Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 18. april 2009 Forfatter #101 Skrevet 18. april 2009 ...og manduca ja, hva mer trengs å si egentlig, utenom at den er fantastisk god, både for meg og lille flis? Kjenner ikke at jeg bærer omtrent, for vekten fordeles så bra på hoftebeltet. Baby kan ikke sitte forovervendt nei, men har god utsikt ut til begge sider. Trodde ikke flisa skulle være fornøyd med det, men det er hun altså, såframt vi er i bevegelse. Og hun er NYSGJERRIG for å si d sånn...Den er visst enda bedre til ryggbæring, og danker ut bæremeisen når d gjelder bæring av større barn (har jeg lest her inne ihvertfall). Tror ikke du vil angre på kjøpet nei=) Her er link til mer info: http://lotusbarn.no/butikk/index.php?main_page=index&cPath=258 (skulle nesten tro at jeg var ansatt som PR-ansvarlig for Manducaen he he, men jeg har blitt bærefrelst så ser d som min plikt å opplyse andre om dens fortreffelighet;)
husmus &2 Skrevet 18. april 2009 #102 Skrevet 18. april 2009 klar for tur på tirsdag jeg. Hva i alle dager skal jeg gjøre med en Promp som ligger nesegrus i madrassen og nesten ikke får puste. Fortell meg det den som kan. Pustealarm? Hvordan i alle dager funker det? Grrr. Nå har vi ordnet mer i lån så nå blir det huskjøp. Fortere enn F håper jeg...
LilleBjella Skrevet 18. april 2009 #103 Skrevet 18. april 2009 Kanskje jeg kunne fått prøvekjøre manducan din litt en gang vi triller? Har ikke råd i havet enda, før skattekista mi kommer i juni en gang. Var på IKEA og barnas hus i går, og svidde av litt for mange penger. Lekematte, bunad, soltrekk /myggnetting til oth'en, og pute til tripp trapp stolen på barnas hus. Og stor dørmatte, noen oppbevaringsbokser, lys og tulipaner på IKEA. Jeg er glad i å kjøpe, men får alltid vondt i hjertet når jeg drar kortet. Kan ikke trille på tirsdag. Skal på en litt forsinket femmånederskontroll på helsestasjonen, og gruer meg som en hest til vaksinen. Var ikke noe gøy å holde fast tjukkebolla, blid og fornøyd som han var og ante ingen fare, for så å se han hyle ut i smerte, og så måtte holde han fast i ett helt minutt, fordi at hysteriske helsesøstra måtte holde kompress på stikket, livredd for at han skulle få en blødning...mens han prøvde å snu seg inntil meg for å få kos og trøst:( Æsj æsj. Vondt i mammahjertet vettu. Det er nemlig et litt annet hjerte enn det jeg får vondt i når jeg drar visakortet. Skjønner? Ellers. På besøk hos familie i dag. Skulle nyte solen på terassen, spise reker osv. Drar på trening klokka ti i strålende vær, kommer ut igjen til totalt overskyet. Drar på besøk. Hutrer og fryser og bare går inn. Og når vi skal dra i sju-tida, så dukker sola opp. Teite greier. Fikk lyst til å gi meterologene på yr.no en omgang juling. Skulle tro de var frisører, melde vær kan de i hvert fall ikke (les: elendige påskemeldinger). Jaja. Nå skal det spises litt pizza og sjokkis. Skal gå ned ca fem kilo til sommeren, så litt snop lørdagene er det eneste som er tillatt. Orker ikke gå sommeren i måte med cellulitter på armene!
husmus &2 Skrevet 18. april 2009 #104 Skrevet 18. april 2009 Jeg hadde en lang samtale med naboen i dag om cellulittene mine og jeg aner ikke hva hun heter en gang. Noen har litt færre filtre enn andre... Lille Ella, er du HEEELT sikker på at du vil ha tripp trapp? Jeg har hørt så utrolig mye stygt om den OG at Ikea stolen er ti ganger bedre. Så jeg har absolutt tenkt å spare de 1500. For EN gang skyld skal jeg ikke gå i "må ha" fella. Bare en tanke fra meg til deg. Værsågod. Når kan du gå på tur da? Kan du en annen dag neste uke? Jeg kan onsdag. hah. Det er kjedelig å være hjemme alene, men siden prompen sover på siden så har jeg egentlig nok å bekymre meg over.
LilleBjella Skrevet 18. april 2009 #105 Skrevet 18. april 2009 Tripp trapp stolen har pappa pusset og malt på nytt, samt kjøpt baby-tilbehøret. Den var en gang min. Brukte den fra jeg var liten, og har alltid likt den. God å sitte på som voksen også. Så ja, det er jeg sikker på Tipper den er bedre når barna blir noen år, enn som baby-stol ja, men er jo ikke mange timene man skal sitte i den heller da. Men takk for at du tenker på meg. Neste uke kan jeg faktisk ikke før til fredag. Og tror jeg vil ha dagen åpen, til rett og slett vaske hus og slappe av. Uka etter er jeg ledig hver dag utenom torsdagen. Men bare gå tur dere, så kan jeg bli med ved neste korsvei. Nå har jeg ryddet i skapet mitt. Lagt bort gravid-klærne, som heldigvis var megastore. Fikk til og med på meg skinny-jeans'ene. Det vil si, på og på. Fikk de opp og igjen, men med noen herlige love handles hele veien rundt. Nydelig. Men det betyr vel at det er håp. Optimistisk. Cellulitter ja..har bulker helt ned på anklene, men innbiller meg at de forsvinner om jeg får litt sol på kroppen.
Frøken Freken Skrevet 19. april 2009 #106 Skrevet 19. april 2009 Et litt dumt spørsmål om myggnett/solskjerming - er det noen spesielle myggnett som skygger for sola? Fant plutselig et myggnett som fulgte med vogna, ergo behøver jeg jo ikke kjøpe likevel. Men ville ikke et svart myggnett gi mer skygge?? Jeg er så utrolig ulogisk sammeskrudd i hjernen, blir litt skremt selv. Og spørsmålet over var oppriktig ment. (rødme, rødme) Har da bestilt meg buggysnuggle fra svenskesida. Litt usikker på designet. Alt jeg kjøper er jo ensfarget (unntatt verdens kuleste retrotøy som selges på Harry Camping i stavanger, sydd av gamle dynetrekk ol, dritdyrtkult.) Så nå fleska jeg til med en brun fleecepose med store fargerike blomster på. Kommer til å angre. Kommer til å tenke herre gud så tacky. Snuppelure har spist kjempegodt i dag. OG hun har lært seg å spille på slurva - durer hele hånda i kjeften, rister den opp og ned og lager lyd i mens. Vakkert. Hun er verdens fineste. Jeg er så stolt av den ungen. Må virke helt patetisk for barnløse, men det spiller jo ingen rolle. Tilbake til bobleplast og esker. (ned fem kilo TIL før sommeren? I hate you.)
husmus &2 Skrevet 19. april 2009 #107 Skrevet 19. april 2009 Ok, hva er buggysnuggle? Prompen har IKKE spist godt i dag. HM! Han ruller på r¨ene så det synger etter og nå har han begynt å spytte. Ikke sikle, men spytte. Jada.
LilleBjella Skrevet 19. april 2009 #108 Skrevet 19. april 2009 Nei, jeg sa ikke at jeg skulle gå ned fem kilo til før sommeren, men at jeg skulle gå ned fem kilo til sommeren. Fem kilo før sommer altså. Har nå allerede tatt av de åtte gravidkiloene, men det var uten fortjeneste. Nå spiser jeg en liten bolle is til dessert. Men har jo lært at skal man ta at litt kilo for evig og alltid, må man gjøre det saaaaakte, og også unne seg litt godt i ny og ne. Men nå er det ikke mer før til lørdan. Ja, hva er buggy snuggle? Vårpose? Det trenger jeg. Ja, sort myggnetting vil skjerme mot solen mer enn hvit. Dvs, den som jeg har er sort, men det er ikke vanlig myggnetting. Den er ganske stiv, og laget av et stoff som det er noe uv-filter i. Genialt. Her har vi begynt å lage billyder/prompelyder. Spesielt når vi spiser. Og i natt spiste han bare en eneste gang. Halleluja.
Frøken Freken Skrevet 19. april 2009 #109 Skrevet 19. april 2009 Egentlig fortjener man å rase ned i vekt når man må amme på natta. Buggysnuggle er en vårpose, den er i fire lags fleece og har glidelås helt rundt, tror det blir gode greier. Jeg må løpe og kjøpe uvfiltermyggnett før italia. Jeg er hysterisk redd sol skal ødelegge snuppelure siden jeg ikke tåler så mye som en liten solstråle selv.
LilleBjella Skrevet 19. april 2009 #110 Skrevet 19. april 2009 Kan ikke tro annet enn at buggis har sånn som ekstrautstyr. Løp til en velassortert barnas hus butikk. Man må selvsagt smøre med solkrem også. Hva var denne svenske nettsiden sa du? Syns jeg har fortjent en fast og fit kropp, med små spretne pupper som tilbehør, etter all nattevåken ja! Kanskje i det neste livet. Har jeg sagt at jeg skal tilbringe de to siste ukene i juli i Egersund, og at jeg da kommer på besøk?
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 19. april 2009 Forfatter #111 Skrevet 19. april 2009 Jeg har vært på loppis idag- og selv om jeg synes d er en litt blandet opplevelse, må jeg si at man kan finne noen små gullkorn her og der blant alt skrapet...Fikk kjøpt MASSE flott baby- og barnetøy; en hel svart søppelsekk for 150 kr!!!! Det ska'kke være mulig, men d er det altså (trikset er å sveipe innom ca en halvtime-time før stengetid på søndag ettermiddag, og lete under alt det andre tøyet, da kan man finne mye fint). Kan nevne noe; Nøstebarn ullbody- og longs (brunstripet, johoo:), Name It tykk ulldress i merino, Bjørn Dæhlie skidress str 128, samt endel klær fra Polarn O. Pyret....Ikke verst, og så godt som nytt! I tillegg til en hel haug av sparkebukser, bodyer, votter, ullsokker, ja i det hele tatt. Selvsagt alt for mye, får sikkert ikke brukt for alt, men moro lell=) Sikkert mange som rynker på nesa av loppisklær, men d gjør altså ikke jeg. Slenger d bare en tur i vaskemaskina, så er d klar til bruk. Passer meg ypperlig å spare både noen kroner og miljøet. Ellers så har også flisa utvidet sitt språklige repertoar iløpet av helga; nå er det blæ-blæ-blæææh som gjelder, i ulik tone og nivå. Veldig søtt da, hun har lange utredninger med blæ-blææh ispedd enkelte oouh og aah. Lurer på hva d er hun prøver å fortelle oss. Synes d var på tide m litt utvikling på d intellektuelle planet igjen, etter maange uker m mye fysikk og akrobatikk, samt host og geip;) Jeg føler at d skjer så mye nytt fra uke til uke nå, at jeg nesten får litt panikk for at lille babyen min snart ikke er lille babyen min lenger...Stor, liten jente snart. Huff, tiden flyr. Og jeg må snart vurdere lekegrind altså, for nå flytter hun seg så raskt bortover her, og peller på ALT mulig; jeg har angst for at hun skal finne en liten peanøtt eller no nedi det hårete gulvteppet vårt, og voops så satt den fast i halsen liksom. Gulp og dobbeltgulp. Forøvrig spiser hun som en hest for tida; to fulle grøtporsjoner, helt middagsglass (4 mnds) og masse melk. På tide. Hun må sikkert ta igjen litt av d som gikk tapt under magesjauen i påska. Orket ikke hylesirkus ved legging idag, så da tok vi heller flisa med oss ut i vogna og gikk en tur i den nydelige vårkvelden. Deilig. Sovnet som en stein, og sover fortsatt så søtt ute i bagen sin på balkongen. Gjorde d samme igår, og d funker igrunnen veldig bra. Tar henne over i senga i halvsøvne, gir flaske og så sover hun videre når vi går og legger oss. Ikke en optimal løsning selvfølgelig, men hva gjør man ikke for å få litt fred og ro på kvelden før leggetid..=)
husmus &2 Skrevet 19. april 2009 #112 Skrevet 19. april 2009 Lykkis, har du faste tider på måltidene dine? Jeg tror vi må innføre et strengere regime her. I dag tror jeg han har drukket kanskje 200 ml og spist en porsjon grøt.... Sukk. Så derfor våknet han klokken ni for en flaske med velling, regner med han våkner igjen en eller to ganger til i natt. Jeg har skjønt det at jeg ikke kan ligge å dra meg lenger. Gjorde det i dag til 9.30 og da blir hele dagen hans ødelagt. Fordi jeg ikke vet når jeg skal mate kreket. Jeg tror kanskje det er lurt at det går 3 timer mellom hvert måltid? Skal begynne med middagsglass i morgen. Hvor lenge opererte dere med smaksprøver på det? Nå skal vi flytte til Skullerud. Tenk det. Fra Frogner til Skullerud! OI oi oi! En annen ting, Prompen har våknet to ganger og grått. WHY?! Det hjalp å stappe inn smokken. Det liker jeg ikke. Han er ikke smokkebarn og vil ikke at han skal bli det heller. Pokker ta, kan de ikke være nyfødte litt lenger. Nå sutrer han igjen!
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 19. april 2009 Forfatter #113 Skrevet 19. april 2009 Tjaaa, jeg har vel ikke akkurat faste tider, men lar det alltid gå minimum 3 timer og gjerne opp mot 4 timer mellom måltidene. Da spiser hun mer og bedre; det blir mindre tull og mer effektiv spising. Og så spennende, har dere kjøpt nytt allerede? På Skullerud? Hvor er d i forhold til saker og ting? Tror aldri jeg har vært der...Kanskje spilt håndball der et par ganger, i en eller annen bortgjemt gymsal.
LilleBjella Skrevet 20. april 2009 #114 Skrevet 20. april 2009 Her var det i natt enda en gang en eneste mating. Nydelige greier. Måtte imidlertid inn med smokken et par ganger, men det går fint. Så får jeg gått på do i mens, og skrudd av tørketrommelen og sånn. Multitasking. Her står vi forresten konsekvent opp klokka sju. Er som regel da han våkner, og hvis han hadde fått ligge lenge nok å bable, hadde han muligens sovnet igjen. Men merker de dagene hvor vi sover litt lenger blir helt tullete. Her er det formiddagsgrøt ca ti, halv elleve, middagsglass klokken to, og kveldsgrøt klokken seks. Sånn ca.
husmus &2 Skrevet 20. april 2009 #115 Skrevet 20. april 2009 Ja, tror vi må begynne med det også. Nå er det litt hipp som happ og det er ikke særlig effektivt. Dog jeg synes det er helt umulig å ha noen avtaler fordi det alltid kræsjer med at han skal spise. Men men. I dag skal han være med til fysioterapeuten. Det blir spennende å se om han gidder å ligge på leketeppe i en halv time mens mamma får digg massasje.... Tur i morgen? Litt lei av Akerselva føler jeg. Like lei som jeg er av Frognerparken... Kanskje vi bare kunne gått litt rundt på Nydalen/Grefsen osv? Så kan jeg sondere terrenget litt for leiligheter...
den fabelaktige milly Skrevet 20. april 2009 #116 Skrevet 20. april 2009 Jada, jeg er sånn creepy forfølger fortsatt. Hjernen min takler særdeles dårlig å ikke ha faste tidspunkter å forholde seg til, og jeg skulle gjerne hatt mer orden på måltidene, jeg også. LillaElle, siden det ser ut til at din tjukking spiser omtrent like mye fast føde som min - når ammer du i tillegg...? Bare på natta..?
Frøken Freken Skrevet 20. april 2009 #117 Skrevet 20. april 2009 Snuppis våkner konsekvent fem på seks for tida. Ikke hjelper det å legge henne seinere på kvelden heller. Så ignorerer jeg henne en stund før hun får komme i vår seng, men halv sju er vi som regel oppe. Det er i tidligste laget. Husmus - snuppings har også hatt perioder der hun har grått når hun har våkna, eller i søvne. Og så går det over igjen. Jeg er ganske flink til å ikke bekymre meg. I går spiste hun forøvrig et annet middagsglass enn de to hun pleier å spise, UTEN å klage. Halleluja! Lykkeli - jeg syns ikke det er ekkelt med loppisklær. Jeg ser stadug på brukt tøy på finn, men mest ullklær til vinterbruk, da. Ser jo hvor lite vi får brukt av det vi kjøper selv. Ellers har jeg jo kjøpt brukt reisetrille og brukt stellebord. Hvem var det forresten som ikke hadde tro på tripptrapp-stol? Jeg MÅ ha en slik til snuppelure. Om ikke annet så for nostalgien sin del. Lille(cru)Ella - Jaaaa - kom på besøk! Jeg kjenner jo deg bedre enn hvemsomhelst egersunder! Siden husmus og lykkeli fremdeles pleier omgang med deg er du sikkert ok, du kan jo bruke navnedagsmarkeringen til å vurdere om jeg holder mål. Eller hva det heter. Må dusje folkens. Viktig med hygiene nå som jeg har blitt bløder. Men nå har jeg sluttet på helvetespillen, og godt er det.
LilleBjella Skrevet 20. april 2009 #118 Skrevet 20. april 2009 Ammer ja. I påsken var det jo full stopp. Men når vi kom tilbake til sofaen, så bedret det seg. Han får som regel pupp etter at vi har stått opp. Etter lur nr en er det tid for grøt, og da tilbyr jeg pupp først. Av og til spiser han godt, av og til nada. Etter spaserturen vår og lur nr to er det tid for "middag". Har litt problemer med å kalle grønsaksmosen for middag. Tilbyr også da pupp, med varierende hell. Så pleier han ofte å ha en kort lur sånn i firetiden. Da får han pupp etterpå. Og kun det. Så er det ikke mer mat før grøten i sekstiden. Da får han ikke pupp hverken før eller etter, men pleier å gi en flaske MME før leggetid. Så har det vært et puppemåltid i to-tiden de siste nettene. Men har jo til tider ammet elleve, ett, tre, fire, fem og seks også, så det varierer. Men det er ikke sånn at jeg ser på klokka at nå er det tid for mat. Ser det litt an i forhold til lurene. Nå har han nettopp lagt seg, og sover en halv time. Da pleier jeg gi grøt en halv time etter han har våknet og det blir ca halv elleve. Hadde han lagt seg tidligere, hadde det blitt grøt tidligere. Grei ordning.
LilleBjella Skrevet 20. april 2009 #119 Skrevet 20. april 2009 Jaja, jeg syns sju er tidlig, selv om jeg ofte stod opp fem for å trene før jeg ble gravid. Men da sov jeg til gjengjeld godt om natten. Men nå som det er lysere dager går det jo bedre. Er nok mest at jeg sur for at jeg blir vekket. Her dusjes det på morgenen, men tjukken på badegulvet. Funker fint. I og med at jeg har en sønn som er bløder, trodde jeg at jeg hadde en del kunnskaper om det, men ante ikke at hygiene var en viktig del av det. Men man lærer så lenge man lever. Men det er kanskje menstruasjonen du sikter til? Ah, det er deilig å slippe det griseriet. Har hatt mensen tre ganger på to år. Ikke spør. Apropo (heter det det?), kan jeg ha eggløsning? En eller annen gang vil det jo komme. Dårlig timing vil jeg si, siden vi knullet som to ville hester i går (ironisk), og jeg ikke går på noe prevansjon. En ny tjukkebolle er ikke aktuelt. Kanskje gå til innkjøpt av noe gummi? Piller og spiral er ikke aktuelt.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 20. april 2009 Forfatter #120 Skrevet 20. april 2009 Lager ny tråd til oss jeg, for nå nærmer vi oss vel den magiske grensa for hva husmus mac/ nettleser takler...
den fabelaktige milly Skrevet 20. april 2009 #121 Skrevet 20. april 2009 Ja, dette har vi jo vært inne på før - full stopp i påsken. Men det ordnet seg også for oss da vi kom hjem til den grønne sofaen. Og nå har vi til og med ammet på t-banen! Vi hadde en nattavvenning light i påsken, og da var vi nede i "bare" amminger kl 23, 03 og 0530. Men da startet morgenen da, og det gjør den forsåvidt fortsatt, bare at i morges var dette klokkeslettet tilbakeskrudd til kr 05. At jeg aldri vet når han våkner og når han sover, gjør at alle måltider blir til forskjellig tidspunkt hver dag. Han får pupp i senga om morgenen, men det er ikke alltid han vil ha. Pappan prøver å gi grøt før han går på jobb, med vekslende hell. Blir kanskje 10 små skjeer. I går spiste han som en hest før vi skulle ut på spasertur sånn rundt kl 11, fruktmos med grøtpulver og mme. Prøvde å tilby pupp etterpå, men ingen suksess. MEn han spiser stort sett godt med mm om formiddagen og rett etter at han har sovet. Har såvidt begynt med grønnsaksmos, middels begeistring, vil heller ha melk. I det siste har han spist mm kl 17, grøt kl 18 og puppes i søvn kl 19-20. Jeg har prøvd å dytte i han mme før sengetid, men han freser og slår til flaska, selv i søvne. Det er nok et mønster i spisingen hans, jeg bare ser det ikke. Jeg har dessuten et lønnlig håp om at dersom jeg får orden på spising om dagen, så vil det bli det om natta også, men det kan være jeg er helt på viddene. Våkner din tass bare når han er sulten om natta? Det gjør ikke min.
LilleBjella Skrevet 20. april 2009 #122 Skrevet 20. april 2009 Nei. Var inne å stappet inn smokken ca tre ganger i natt. Han ligger i egen seng, så slitsomt. Men jeg sovner igjen med en gang heldigvis. Når jeg skal begynne å jobbe i september, skal han gå tre dager i bhg. Da MÅ vi nattavvenne, siden vi begge skal på jobb, Gruer meg.
husmus &2 Skrevet 7. desember 2010 #123 Skrevet 7. desember 2010 Hm...Nevermind me, jeg leter bare etter når jeg begynte med velling sist, jeg vet svaret er på tråden vår et sted...
Lykkeli & gla ♥ jentene mine♥ Skrevet 8. desember 2010 #124 Skrevet 8. desember 2010 næmmen, så koselig gjensyn med tråden vår da, husmus! Føles så lenge siden at det er helt skummelt!! hehe, må lese litt mer nedover her kjenner jeg, minnene strøymer jo på
tine0810 Skrevet 9. desember 2010 #125 Skrevet 9. desember 2010 Jeg må innrømme at jeg smugleste noen av disse koselige skravletrådene deres:-) har barn på samme alder, og snappet opp noen gode tips;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå