Gå til innhold

Hurra, uttak i uke 24 - noen andre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Enig med dere, dette blir en veldig fin gjeng som skal følge hverandre fram mot sommeren og deretter være gravide sammen ;-) Velkommen til deg, Søskenhåp for Edvart, kjekt å ha deg med på laget!

Ser du har en del forsøk bak deg du også, Søskenhåp. Du og jeg har hatt 5 innsettinger nå begge to. Men du har jo blitt gravid flere ganger på dine forsøk, så jeg har stor tro på at du vil lykkes nå! Vet du hvorfor Riksen ikke har tro på blastocyst? Jeg forsøker å skaffe meg mest mulig informasjon om det før juni, siden legen og jeg vurderer det for mitt neste forsøk. Han sier at det nok er noe større sjanse for å bli gravid dersom man får satt inn en blastocyst. Men samtidig må jeg innrømme at jeg lurer på om det har noen hensikt i mitt tilfelle. Det er vel vanligvis sånn at det er de eggene som ser finest ut på dag to som har størst sjanse for å utvikle seg videre? Dersom man har ett eller to egg som skiller seg ut kvalitetsmessig på dag to (slik jeg har hatt), mens resten er av litt dårligere kvalitet, så behøver man vel neppe dyrke dem fram til blastocyststadiet for å finne ut at de to fine eggene er mest overlevelsesdyktige. Da er det vel bedre å bare sette dem inn med det samme, siden de har bedre sjanse for å overleve i livmoren enn i rugeskapet på sykehuset. Vi får se hva laben sier når den tid kommer :-)

Ellers har jeg tenkt å ringe Haugesund og høre om det kan være aktuelt med blodfortynnende for meg, siden egget ikke vil feste seg. Har vel en liten følelse av at de vil si til meg, også, at dette er for spesielle pasientgrupper, men jeg må liksom spørre for å være på den sikre siden.

Ser du er skikkelig godt forberedt denne gangen, 2barnsmor! Det er godt å se at du har masse pågangsmot! Denne gangen må det jo bare bli full klaff :) Jeg for min del er såvidt i gang med planen min om å komme i form. I første omgang handler det bare om lange gåturer i raskt tempo. Altså ingen harde økter på SATS foreløpig - det er jo tross alt påske ;) Men etter ferien blir det hårda bud! Noen av dere skal begynne behandlingen allerede, ser jeg, med spraystart om ikke lenge. Det betyr jo at vårt neste forsøk ikke er så langt unna, og det gir meg en god følelse!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei igjen Astra. 5 innsett på begge nå ja, vi er også født samme året :-) Ang. blastocyst så sa hun på lab'en at det ikke var større sannsynlighet for å lykkes med dette, var derfor de ikke utførte det på Riksen. Men, andre klinikker igjen sier jo noe annet. Jeg hadde også trua på å gjøre det, men jeg følger opplegget deres så får jeg heller se evt. seinere. Håper det ikke blir noen flere ganger nå for å si det sånn..... er veldig fed up av hele ivf greiene nå. Ser i grunnen bare fram til å bli ferdig med det vi har igjen på Riksen - jeg har altså ett fersk igjen og 4 på frys fra forrige uttak. Jeg tviler vel på at jeg orker flere runder i det private, da går vi nok heller for adopsjon. Jeg har jo et barn fra før så tanken på å skulle overta et barn på rundt 2 år (eller eldre) er ikke så skremmende på meg lenger som det var før.

Skrevet

Velkommen "i gjengen" Søskehåp for Edvart:-) Krysser fingrene for at spiren sitter nå ved ferskforsøk XXXXX Kanskje er det nettopp "nye" egg som skal til for at du lykkes:) Ønsker deg masse lykke til!

• 2 uker senere...
Skrevet

Heisann:-)

Da har jeg snakket med Riksen og det er planlagt uttak for meg i uke 26-27. Så henger litt etter dere andre, men kommer til å følge med dere allikevel:)

Skrevet

Hei! Jeg skal ha uttak i uke rundt uke 23/24. Kort regime jeg også. Jeg har også flere mislykkede forsøk bak meg, men håper enda! :-) Fint hvis vi kan slå følge, og dele erfaringer ja!!!

Skrevet

Hei:-)

Jeg skal nå igang med mitt første ivf-forsøk,og har også uttak i uke 24:-)

Savner å ha noen som jeg kan spørre,siden jeg ikke har noen venner som har problemer med å få barn. Føler meg til tider litt alene,selv om mannen min er veldig støttende og gjør alt for meg..

Skal forresten også ha UL fredag uke 23:-)

Skrevet

Hei! Første gang jeg blir med i debatten, "spionerte" bare under forrige forsøk i uke 8 (første IVF forsøk)

Jeg skal også inn i uke 24 eler 25 (mensen har vært veldig uregelmessig etter forsøket, skulle egentlig i uke 23.) Jeg har litt det samme problemet som deg Honoria*2.AIH*, jeg har heller ingen i vennekretsen som er slitere, og føler meg utrolig ensom i prosessen. Føler at ingen forstår hvor tøft det er. Jobber på veldig liten arbeidsplass med bare damer, og hvor det har "poppet ut" babyer de 4 årene vi har forsøkt (4 babyer, og 1 graviditet som ble annonsert samme uken som jeg fikk vite at mitt forsøk var mislykket. - Huff, det var tøft å skulle smile og glede seg på andres vegne akkurat da...)

Uansett, jeg skal også ha kort regime denne gangen (antagonist). Fikk bare ut to egg sist, så jeg håper dette gjør at jeg blir en ordentlig prior-fabrikk neste gang. Håper det er greit jeg henger meg på. Stort lykke til til oss alle sammen!! :o)

• 2 uker senere...
Skrevet

Fy flate... nå har jeg gått fire dager på spray og jeg koser meg ikke for å si det sånn! Er alle kommet godt igang me sprayinga?

Stor klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...