
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 3. april 2009 #5 Skrevet 3. april 2009 Disse klumpene på siden har jenta vår også hatt leeenge nå, ihvertfall en to tre mnd, men ingen tenner i sikte. Hun fikk forøvrig de to fortennene nede da hun var 3,5 mnd gammel, og vi merket ikke noe spesielt i forkant, annet enn økt sikkel..Babyer elsker uansett å gnage på hender, føtter, leker, ja alt mulig igrunn, uavhengig av om d er tenner på gang eller ei=) Munnen er deres fremste "sanseorgan" nå.
Itsrejk Skrevet 3. april 2009 #6 Skrevet 3. april 2009 Er det samme med min pjokk også. Han blir tolv uker på mandag, og har holdt på sånn de siste ukene. Prøver å få begge hendene inn i munnen samtidig, tygger ganske desperat, sikler mye mer enn før. Blir veldig rolig hvis jeg stryker ham litt på gommen nede i munnen... Men om det er tenner som kommer? Ikke vet jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå