husmus &2 Skrevet 7. april 2009 #26 Skrevet 7. april 2009 Er det noe som heter profesjonell barnevakt? Prompens bestefar som bor 20 minutter nedi veien har bestemt seg for, dette sa han rett ut, at han har ikke TID til å se prompen nå. Jeg er jo hjemme hver dag og har ikke behov for han, mens min bror trenger han nå. Det at han også da overnatter hos han en helgedag også gjør at han ikke har tid til å se prompen i det hele tatt. Han har altså med andre ord ikke hverken lyst eller behov for å bli kjent med barnebarn nummer 2. Er det mulig å oppføre seg sånn? Vi trenger han ikke som barnevakt, det hadde jo vært ålreit å kunne hatt det innimellom, men primært at han faktisk ville bruke tid på å bli kjent med barnebarnet sitt. Så nå lurer jeg også på, er det noe som heter profesjonell barnevakt? For hva vi skal gjøre om noen måneder når vi har lyst på en kveld ute, gudene vet. Han hyler jo bare han ser fremmede, så det er vel en stund til han takler det, men jeg merker at jeg har lyst til å skynde på å kvele fremmedfrykten hans. Jeg skulle gjerne ha plassert han hos barnevakten på treningssenteret. Gårsdagens natt var kaos. Våknet tre ganger i løpet av kvelden. Og skulle på død og liv snu seg rundt. Og nå er han våken igjen. Etter en halvtime. Jeg får syte mer senere.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 7. april 2009 Forfatter #27 Skrevet 7. april 2009 Verste natt NOENSINNE inatt- flisa har fått et magevirus av no slag, og kasta opp hele natten (jeg har alltid vært skeptisk til å få besøk av barnehagebarn, og i natt fikk jeg altså rett; det var IKKE hysterisk å koke lekene, men dessverre ikke nok til å forhindre smitte...aargh). Natten var helt grusom, og d var forferdelig å se hvor vondt lille flis hadde d.. Hun kasta opp hvert kvarter, men magen ble jo tom m en gang, så d var mest voldsomme brekninger m bare slim og magesyre som kom opp. Det var helt helt grusomt å se henne brekke seg, så jo nesten ut som at hun ikke fikk puste, d var så voldsomme krefter involvert.. Huff, tårene rant hos oss begge to:( Men hun smilte så tappert innimellom slagene da, at jeg ble jo helt rørt. Hun er HELDIGVIS bedre idag, og vi har fått i henne litt sukkervann og maisvelling på vann...Glad vi har en lege i hus for å si d sånn!! Bare en oppkast hittil idag, så d lover bra. En time søvn inatt er ikke mye å skryte av, så jeg er LITT trøtt nå ja. Og jeg har sagt d før, men sier d gjerne igjen; han faren din har noen heller merkelige prioriteringer.. Du får komme m prompen opp til oss en kveld da vettu, så kan jeg øve meg på dagmamma-tilværelsen;) Og lille promp og lille flis har jo et ganske så godt øye til hverandre allerede, så d ville nok bare vært stas! Det finnes forøvrig også sånne barnevakt-firmaer, selv om jeg ikke ville turt å satse på noe sånt selv.. Babysafe-pose er tingen, selv om min legefar også sier d som alle andre sier; at når de kommer over på magen selv, så tåler luftveiene mageleie.. Flisa klarer nemlig heller ikke å snu seg tilbake igjen, bare en sjelden gang nede på gulvet. Stakkars lille sliten flis har snart sovet i 3,5 time ute i vogna si nå, utslitt etter nattens strabaser.
Frøken Freken Skrevet 7. april 2009 #28 Skrevet 7. april 2009 Proff barnevakt? Barnevernvakta? Tror på et generelt grunnlag syns det er mye lettere å forholde seg til barn de kjenner fra før enn babyer. Har sett dette på nært hold, da en venninne fikk sønn nummer to var det som om hun og mannen hadde hvert sitt barn - han holdt knapt nummer to de første månedene. Hun ble veldig lei seg på den yngstes vegne - men hovedpersonen selv merket jo ikke noe da. Menn, altså. Og særlig den generasjonen. Nå må det sis at svigers er langt smartere besteforeldre enn mine. Ettersom vi bygger hus for ti millioner er dette siste gangen ever at vi skal på ferie til andre steder enn svigers leilighet i bulgaria. (Der har halve egersund hus, visst) Ellers - snuppings sov til nesten halv sju i dag,det var til å leve med. Lykkeli: er det Naphaug som skal ha æren for det nye søvnmønsteret til flisa??? Å må forresten nevne at snuppings spiste et helt middagsglass i dag!! Nå spinner hun rundt på gulvet her, helt overtrøtt fordi hun kun har sovet ti min i manducaen i ettermiddag. OVer og tut
husmus &2 Skrevet 7. april 2009 #29 Skrevet 7. april 2009 Ja, lykkeli får bli vår proffe barnevakt. Det er helt snodig at han har så dårlig utviklede sosiale antenner og det med hovedfag i psykologi, men men. Han har nok gått litt vel opp i bestefarrollen på den andre kanten og broren min synes det er like hårreisende som oss. Vi venter i spenning på hvordan dette utvikler seg. Jeg var litt vel barnslig på telefonen så jeg ringer nok ikke han neste gang. Akk ja. Ellers, prompen har fått sin første tann. Kan nok forklare hvorfor han våknet flere ganger i går kveld. Kjenner bare noe veldig skarpt oppe og fremme, så det må jo være tann. Ikke så koselig å høre at Frøya er syk, stakkars. Helt enig med deg angående barnehagebarn. Kan ikke foreldrene ha mer vett enn som så? Jeg merker jeg får lyst til å dobbelsjekke helsestatus til besøket vi skal på senere i uken. Jaja, det er ingen igjen i byen men United Bakeries er like fullt gitt!
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 7. april 2009 Forfatter #30 Skrevet 7. april 2009 Ja, magesjau er ikke no kult. Andre sykdommer kan jeg nok takle, men akkurat spy spy er litt heavy. Men, bank i bordet, ikke no mer idag, så mulig at d hele er over! Grattis m tann, og tenk hvor digg d er å være flaskemamma nå, så er d bare flaskesmokken som får gjennomgå og ikke puppen. Og tjaaaa... Jeg gir vel ikke Naphaug æren, jeg visste jo på forhând at d var den mest logiske framgangsmåten, teoretisk sett ihvertfall... Jeg følte vel bare litt behov for en slags bekreftelse på at denne ganske så brutale framgangsmåten faktisk er forsvarlig.. Og d er jo jeg som gjør all jobben også, og som sitter her m svarte ringer under øynene etter snart to uker m minimal nattesøvn. 3-4 dager ja, jommen sa jeg majones! Igår kveld toppet d seg, da hadde jeg brukt TRE timer pä å legge henne (kl 24), og hun sov i en knapp time før oppkasten satte inn- TJOHO!
husmus &2 Skrevet 8. april 2009 #31 Skrevet 8. april 2009 Kanskje det ikke er en tann allikevel? Hm. Jeg har fått kink nr 2 i ryggen. Strålende fornøyd med det. Lurer på om jeg skal ta sjansen på å gå og trene. Kan slå begge veier. Har jeg nevnt at jeg har søkt på sykepleier? Jeg har jo ikke tid til det. Med full jobb 16 timer i døgnet pluss en promp. Jeg skjønner ikke hvorfor jeg søkte...Men kanskje det går å kombinere? Hm...
LilleBjella Skrevet 8. april 2009 #32 Skrevet 8. april 2009 Imponerende påskeaktivitet her inne! Haha, ja jeg er byens største ryktemaker. Neidu, nå må du nok lete etter syndebukken annensteds hen. Men en liten smakeprøve på okka by-livet må vel være greit? Her har vi hatt påskens første dårlig-vær-dag, men jeg var likevel ute i et par timer med vovsen. Vanske smøre-føre, ble en god blandings av klabbing og bakglatte ski. Men har heldigvis hund som drar uansett føre, så da er det bare å henge seg på. Høre slitsomt ut med sykdom. Her er jeg drita lei av å være alenemor, så glad for at mannen kommer i kveld. Snart fullt hus her, åtte mann, en baby og hund. Koselig, men kjenner allerede at det skal bli godt å komme hjem. Hadde "slektsstevne" med besteforeldre, oldeforeldre, tanter, tremenninger og annet rask som er her oppå på Venabu, og da ble det fastslått at "Familie egner seg best på veggen". Enig i den:) Her har tjukken funnet ut at pupp er ut. Gidder knapt gnafse i seg et par dråper. Grøt, grønnsaksmos, sviskemos og fruktmos er derimot toppers. Og MME på flaske. Men på natta, ja da er puppen god nok. Så han skal vel ta igjen all den puppinga han driter i på dagen. Argh. I morgen skal jeg sove lenge. Her er tåka nå tjukk som graut, så deilig med peiskos. Når danskene ankommer om noen timer, blir det reker og hvitvin (visstnok ikke dagligkost i danmark med reker, og søs har lagt inn bestilling) klokka elleve på kvelden. Nå skal jeg slå mamma i yams.
Frøken Freken Skrevet 8. april 2009 #33 Skrevet 8. april 2009 I natt våknet snuppelure med et hyl 4 ganger! Aner ikke hvorfor - mareritt? Vondt noe sted? Tenner? Jeg er redd for at jeg har ødelagt henne. Vært hardhendt eller noe. Gitt henne mat hun ikke tåler. Feil mat til feil tid. Skulle så gjerne vært en slik ubekymret mor. Traff en dame med 9 dager gammel gulsottsønn på mocca i dag - etter 9 dager satt jeg pal i sofaen, med pumpa på puppen, og vondt i hjertet. Ellers - egersund i regn og vind er ikke noe trivelig. Svigers er på hytta og min elskede er på Telegrafen for å skaffe for.Seriøst - jeg har blitt ganske tykk, spørs om jeg må legge ut bunaden før navnedagen. Har jeg sagt at jeg og har klippet meg kort? Var veldig fornøyd da jeg kom fra frisøren - har en lang skjev lugg, og kort ellers - men på mystisk vis blir det til en asymetrisk midtskill i løpet av dagen. Husmus - søkt sykepleier? Som i studieplass? Jobb? Søkt hjemmesykepleier til deg selv? Ikke glem at jeg har gått glipp av en del som dere har kartlagt rundt hverandres gjøren og laden. Ikke mer å melde. Kos dere alle sammen!
husmus &2 Skrevet 8. april 2009 #34 Skrevet 8. april 2009 Det blåser da alltid i Egersund! Ja, her er det ikke mye annet å ta seg til gitt. Å være ute er som og være med i en zombiefilm, det er INGEN i gatene. Digg med en stille Majorstuen for en gang skyld. Det skjer ikke ofte, nesten så jeg blir litt mørkeredd her jeg sitter. Prompen gikk 30 minutter over sin vanlige leggetid. Oi oi oi. Denne mystiske tannen irriterer han nok litt. Dakal. Men i dag sov han 2 timer i sengen sin. Helt fantastisk. Er det en ny trend mon tro? FF, jeg har søkt på sykepleierstudiet ja, det hadde kanskje vært lurere å søkt om hjemmesykepleie til meg selv. Mon tro om jeg har krav på det når jeg har vondt i ryggen? Hadde ikke det vært digg liksom. På den annen side, det holder meg en polsk dame som virrer rundt meg en gang annenhver uke. Biiiiig baby, so biiiiiiig. Venabu, jeg tror jeg var på leirskole der. Jeg skulle gitt mye for en geit.
Frøken Freken Skrevet 8. april 2009 #35 Skrevet 8. april 2009 Vil du virkelig bli sykepleier? Whyyyy? Jerg fulgte mitt idealistiske hjerte og ble sosialarbeider - ungdommene jeg jobber med tjener bedre enn jeg gjør!? Det triste er at den eneste andre jobben jeg kunne tenkt meg er journalist, og det er jo også dårlig betalt. Ellers vil jeg reise rundt og holde foredrag for næringslivstopper som betaler godt og har gode lunsjer. Helt uforpliktende - være morsom og underfundig i 2 x 45 min og så gå igjen.
husmus &2 Skrevet 8. april 2009 #36 Skrevet 8. april 2009 Journalist er ikke dårlig betalt! Kommer kanskje ann på hvor man jobber hen men generelt er det bra betalt det. Jeg tror nok ikke jeg vil gi opp tullejobben min for en "seriøs" en. Synes det er helt greit å ha en jobb som vi tror er viktigere enn statsministerens, men som i bunn og grunn bare er tull. Passer meg bra som er fullstendig useriøs. Det står dårlig til med norsken i dag merker jeg.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 8. april 2009 Forfatter #37 Skrevet 8. april 2009 Jeg kunne også godt tenkt meg en journalist-jobb, problemet er bare at resten av Oslo kunne tenkt seg d samme, og at d er tilnærmet umulig å få seg en fast jobb (jeg er tilhenger av fast inntekt). Flisa er bedre idag, hadde 39 i feber i morges, men er nå feberfri. Tilnærmet null apetitt, men blid og fornøyd. 40 ml til lunsj liksom, og kastet opp av grøten stakkar. Sovna ikke før 01.30, selv om vi stod opp 8.30- forstå d den som kan. Jeg gir snart opp hele greia. Uggen idag jeg også, frokosten kom i retur og d verker verre i kroppen. Litt bedre nå, så d er lys i tunnellen. Ellers har flisa lært seg et nytt triks av bestemor; geiper m tunga godt ut av munnen, ganske søtt:) Det morsomme er at hun gjør d HVER gang hun ser bestemor, d ser jo bra klokt ut he he..
husmus &2 Skrevet 8. april 2009 #38 Skrevet 8. april 2009 Jeg er litt i tvil. Nå som jeg har begynt med drømmemåltid, når skal man slutte?
Frøken Freken Skrevet 9. april 2009 #39 Skrevet 9. april 2009 Husmus - tror bare du må prøve deg fram. Da snuppelure dreiv og våkna klokka fem viste det seg vel egentlig at det ikke var fordi hun var sulten - for drømmemåltid spilte ingen rolle. Tullejobb høres fint ut.Snart skal jeg ha verdens mest seriøse jobb, (og en av de viktigste) og det blir litt skummelt Prøver å ha en sunn innstilling til et - at foreldre og barn/ ungdommer som sliter skal oppleve at deblir tatt på alvor og at vi sammen skal finne ut av hva som kan gjøre livene deres bedre. (I stedet for: hvis jeg gjør en dårlig jobb blir livene til folk ødelagt. Uææææ) Staaaakars flisa - høres ikke no artig ut å være sjuk. Snuppelure sender varme tanker, mellom misfornøyde vræl. Hvorfor er hun misfornøyd`? Aner ikke.I nat har hun sovet fra 19 til 6.30 uten en lyd! Deeeilig. Søstersen er forresten journalist og jobber iet oljefirma, hun tjener grapsgodt - men det høres kjedelig ut å skrive om oljeinstalasjoner. Ellers - 33 år i dag. Har ikke fått gave. Men fikk kaffe på senga før kjæresten dro opp i huset. Og bæsjebleie av snuppa. Rai Rai.
husmus &2 Skrevet 9. april 2009 #40 Skrevet 9. april 2009 Jøjje meg. Gratulerer med dagen! Å være journalist for et oljeselskap høres ikke videre spennende ut, men jeg har blitt en stor tilhenger av fast inntekt og store summer så kanskje det ikke er så gæli allikevel. Jeg funderer fortsatt på hva jeg kan gjøre i stedet for det jeg gjør til høsten. Jeg får litt noia av å tenke på hvor lite jeg kommer til å være hjemme.... Hva betaler en butikkjobb? Hm. Kanskje ikke... Prompen våknet også med et vræl kl 5 i dag morges, er det noe som går? Han var flink og lot meg slumre til 09.30. Nå har jeg most potet gjennom en tesil, det var litt bortkastet arbeidskraft, men hvis prompen har tenkt og våkne snart hadde det vært fint. Han har sovet siden 15.30 og sover søtt fortsatt. Han bør vel opp snart hvis ikke blir det hårda bud i kveld.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 9. april 2009 Forfatter #41 Skrevet 9. april 2009 Du kan jo ta en 1-årig utdannelse av den litt lettere sorten; hudpleie, frisør el, de tjener jo ofte greit og har barnevennlige arb.tider.. Ulempen m sykepleier er jo natt- og helgejobbinga, samt dårlig lønn i forh til utdanninga (3 år?). Grattis m dagen Reka:) Her har vi faktisk også hatt en del oppvåkninger m vræl på natta i d siste; hun virker nærmest skrekkslagen, og må vekkes for å roes ned...Merkelige greier, jeg tror d er sånn søvnregresjon, er d ikke d det heter? Satser på d, for hun stopper jo m en gang hun våkner, så tviler vel på om hun har vondt no sted, og mareritt får de visstnok seinere. Ellers; flisa våkna m et glis og tunga ut i morges, og har i grunn glist m tunga ute mer el mindre hele dagen.. Og hun er såå kry over d nye trikset sitt vettu, så da blir jo vi gående og geipe til henne hele dagen også- den gale familie ja;) Nå er vi begge to friskmeldte, selv om apetitten hennes fortsatt er laber.. Og grøt vil hun IKKE ha ihvertall. Håper d går over snart, for hun har jo ikke så mye å gå på akkurat Ellers ellers; tåke og typisk innedag m spill; koselig d også
Frøken Freken Skrevet 10. april 2009 #42 Skrevet 10. april 2009 Rent bortsett fra den natta med hyl og skrik tror jeg vi er tilbake i normal søvnrytme nå. Det er lenge siden snuppings har ligget våken om natta - våkner hun nå plugger jeg igjen tutten og så sover hun videre. Thank god! Hva er sånn søvnregresjon? Har aldri hørt om det, jeg. Bra at dere er friske igjen. Husmus - hva med å ta sånn pedagogikk-greier, så du kan undervise i videregående skole? På medialinje, feks? Bare dagjobbing og laaange ferier. Og kortere utdanning. Jeg skal ta master i familieterapi fra neste høst - så da kommer jeg til Oslo en uke i slengen, mens far må stelle hjemme. Det er visst et ganske heftig studium, sies det - mye tung teori, og en del gruppeveiledning underveis. Men blir bra hvis jeg fullfører. Dette er selvsagt forutsatt at den nye jobben betaler. Jeg har stilt lønnskrav og etter det har jeg ikke hørt no - og den gamle jobben har jeg sagt opp, så i teorien kan jeg være arbeidsleedig:)
husmus &2 Skrevet 10. april 2009 #43 Skrevet 10. april 2009 Hvorfor våkner vi kl 03.00 og er lys våken når vi drakk 200 ml rett ned MED to store toppede teskjeer med grøt? Jeg meldte meg ut og far måtte ta det. Noen ganger er han flinkere enn meg til å få han til og sovne igjen. Tenk det. Og nå vil han jo ikke ha frokost i det hele tatt. Skjønner jeg godt. Han har spist som en hest om natten. I dag skal vi ut å kjøre. Det blir interessant. Han har ikke vært i bil siden han kom hjem fra sykehuset, så spørs hva han synes om det. Han som eeeelsker å være spent fast. Lykkeli, jeg regner med du nå har lagt ned forbud mot barnehagebarnbesøk i all fremtid? Det ville jeg. Tiltross for at det er en anelse nevrotisk. Hvor er lilleElla og pulken? Jeg tror med en master i journalistikk at jeg allerede kan undervise på vgs, eller må man ha sånn nymotens greier kanskje i tillegg? Jeg har en venninne som er medielærer og jeg synes ulidelig synd på henne, så jeg tviler på at jeg hadde egnet meg som det. Jeg gjør meg nok best der jeg kan kjefte og smelle litt og beordre og folk hører på. Men, det hadde vært digg med en betydningsløs jobb, men vil det noen gang matche lønnskravet mitt? Tviler. Kanskje en ekstrajobb i butikk på lørdager for å tilfredstille mitt behov for å menge meg med bermen? Så morsomt at du kommer til Oslo så mye da, da kan jeg kritisere deg like mye som jeg kritiserer svigerinnen min og allikevel kan vi møtes for en kaffe? Ella sier at en kokosbolle er mindre enn et eple så kanskje vi kan friste med det? Nei, nå må jeg mentalt forberede meg for kjøretur. Og lære hvordan bilsete skal festes.
Frøken Freken Skrevet 10. april 2009 #44 Skrevet 10. april 2009 KJære husmus - det er ikke alltid jeg forstår hva du mener - som feks at du passer best i en jobb der du kan kjefte og smelle og beordre - og vil bli sykepleier. Helsevesenet trenger akkurat slike. (SÅ lenge de jobber langt fra der jeg skal syte og klage, føde, ha vondt osv) Det andre jeg lurer på er hvorfor du har tenkt å kritisere meg samtidig som vi møtes til kaffe? Er det fordi jeg er så viggovenneløs i oslo at jeg kommer til å finne meg i å bli kjefta på? Hæ? Eller mener du kritisere meg når jeg ikke er tilstede og være sukkersøt når vi møtes på kafè? Sistnevnte er helt ok for meg. Har ikke noe imot at folk lyver dersom det gjør livet mitt behagelig. Men - tipper at jeg er så uallminnelig sjarmerende, veltalende og morsom - UTEN å være klam og irriterende - at du kommer til å ha vanskeligheter med å kritisere meg. God kjøretur.
husmus &2 Skrevet 10. april 2009 #45 Skrevet 10. april 2009 Jeg tror ikke jeg skjønte så mye av hva jeg mente jeg heller. Noen ganger glemmer jeg å skru på filteret. Men den hele og fulle setningen burde egentlig være. Ære være deg hvis du klarer å kombinere en master med barn. Svigerinnen min har forsøkt akkurat samme ting og vi har kritisert henne (hun og jeg altså) for ikke å ha vett nok til å ta det en annen gang. Når han er tenåring. Fullstendig mangel på søvn. Fullstendig! Du skjønner jeg er alltid så positiv, så derfor ser jeg det beste i din situasjon også. Og videre, jeg passer nok ikke til sykepleier, altfor pysete. Tiss og bæsj. Æsj. Med mindre det er prompen sitt. Da kan vi samtale om det. Men det virker fryktelig romantisk! Ikke tiss og bæsj, men det å jobbe på Føden eller barsel. Gå og lalle rundt på barselavdelingen, det virker jo ikke slitsomt i det hele tatt! Men som du påpeker, jeg kan jo ikke kjefte på de der. Og det hadde nok blitt litt kjefting. Nå skal jeg gå å kjefte på katten som leker med flasken til prompen. Vi er så sterile her i huset skjønner du.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 10. april 2009 Forfatter #46 Skrevet 10. april 2009 Husmus har en hemmelig drøm om å bli jordmor ser du FF, og d hadde jo egentlig passet deg utmerket tror jeg; regissere fødselen liksom, ta litt kommando og kjefte ungen ut: "klapp igjen, ikke klag, press ut denna klumpen nå". Ha ha, d hadde vært no d. Faktisk tror jeg at jeg ville ha likt en sånn bestemt JM, som kunne holdt meg litt i øra. Synes min denne gang var litt for veik. Man må ha ett år pedagogikk for å bli lektor/ lærer, men jeg personlig ville ikke anbefalt det yrket altså. Jobbet jo som assistent/ hjelpelærer på en videregående nå før permen, og så hvor stressa de folka blir. Greit nok har de lange ferier, men d er også myye kveld- eller helgejobbing pga all rettinga... Frister ikke meg hvertfall, jeg vil ha en åtte til fire jobb, hvor man har FRI på fritida. Trodde du nettopp hadde fått ny jobb jeg, FF? Surrer jeg? Idag har vi vært på vår første langtur m Manducaen; 1,5 time på truger i solen- deilig!! Flisa sovnet etter to minutter, og snorket seg gjennom hele turen. bortsett fra de siste ti min, da satt hun og pludret og kikket seg rundt. Ikke var d tungt heller, merket d ikke på skuldrene engang- helt utrolig. Føltes bare litt som å være gravid igjen. Noen Manduca-spm til deg FF: Bærer du på mage el rygg? Foreløpig har jeg bare båret på magen, men m selene i kryss bak på ryggen etter tips fra hun i butikken. Hun hadde også begynt m ryggbæring ved 5 mnd alder, men jeg synes d virker litt skummelt enda.. Og bruker du sovehetta? Jeg drar bare den glidelåsen på panelet opp, så blir d nok støtte til hodet synes jeg.. Søvnregresjon er at søvnen deres kan bli dårlig i perioder hvor de lærer mye nytt, fordi hjernen jobber litt i høygir..Tror jeg;) Flisa er ikke 100% frisk enda, har fått litt diare..men men, ikke altfor gæli mye. Har fått litt noia for besøk av bhg-barn nå ja, men samtidig tenker jeg at ved barn nr to og tre vil jo dette bli uunngåelig, flisa kommer jo til å dra m seg alskens fra bhg og skole uansett. Så nå får jeg litt trening i å hanskes m spysyk baby. Og huff, det var en ganske så brutal opplevelse, håper d blir lenge til neste gang..
Frøken Freken Skrevet 10. april 2009 #47 Skrevet 10. april 2009 For å være helt ærlig - jeg bærer på magen med selene uten kryss - fordi det var den eneste stilllingen jeg forsto fra brosjyren. Men jeg er veldig fornøyd med manducaen, snuppelure elsker den også. Bruker ikke sovehetta, men bærer ganske stramt, så hun får veldig god støtte- Men det jeg stusser på er at hun nesten ikke kan snu hodet oppi der, så hun må se til samme sida hele tida. Jeg har fått ny jobb, men det er litt sårt for meg at jeg ikke skal være leder - så jeg tror jeg må bruke tida til å tilegne meg noe kunnskap. Jeg skulle gjerne jobba på videregående skole, jeg. Eller helst universitet, har forelest på uis noen ganger og får skikkelig kick av det. Har vel et oppmerksomhetsbehov og mer enn gjennomsnittlig selvtillit når det gjelder jobb- Husmus - bli jordmor - tenk så jævlig fantastisk. Skulle så gjerne vært jordmor - utføre et så enormt viktig arbeid, så givende. Men tanken på at en sjelden gang er det unger som ikke klarer det - nei det hadde jeg ikke taklet. Når jeg blir familieterapeut skal jeg jobbe i ungdomspsykiatrien, poliklinisk. Eller starte egen praksis. Jeg har så enormt stor tro på at store ting kan skje når en jobber med familien - har sett mange ungdommer gå til psykolog i årevis, for så å komme hjem til den samme dysfunksjonelle familien. Jeg klarer å ta master selv om snuppings er liten - etterpå skal jeg jo ha en unge til - kan ikke vente i ti år heller. Snuppings får nok tenner nå, er ganske sutrete, sikler og gnager på alt. Vi er hos mine foreldre og i dag har hun fått spise sammen med oss andre - hun klemte i seg hele glasset uten å mukke - og uten å måtte lokkes med frukt. Glad påsk, folkens
husmus &2 Skrevet 10. april 2009 #48 Skrevet 10. april 2009 Det er utrolig imponerende hvis du klarer å kombinere master med barn. Men jeg har STOR tro på at det går. Jeg skrev en oppgave 3 uker etter fødsel. Jeg visste knapt hva jeg het så at jeg klarte det tillegger jeg stålvilje. Med andre ord, man klarer det man vil. Derfor også er teite pupper et sårt tema, men det er jo som sagt en annen sak. Jeg har videre stor tro på etterutdanning og videreutdanning og tverrfaglig utdanning, så stå på. Jeg har maksimert studielånstøtta så for meg er det nok uaktuelt. Siden jeg har en fullstendig ubrukelig far også. Bare for å syte mer...svigersøs kom hjem fra en uke i utlandet, for så å avlere poden hos min far for overnatting for så å dra videre på skitur imorgen. Jeg kan ikke noe for det, men jeg blir jævlig sutrete når jeg hører det. Og igjen, misforstå meg rett. Det er min FAR vi er sure på ikke bror og svigersøs. Bilturen gikk bra, strålende bra faktisk. Legging i kveld not so much. Sovnet 20.45. Hvor er mitt veloppdragne barn blitt av? Nå ble så himla nysgjerrig på hva slags lønnskrav du har stilt, men det har jeg jo overhodet ikke noe med. Håper du får det innvilget! Nå skal jeg bla igjennom mange gamle barnebilder jeg fikk av kusinen min i dag. Tilogmed bilde av meg som får flaske som VELDIG nytt spedbarn.
husmus &2 Skrevet 10. april 2009 #49 Skrevet 10. april 2009 Helt åpenbart at fingrene mine har dysleksi. Og kanskje en anelse Tourettes... MEN.... Lykkeli, sover Frøya på magen nå eller er det fortsatt ryggleie som er standard? Det er nok ikke lenge før A vil sove på magen men når skjønner de at de skal snu hodet til siden og ikke ligge rett ned? Er det min som er treg kanskje?
Frøken Freken Skrevet 10. april 2009 #50 Skrevet 10. april 2009 Er så glad for at min late unge ikke gidder å sove på magen:) Lønnskravet er ikke så avansert- det er avtalefestet lønn for de med 16 års anisiennitet + 5000 (360 000), og jeg har 10 års ansiennitet. I Stavanger ville det blitt blankt avvist. Den jobben jeg har nå har krembetingelser og 400000 - men det er ikke gratis å pendle heller, i tillegg til at tid er penger. Det som er bittert er at jeg går glipp av muligheten til å bli lagt merke til (eller gjøre karriere, om du vil) - på den annen side kunne jeg jo kjørt avdelingen skikkelig i grøfta, og det hadde det vel ikke blitt noen karriere av. Jeg syns 400000 er bra betalt - men det er fordi jeg jo er sosialarbeider i kommunen. Alle jeg kjenner som jobber i privat sektor tjener bedre. Forresten skulle jeg tatt en tøyseeksamen i organisasjonspsykologi (10sp) i desember, men den hoppet jeg glatt over. Ja, jævla pupp. I dag har jeg forklart min svakt demente bestemor IGJEN hvorfor jeg ikke ammer. Neste gang svarer jegbare at jeg akkurat har avvent henne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå