Gå til innhold

Frøken Freken, Husmus, Lykkeli og LilleElla=)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flisa må være verdens blideste lille baby, hun smiler og ler døgnet rundt for tida- dønn seriøst altså. Hun får jo så masse oppmerksomhet fra besteforeldre og familie nå, og som d utrolig sosiale vesenet hun er, må hun liksom alltid smile tilbake og være m der d skjer- søtnosen min:) Folk sier de aldri har sett en så blid og sosial baby før, men d rare er at hun viser aldri den siden av seg når vi er på nye steder som cafe, besøk osv, da blir hun usikker og stille som en mus.

Inatt sov hun fra 21.30 til 07.30 uten mat, så d begynner å likne på noe:):) Våkna bare en gang, kl 23, men uten en lyd så jeg merket d ikke før etter 5-10 min sikkert. Og på et merkelig vis hadde hun da klart å lure seg ut av både d stramme teppet sitt og den ene armen pä pysjen sin, hadde humpet litt avgårde i senga vår og gliste fornøyd og LO av glede da jeg kom inn og oppdaget hennes lille enmannsshow, der hun lå og trommet så fornøyd m den nakne armen sin på magen. Lille rakker altså, jeg er spent på fortsettelsen. Blir vel snart saltomortale og flikk flakk i sprinkelsenga kan jeg tenke meg..hø hø

Ellers kunne jeg godt tenkt meg å vært lærer på vgs, hadde d ikke vært så mye kveldsarbeid og løse arb.tider. Har tatt mange vikartimer der, og trives som plommen i egget m å undervise. Rektoren på skolen der jeg jobber prøver faktisk å verve meg som realfagslærer der, for jeg mangler jo bare et år med ped, så er jeg adjunkt. Jeg har til nå takket pent nei, men tar d jo som et stort kompliment, da skolen vår er blant de mest ettertraktede for lektorer i Oslo. Jeg er nok litt for lat rett og slett, litt for lite karrierekvinne. Og makan til underbetalt yrke skal man

lete lenge etter.

Flisa sover forresten sjelden på magen, mest på siden egentlig, litt som en bøyd banan. Hadde hun vært nyfødt, hadde jeg vel begynt å mistenke KISS, men d er nok bare en del av utviklingen d også, for hun ligger jo mye sånn på dagen når hun leker også, hvis hun ikke gidder å rulle over.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å legge seg halv fem er vel litt tidlig vel? Jeg hater å vekke han, men jeg bør vel strengt tatt det.

Nei takke meg til, to foreldre som lærere så det er nok det siste jeg kunne tenke meg. For en underbetalt drittjobb.

Jeg har i utgangspunktet ikke noe i mot at prompen sover på magen. Det er bare det at han skjønner ikke hvordan han skal gjøre det. Han har ikke helt forstått at han skal snu hodet til en side, neida, det ligger nesegrust i madrassen. Han bare stresser når han ligger på magen, men han skjønner det vel til slutt. I mellomtiden er det et svare strev. Tok en tur til byen i dag for å kjøpe den "ulovlige" sprinkelbeskytteren for nå gidder jeg ikke flere ben som setter seg fast mellom sprinklene. Jeg vil mye heller sove. Men neida, ingen barnebutikker åpne! Jeg trodde de var like grådige som 7/11 og Deli Deluca, men der tok jeg feil gitt.

Så koselig med blidt barn da? Prompen viste seg fra sin beste side i går og hadde null problemer med og gå på rundgang til de forskjellige fang.

Trent har jeg gjort og. Et kink i ryggen stopper ikke meg nei!

Skrevet

Åjoda, d er helt utrolig digg m blid baby, jeg er takknemlig til tusen, og ganske så overraska he he. Idag er d oldeforeldrene som sjarmeres i senk, hun sitter der på fanget og gliser.

Og flisa SATT på gulvet for første gang idag, m en leke i hendene, helt på egenhånd!!! Flinke jenta si d:):) Men d var nok litt flaks også, så tviler litt på snarlig gjentakelse.. Men hun er visst på vei, for hun har begynt m litt balansetrening (tar seg imot). Artig artig, min lille superflis utvikler seg:)

Ellers er d full grøtnekt her, pga den dumme dumme bhg-smitten av en spysyke-dobbeltaaargh...Hun bare brekker seg, og nekter å gape. Så nå tar vi en liten pause, og håper på snarlig bedring, for hun er jo ikke videre begeistra for flaska heller:( Så blir nok en dårlig vektoppgang nå på 6mnd kontr, men så lenge hun er så blid og fornøyd som hun er, stresser jeg ikke!

Skrevet

Det er så utrolig deilig med en promp som spiser godt om dagen. En god og mett promp er en promp som ikke våkner om natten. Etter utskeielser de siste to ukene på leggetid har vi nå innført strikt regime. Ingen soving etter 16.00. Så nå er han i seng for natten kl 6.30. Deilig. Han har, statistisk sett ikke våknet hverken før eller etter kl 07.00 uansett når han er i seng.

Begynner å bli litt lei av påsken nå, kan helt fint være over for min del.

I andre nyheter har vi nå bestemt oss for å prøve proff barnevakt. Litt usikker på hvordan vi skal gå frem, fordi tiltross for at han har veldig godt sovehjertet om kvelden så lurer jeg på hvordan han vil reagere hvis han våkner og det er en vilt fremmed her. For ordens skyld, så ville en venninne eller bestefar også vært "vilt fremmed" for prompen. Men hvordan innøve det liksom, i tilfelle rottefelle?

Hvor lang hukommelse har de nå?

Kanskje prøve litt på dagtid i våken tilstand og håpe at han husker godt nok når han er trøtt og omtåket?

Hm, nei, sånn er det når en har ubrukelige besteforeldre.

Lykkeli, så morsomt at hun sitter allerede, tiltross for at det kanskje var den eneste gang på en stund. Jeg lurte akkurat på i dag når det er vanlig å begynne å krabbe?

Har snuppelure begynt FF? Og når satt hun for første gang? Hvis hun gjør det da?

Prompen reiser seg opp på strake armer når han ligger på magen nå, så det går fremover. Fortsatt bare rullings til en side og en vei.

Vel vel, middag og "jobbing" kaller.

Skrevet

Hm...Hadde jeg vært mann hadde "jobbing" betydd at nå skal jeg bæsje. Jeg skal altså ikke det, men jobbe litt med min geniale ide.

Skrevet

Snuppelure viser ingen tegn til å sette seg opp. Hun er en tålmodig, snill og lat unge. Blid dagen lang. Hos mormor og morfar elsker hun å ligge i lekerinda, litt ironisk siden vi ikke har behov for å begrense henne. Hun snur seg fra mage til rygg, og litt rundt sin egen akse - og det er det - der ligger hun og leker. Vi er imidlertid inne i endring når det gjelder søvn - hun har sovet tre ganger om dag fram til nå, og siste lur har gått fra 16 - 15. Nå får jeg henne ikke til å sove når klokka er 16 - hvilket betyr at hun har vært våken fra 14 til 18.30. Må prøve å skyve på den andre luren, så ikke all sovinga skjer på formiddagen. I dag har vi hatt en helvetes maktkamp, der jeg har prøvd å få henne til å sove klokka 16 uansett - og mormor på 61 og oldemor på 86 har kommentert konstant - må kje la na vippa deg av pinnen, u tåle godt å grina litt, nei onga i dag dæm har no heile styringa, nå roa u seg, Koffor gir du na tutten så ofta? Nei når ho itj e trøtt e det da bærre å ta a opp- OSVOSV- Tusen jævla takk for hjelpen, dere har sikkert gjort alt rett selv når dere har hatt småbarn. (Selv om jeg vet at oldemor lot en 6mnd gammal unge ligge alene i dobbelsenga mens hun gjorde fjøset - og muttern bare la av røret når de gikk til venner, slik at de kunne lytte på om det var stille i leiligheten.)

Skrevet

Jeg føler at Lille Ella ignorerer oss. Driter i om hun er aldri så på påskefjellet. Er du med på tur denne uken forresten frøken? Ikke ff, men Frk. Ella?

Etter at han lærte seg å rulle så er det som sagt det som er kult å gjøre i sengen også. Så nå sover han på siden. Han våkner etter 20 minutter med et skrik for da sover jo armen hans. Dumme promp. Han sovner igjen av seg selv. Vi ble enige om at vi ikke må gå inn til han når han holder på sånn og rette på han, for poenget er vel at fra nå av så vil de sove akkurat som de vil, slik som vi selv gjør.

Vi har jo videobabymonitor så det er jo lett å se hva han driver med.

Hva gjør deres? Er de slappfisker alle sammen og sover stive som stokker på ryggen eller hva?

Jeg begynner å ane hvorfor de sier en skal nyte barseltiden, når de kan røre seg er all moro over.

Nå skal vi snart lage velling. Den blir tjukkere og tjukkere gitt.

Fra ikke gi noe grøt i det hele tatt er vi nå oppe i to fulle grøtmåltider daglig pluss velling. Hei hvor det går.

I tillegg har han smakt potet og eple.

Hva synes dere forresten om babyfeeder? Jeg er litt i mot det, også fordi jeg er lat og gidder ikke å vaske den nettingen, men jeg synes det er helt ok at han får slikke på eple osv, er ikke særlig redd for at han skal sette biter i halsen osv. Hva synes dere?

Jeg må jo spørre om alt på våre tråder siden jeg boikotter resten av dib. Hvorfor gjør jeg det igjen?

Skrevet

Flisa sov fra kl 20 til 07.30 inatt-hallelujaaaaa!!!!!! Og d uten spor av en eneste såkalt kveldsrutine he he. Føles nesten helt uvirkelig... Krysser alt jeg har for at d gjentar seg inatt og alle netter framover:):)

Nå er d forøvrig morgengymnastikk på teppet, med full rulle og høy fart. Det nye nå for tida er å rulle fra rygg til mage og tilbake igjen til ryggen. Fram og tilbake fram og tilbake fram og tilbake heele tida- morro da! Og flisa sover som sagt en del på siden, og trives igrunnen godt m det. Hun har bare rullet over på magen et par ganger i senga, men d skyldes nok at hun ligger så stramt inntullet i teppet sitt. Med en gang jeg løsner på d om morgenen er d nemlig full rullings begge veier..

Trille tur imorgen?

Og FF, vil absolutt anbefale å bære m selene i kryss i msnducaen, d er kjempedigg for skuldrene! Det var hun bæredama i butikken som anbefalte d, og jeg er enig igrunn:)

Skrevet

Så bra at hun endelig ser ut til å ha fått et normalt søvnmønster. Tvi tvi ja.

I utgangspunktet er jeg klar for tur imorgen.... 5 mnd kontroll med slem vaksine kl 11.00, så da må det bli en "sen" tur. Må en tur på barnas hus også for å kjøpe den etterlengtede sprinkelbeskytteren. Så kanskje det blir litt vrangt med tur i morgen allikevel når jeg tenker meg om.

Hva sier du/dere? Ellasmella blir vel ikke med tenker jeg siden hun er så treig med å komme seg ned fra fjellet.

Ellers er jeg relativt fleksibel denne uken.

Det går jo ikke ann å hele tiden rette på hva slags sovestilling de sover i, vi får jo lov til å sove slik vi vil, så hvorfor skulle ikke de lissom lissom. Da vi ble enige med oss selv om det, slappet vi mer av, og han våknet jo aldri av denne rullingen fra rygg til sideleie. Tror det blir bedre med sprinkelbeskytter, alltid en arm eller et ben som stikker ut i merkelig vinkel med påfølgende hyl. Tror jeg skal renske bort elefanten og kaninen og. Blir ikke helt enig med meg selv om de er en comfort eller bare i veien. Han kjefter på kaninen og koser med elefanten. Vi får se.

Han sov rundt igjen. Snille prompen.

Skrevet

Glemte jeg å fortelle at flisa har "bursdag" idag; halvt år hurra! Begivenheten ble feiret m et halvt beger fruktmos til lunsj;)

Ellers; vi kan godt utsette tur, jeg kan alle dager denne uka, tror ikke d er barselmøte nå på onsd..

Skrevet

Halloen på dere!

Back in business. Kom ned fra fjellet i går, men har hatt besøk av søster og hennes danske venn. Så i går kveld ble det grillings på balkongen og tømming av barskapet. Dansken er en jævel på øl-drikking, men øl hadde vi ikke, så vi måtte improvisere. Ble en rett hyggelig aften, og jeg er en racer på liksom-dansk. Po he.

Ellers har påsken vært flott. Nydelig vær, bortsett fra en snødag. Men ute hver dag. Og Herman har hatt det flott i pulken. Ti plussgrader og sol, så vi tok like gjerne en tur opp på høyfjellet også. Dro pulken en god del høydemeter. Svetten silte og bekkenet verket, men jeg insisterte på å komme meg til toppen på egenhånd. Sta jeg?

Her sover vi ganske godt på magen. Om mulig litt på siden for å kose med bamsene. Når vi sover da. Helt grusomt på fjellet. Var nok vognbagen sin skyld. Nå som vi har returnert til sprinkelsenga, gikk alt så mye bedre. Er forresten oppi to grøtmåltider med sviskemos, ett helt glass med grønnsaksmos og fruktmos til dessert. Og puppenekten fortsetter. Totalt uinteressert. Bortsett fra om natten. Driver mamma til vannvidd

Nei nå skal jeg spise opp posen med smash, før det er starten på et nytt og bedre liv i morgen!

Skrevet

Husmus - leste jeg sprinkelbeskyttelse? Har ikke du angst for dette, og canadierne ville kastet deg i kasjotten om de visste hva du har i tankene?? Du er gal, kvinne:)

Stakkars snuppelure, hun får ikke sove skikkelig på dagen og er ubertrøtt når kvelden kommer. Og den kommer tidlig. Halv sju. SÅ må jeg vel stå opp seks i morgen også.

Jeg har hjulpet pappa med sauene i dag, ettersom det kom mange flere lam enn beregnet. jeg har gitt morsmelkerstatning til kopplam. Det var skikkelig ubehagelig å gi mme ut av en fantaflaske - med samme flaske og smokk til to lam - uten å koke flaska først, og da jeg spurte hvor jeg skulle slå ut restene fikk jeg beskjed om å la det stå til seinere.

Har nå vært hos opphavet i 4 dager og lengter hjem.

Skrevet

Ja tenk det. Jeg opponerer mot makta. Jeg har vel stort sett begått alle syndene Canada har på sine røde lister. Med et unntak. Gåstolen. Og jammen er jeg ikke der at det høres da forferdelig morsomt ut.

Jeg kan ikke torsdag for da er det barseltreff og nå er det så lenge siden jeg har vært der at de sikkert ikke husker meg. Jeg har litt annet dill og dall og ordne med også, så kanskje til uken i stedet? Mandag og onsdag kan jeg ikke. Puuh, hva med deg/dere?

Spørsmål, slutter dere helt å gi melk til fast føde måltidene? Her er det nemlig null interesse for noe å drikke etter maten. Vurderer tutkopp med noe morosamt i....

Jeg vil og ha lam, skal vi bytte liv?

Skrevet

Akk ja, en paaaaske er over...sukk..Sitter i bilen på vei hjemover nå og kjeeeder meg. Og hva gjør man da, jo man dibber litt. Savner allerede skiturene i varm påskesol og badene i poolen;)

Og jeg kan virkelig ikke fatte og begripe hvordan sprinkelbeskyttere skal kunne være så farlig?? Hmm..Skal vi satse på en tur tirsdag om en uke kanskje da eller hurr?

Ellers er apetitten endelig på vei tilbake, og d ble en full porsjon grøt til kvelds:) Sovinga på dagtid går som en drøm, legger henne bare ut i vogna så sovner hun på et blunk. Har funnet ut at d beste er to lange lurer per dag istedet for tre kortere, så da blir d to langlurer på 2-3 timer hver- digg! Nå ser jeg lyst på livet, og håååper håper så sterkt at vi endelig har funnet en døgnrytme og rutine som varer:):)

Skrevet

Bæsj tiss promp.

Prompen krabber NESTEN. opp med rompa og strake armer. Når han skjønner at det skal gjøres samtidig er vi i gang. Han åler seg fremover på en merkelig måte.

Skrevet

Host host geip. Flisa kjører sine nye triks KONSTANT og hele tiden; i tillegg til tunga ut er det hoste host som er gøy. Jeg tenker auu, for d kan da ikke være godt for halsen å tullehoste så mye?

Sterke store prompen da=) Her står vi også høyt opp med strake armer, men rumpa ligger pent igjen nede på gølllve. Beina dunker i gulvet, så d hele minner om en logrende liten hund..voff voff liksom. Tviler på at lille flis kommer til å krabbe noengang, for hun kommer seg så raskt avgårde ved å rulle rundt eller humpe bakover. Jeg krabba visst aldri, jeg var en rygghumper før jeg begynte å gå. Prompen er tidlig ute hvis han begynner å krabbe allerede, tror d er vanligst fra ca 8 mnd alder:)

Vurderer å gå til innkjøp av en lekegrind snart, selv om vi strengt tatt ikke har plass til det. Flisa kommer seg så fort avgårde nå, så før jeg vet ordet av d, så har hun rulla seg rundt tvers over stuegulvet, eller humpa seg under bord og stoler. Og siden alt skal smakes på og undersøkes, må jeg være sånn på vakt hele tida, derfor kanskje lekegrind kunne vært kjekt..?? Tenke tenke.

Første natt tilbake i sprinkelsenga inatt, og jeg er IKKE overbevist. Hun driver jo rene gymnastikken der på nattestid, flytter seg avgårde, sparker av seg teppet og spytter ut smokk..I natt måtte jeg stappe smokk og bre over teppet hele TRE ganger, og d er mye i hennes målestokk..Da hun sov vedsiden av meg, måtte jeg aldri stappe smokk, da sov hun mye roligere. Våkna idag av at hun lå på tvers i senga si, på "feil" side (fotenden), mens hun dunka smokken i sprinklene og turna rundt der nede. Ligger deres små så urolig i senga si også? Blir litt nervøs jeg, for at hun plutselig klatrer over kanten...Har dere bunnen på øverste hakket enda? Lurer litt på å senke den, men det er jo fryktelig upraktisk da..Enda mer å gruble på. Sukk. Eller kanskje jeg rett og slett skal bite i d sure eplet og gå til innkjøp av den babysafe-posen...? Virker litt forlokkende akkurat nå.

Ellers; flisa har grodd litt hår iløpet av påsken, og sannelig tror jeg ikke d er mors hårfarge jeg ser..Og d er vel og bra ha ha. Nei, nå må jeg pakke litt mer ut og rydde ferdig her, men d er jo så kjeeedelig...

Skrevet

Å endelig kan jeg nyte en kaffetår. Det tar sin tid å få han til og sove gitt. Mye morsommere å rulle rundt på gulvet.

Jada, her virrer vi rundt omkring i sengen, både i søvne og i våken tilstand. Allerede da han bare var 8 uker fant jeg han igjen øverst i sengen, da hadde han klart å humpe seg bakover. Det er stadigvekk et ben mellom sprinklene og et hyl så derfor gikk vi til innkjøp av sprinkelbeskytter. Jeg elsker den allerede.

Jeg har nå tatt ut alle kosedyrene (to) fordi han bare tuller med de og holde seg selv våken på den måten. Nå har han null humor der inne. Vel, en ku som henger i sprinklene, men den får lov til å bli.

Stort sett så sover han veldig rolig. Selvom han er urolig så våkner han ikke av det selv, men jeg finner han ofte sidelengs osv. Men det gjør jo ingenting. Skader dem jo ikke.

Jeg tror han hadde våknet opp mye mer sammen med meg i sengen vår, men han digger sengen sin han så vi er heldige der. Gråter ALDRI. Alle andre steder, men aldri i sengen sin.

Skrevet

Har vi lov til å gå på kurs mens vi er permisjon? Tenkte jeg skulle ta et to dagers kurs i klassisk dramaturgi men problemet er hva skal jeg gjøre med prompen? Må tenke litt på den.

Skrevet

Prompen kan vel være rekvisitt? Forresten kom jeg til å tenke på at det ikke hadde vært en eneste lammunge på vestlandet om vi ikke hadde hatt subsidiert landbruk! HA!

Hvorfor vil ikke snuppelure krype? Hun ligger og jokker, headbanger, sparker beina i gulvet, spinner rundt sin egen akse - men krype framover? Njet spasiba.

Skrevet

I vårt nye hus bestiller jeg KNIRKEFRITT gulv på barnerommet- aaaarghhhh (og en baby som sover litt tyngre kanskje)

Jeg har forøvrig gått til det drastiske skrittet og droppa teppe/ dyne idag, og har kledd henne i en tykk heldekkende ulldress istedet. Hvorfor ikke liksom, så kan hun få turne rundt så mye hun bare orker i søvne, uten at jeg trenger å fikse på teppet hennes hele tida.

Hva kurs og perm angår, har jeg dessverre null peiling. Ring NAV, og mediter til den vakre pausemusikken

Skrevet

Ull nå? Ikke litt voldsomt? Her ligger vi i kun tynn ullbody og dyne med åpent vindu. Og det er fortsatt 20 grader på det drittrommet hvor luften stiger opp i stedet for ned.

Det hadde vært fryktelig fint hvis han gadd å spise mer enn 200 ml i løpet av dagen. Så slapp jeg å løpe i skytteltrafikk på kvelden liksom.

Allerede utviklet noia for sprinkelbeskytteren. Han har snudd seg på magen to ganger allerede og boret nesa godt inn i den. Uff og huff.

Har dere sprinkelbeskytter?

Skrevet

Ja, sprinkelbeskytter er et must.

Jeg er sur på tjukken. Har satt han foran god morgen norge i vippestolen, slik at jeg kan få spist frokost. Våknet i natt klokken elleve, halv to og halv fire og skulle ha mat. Måtte i tillegg inn et par ganger for å gi smokk. Og fra ca fem og frem til syv hørte jeg babling og sutring x antall ganger. Men trøtt som jeg var, greide jeg å sove gjennom. Jeg er altfor trøtt og altfor sur. Gleder meg til jeg skal få halvtimen min til å sove en liten lur. Jeg er også veldig sur på andre unger som sover i to og tre timer. Flere ganger på dagen. Jeg tror det er unormalt og usunt.

Åh, jeg vet hvem som skal sove lenge i helgen.

Skrevet

Ja, etter å ha våknet kl 20.00 (etter å ha lagt seg kl 19.00), igjen kl 23, og kl 02.00, kapitulerte jeg og tok han opp i sengen. Våknet annenhver time fra da for smokk. Og det gjør han ALDRI. Han sover faktisk ikke med smokk, kun innsovning og det er ikke alltid en gang.

Åh, jeg har alt for mye å gjøre. Så da gjør jeg ingenting i stedet....

Skrevet

Synes faktisk at jeg fortjener en baby med godt dagsovehjerte, så mye trøbbel som vi har hatt m nattesøvnen! Føles forresten litt rart å sitte her i 10-tida, mens flisa er godt igang m dupp nr 1 for dagen...Hun sovna forøvrig kl 20.30 igår, og så stod vi opp kl 07.30- herrrlig med litt mer normal døgnrytme ja=)=)

Og husmus; hun hadde bare den tykke ulldressen på, UTEN dyne oppå..Funka bra det, men makan til akrobatikk i søvne skal man lete lenge etter. Herregud, ble sliten av å bare se på det jeg. Hun våkna kl 23, akkurat i det jeg skulle til å legge meg, så da tok jeg henne likesågodt med meg i senga vår, for å slippe smokkstapping og annet tull fra sprinkelsenga X antall ganger iløpet av natta. Og det funka ypperlig det; hun sov i ett strekk, uten en eneste smokkstapping ved siden av meg, stille som en mus og ingen akrobatikk. Digg. Kanskje mammalukten har en beroligende virkning?

Hvorfor prøver du ikke samsoving Ellasmella? Kunne jo vært verdt et forsøk kanskje, jeg hadde ihvertfall blitt GAL av å fly ut av senga hele natta lang. Leser jo om mange som ammer i halvsøvne, det høres unektelig ganske digg ut!

Ellerspellers; hvorfor vil hun ikke spise opp all grøten sin, men KASTER seg sultent over flaska rett etterpå?? Aaaargh...Fikk lurt i henne 3/4 porsjon, takket være litt fruktmos blandet i grøten, men hallooo liksom..Hun er en STA liten rampejente, som vet AKKURAT hva hun vil, det er det det er (ohooo, tre det'er på rad)

Og FF, slapp av, krabbing er oppskrytt; jeg krabbet som sagt aldri, men var likevel raskeste jente i klassen på 60-metern, og en kløpper i håndball;)

Skrevet

Samma her, burde begynne aa pakke sakene vaare, siden vi snart skal flytte, men har jo ingen plass aa sette eskene. Tro ikke at vi er utenlands bare fordi vi ikke skriver aa oe og ae i dag, jeg har komt borti en tast igjen og vet ikke hvor den er. Snuppelure vaaknet kvart paa 6 i dag, men sov fra halv syv til halv aatte. Saa ble alt snudd paa hodet hva angaar tider for mat og soevn. Vi har foroevrig begynt med broed i dag, det var riktig morsomt, selv om jeg har kjoept et med korn i, og broedet kom ut med en gang leverposteien var sugd av.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...