Gå til innhold

Frøken Freken, Husmus, Lykkeli og LilleElla=)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sånn, ny tråd og nye muligheter!

Må bare fortelle at nå går d verre enn verst, bare se på klokkeslettet, kan fortelle at lille flis er LYS våken og i full vigør. Skjønner INGENTING. Hadde siste lur til kl 20, en liten halvtime. Ifølge "skjema" skulle hun da være klar for senga kl 22- men NEI. Ringer Naphaug imorgen, for etter hennes "lure" plan, skulle jo dette ta en 3-4 dager. LIKSOM. Nå har d gått en uke, og legginga har aldri gått dårligere enn nå noensinne. Sitter i time etter time, men uten resultat. Hva har Naphaug å si til det mon tro?? "Kveldsrutiner" ja, jommen sa jeg smør. Vi leser pekebok, roer ned i halvmørket, koser og synger nattasang. Likevel sover hun dårligere nå og bruker en EVIGHET på å sovne for natta...Før sovna hun på 10 min, uten hyl eller skrik. SUKKKKK

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da brukte jeg altså FIRE timer på legging idag, HERLIG. Til slutt kapitulerte jeg helt, og kommanderte GUBBEN ned for å hente opp vogna, så fikk jeg gått henne i søvn m den i stua. Føles virkelig som om vi er tilbake til start nå, for før vi begynte m denne sovekuren, var hun tross alt veldig flink til å sovne, selv om døgnrytmen var helt skrudd..Trøtt er jeg også.

Må bare fortelle dere hva som skjedde idag, apropos omsorgssvikt... Flisa DATT UT AV SENGA vår idag- IIIIÌIIIIIIK....Jeg lar henne ofte ligge og sprelle litt i dobbeltsenga vår, mens jeg holder på å rydde og ordne litt rundt omkring. Ikveld holdt jeg på og pakket til turen imorgen, og gikk litt ut og inn av rommet...Og da jeg kom inn, ser jeg henne ramle ned fra senga- for et GRUSOMT syn!!! Heldigvis hadde vi klesskuffen under senga stående åpen, så hun ramla oppi den- og det dempet vel fallet litt ihvertfall. Flaks!!

Men vet dere; hun begynte ikke å gråte engang!!! Er det mulig liksom?? Jeg løp jo bort m en gang og plukket henne opp igjen, og hun så nesten ikke no forundra ut engang, og ihvertfall ikke skremt! GUD så glad jeg ble da hun smilte til meg, og fortsatte m pludringa som om ingen ting var skjedd. Var jo så skjelven etterpå at jeg klarte å skumpe borti og velte den ene potteplanta vår, så ørti små pyntesteiner rant utover hele stuegulvet vårt hehe...Følte meg som en dårlig, uansvarlig mor, og var på nippen til å skrive et innlegg med fete typer her på forumet; HUFF!!! Jeg er vel verdens dårligste mamma!!! (NEI, det følte jeg ikke for, det var en spøk). Sånt skjer, og nå har jeg lært. Hun humper seg altså bakover i en rasende fart (for d er jo et lite stykke tvers over senga liksom), når underlaget er en madrass og ikke et glatt parkettgulv. Hjelpes...En rystende opplevelse for en bekymra 1.gangs hønemor!

Skrevet

Æsjameien. Jeg hadde liksom troa på at dette skulle funke. Syns du skal ta kontakt med SoveKarin ja, og høre hva hun har å si. Krev det gratis, siden hun har ødelagt alt. Jeg skjønner i hvert fall ikke hva det er med denne jenta di, hun er jo ikke helt vel bevart.

Her har vi hatt en fin natt. Jeg var ikke i seng før tolv. Ble vekket og måtte gi litt mat halv to og halv seks. Klokka sju våkna han, men jeg plugga inn smokken, og han sov videre til åtte. Hver eneste gang jeg gikk inn til han, lå han i pysjen, med dyna i enden av senga. Tror jeg går fra å kalle ham tjukkebolla til marken eller reka. Eller en kombinasjon.

Høres ekkelt ut med knall og fall ja. Har heldigvis ikke opplved det enda, men det skjer vel før eller senere. Har til nå vært ganske uvøren av og til, og han ligger jo fortsatt på sofaen og koser seg. Kan sminke meg og fikse og ordne mens han ligger på stellebordet. Men snart er det vel slutt.

Nais. Nå skal snart Jan Thomas synge for meg på god morgen Norge. Kan morgenkvisten bli bedre?

Skrevet

Jeg bør vel vokte meg vel for å syte for mye om mine egne netter, sammenlignet med deg Lykkeli, så er det jo ingenting. Men jeg blir dritirriert når han våkner i fem tiden tiltross for at han har fått drømmemåltid. Han var jo lys våken og ikke snakk om at han skulle sove igjen. Kl 06.00 sovnet han og sov i 2 timer. Det er IKKE nok for en gammel mor. To timer etter det igjen og mye hyl og skrik så sovnet han endelig igjen. Spørsmålet er nå om han våkner etter en halv time eller halvannen time. Derfor har ikke jeg giddet å gå og legge meg igjen. Så utrolig irriterende å være så uforutsigbar. Ditchet en lunsjavtale har jeg og. Nei dette blir en drittdag merker jeg.

Jeg lurer på om han sov så urolig siden han rullet for første gang. Helt sikkert. De sier jo at det affekterer søvnmønsteret når de lærer noe nytt. Så jeg får håpe det ikke gjentar seg.

Lykkeli, det er jo helt lættis at hun ikke sover! Jeg tror det er fordi hun ikke spiser nok, derfor våkner hun også opp for mat. Kjør på med velling sier nå jeg.

Ellers har jeg ingen gode ideer, det høres så absolutt kjipt ut!

Jeg føler kanskje jeg og FF har det best av oss fire. Jeg synes allikevel jeg lider unødig. Men men.

Jeg har fullstendig angst for at han skal falle ned fra noe. Det såkalte stellebordet vårt på vaskemaskinen er livsfarlig, så alltid en hånd mellom bena hans hvis jeg må snu meg. Det er like før vi må ta i bruk spisebordet som stellebord i stedet. Åh jeg vil flytte!!!

Skrevet

En ting som slo meg. Det virker ulogisk, men de få gangene han har lagt seg for natten i halv seks, seks tiden så har han sovet lenger enn når han legger seg mellom 19 og 20.00 Why?

Det er jo fullstendig ulogisk, eller hva?

Nå sover han stort sett bare tre lurer på dagen. En kort og to lange er trenden de siste dagene.

Skrevet

Ja, jeg er enig med husmus - vi er nok de heldigste søvnmessig akkurat nå. Jeg priser meg lykkelig over at snuppelure (hvorfor måtte jeg finne et så hekkans langt kallenavn) nå har lært seg å sovne igjen i senga si. Har ikke hatt gråt på natta på en uke. I natt våknet hun fem igjen - og jeg tenkte - heisann - nå er det i gang igjen, men så plutselig var klokka fem på halv åtte og vi hadde sovnet igjen alle tre!

Hvor gammal er prompen nå? Snuppelure begynte å våken klokka 5 da hun var 5 mnd, det hjalp ikke med drømmemåltid på henne heller. Hun våkner nok ikke av sult om morgenen, men av at hun er ferdig med å sove/ er i lett søvnfase.

Snuppelure har aldri falt ned noe sted - men her en dag i uka holdt mannen min henne på armen mens vi to prata sammen - plutselig satte hun i et vræl og da hadde hun en blodstripe på overleppa!

Vi vet ikke hvordan hun har fått det, om hun har klort seg sjøl, eller om hun har komt borti noe dingeldangel på babygymen da han tok henne opp, men det føltes litt brutalt. Mannen min, som er veldig opptatt av sikkerhet (ikke så ille som husmus, da, men nesten) ville stripse det, men det var helt overfladisk og har grodd fint.

Føler meg litt skyldig i Naphaug-fadesen - var det ikke jeg som foreslo henne? Huff og huff. Høres litt lettvint å gi råd via telefon.

Nå har vi fått innertrapp i huset vårt!!! Snart kan vi flytte inn! Jeg skal begynne å pakke, men har ingen plass i lilleputtleiligheten til å sette esker og slikt:(

Skrevet

Siden vi er inne på ukjent gråt fenomenet, så har det skjedd to ganger da jeg har tatt han ut av Baby Bjørnen, at han har satt i ordentlig vræl, akkurat som han har vondt noe sted. Det er nok ryggen hans som jeg ødelegger ved å ha han i babybjørnen. Men litt rart egentlig. Kanskje bena hans sov og han ikke merket det før da? Jaja, pytt sann.

Jeg har ombestemt meg, jeg vil flytte fra Oslo og få meg ny og kjedelig jobb. Kanskje i staten?

Prompen sover fortsatt så da kunne jeg ha sovet og. Faen.

Skrevet

Jeg sier bare en ting; MANDUCAAAA....

Tror nok at Sovekarins kur hadde funka bedre hvis d bare var et par timer som måtte justeres inn, men flisas døgnrytme er jo såpass ekstrem, at jeg trodde man måtte gå litt annerledes til verks enn man "vanligvis" gjør, ved små justeringer...Men men, nå har jeg sendt henne en melding, så får vi se (og FF, jeg hadde tenkt til å ringe Naphaug før du nevnte d, så d er ikke noe å tenke på:)

Det rare er at hun våkner jo til rett tid, idag våkna hun 09.20- og klar for dag. Meen, etter 20 min ca blir hun STUP trøtt igjen, så ikke skjønner jeg hvorfor hun våkner da...

Og Ella, ang vaskemaskin; er det ikke deilig med litt fasciliteter og luksus på hytta? Det er jo d jeg alltid har sagt...;)

Nei, nå må d pakkes! Det kommer en ny dame og skal prøve kjolen snart også, HÅPE HÅPE på suksess!!

Skrevet

Hvordan skal dere få fyllt opp stort hus? Hadde blitt rimelig tomt i et hus, med min sofa, stuebord, spisestua, tv-bank og et par senger.

Skrevet

Husmus; tror ikke at hun er sulten, for tilbyr melk hele tida, og hun tar ikke alltid imot, er tydelig mett. Spiser også to fulle porsjoner grøt om dagen, og siste får hun 1 time før legging (igår drakk hun i tillegg 180 ml MME rett etterpå!)

Nå har hun snart sovet i 3 timer i strekk (uten smokk-innstapping eller noe) ute på balkongen, det er jenta si som er god på dagsoving det;) Så nå har jeg fått masse tid til å pakke i fred og ro- digg!

Kjolen passet ikke til hun dama, for stor i livet (ikke rart, jeg var jo 6 mnd på vei og sydde kjolen litt ut hehe). Men også hun ble heeelt pladask forelska i den, så mulig hun skal prøve å sy den inn, vi får se hva d blir til..

Skrevet

Da drar jeg på påskeferie. Kos dere med bypåske, og hold liv i tråden vår. Spørs om vi ikke må lete langt bak for å finne den igjen...

Hmm...hvordan skal jeg klare 10 dager uten dib?

God påske.

Skrevet

Jeg er fortsatt snurt fordi vi må være hjemme. Ha en fin påske alle sammen.

Hvorfor funker ikke velling? Dritt ass.

Skrevet

Dumme barnefaren som ikke kan organisere en bytur uten barnemoren engang. Vet ikke hvor noe ligger, klager på vogna bare fordi han ikke bruker den nok til å vite hvordan den funker - tenker ikke på hvordan han skal planlegge transportetappene i forhold til måltider. Alenetid for mor? Ha! Halve formiddagen går jo med på å svare på spørsmål og til å hjelpe med mating og diverse - resten går med til å rydde etter dem.

Jeg er litt urettferdig nå - han har det sykt travelt med husbygginga - og det er klart at jeg har hatt god tid til å finne ut hva som funker og hva som ikke funker. Men likavel.

God jævla påske.

(PMS meg i rævva - jeg er premenstruell og samtidsmenstruell og postmenstruell.)

Skrevet

Sender en liten hilsen her fra påskefjellet! sitter i skrivende stund i solveggen og fresher opp vinterbleik hud, målet er et par fregner ihvertfall og kanskje antydning til et rosaskjær i kinnene. Har allerede tilbakelagt noen km i skisporet, i gnistrende påskesol- livet er herlig dere!! Snart blir d grilling på verandaen, før vi runder dagen av m en dukk i massasjebadet...(og JA, jeg vet hvor herlig irriterende d er når folk skriver sånt ho ho;)

Ellers kan jeg berette at turen opp hit igår gikk fint, men at lille flis må være den eneste babyen på denne jord som IKKE klarer å sovne i bilen. Hun var i godt humør da, og koste seg stort m hesten. Og etter to runder oppi handlevogna på parkeringsplassen utenfor butikken var d til slutt natti natt:)

Hun tok forøvrig natta kl 23.30 igår (hurra), og sov helt til 9.15. Forbedring, om ikke annet!

OG ny pers. rekord i mme idag; 200 ml til lunsj, etter en god lur på to timer i vogna på verandaen- tjoho!

God Paaske godtfolk, selv om jeg nok kommer til å snuse innom her litt i ferien (iphone er bra saker)

Skrevet

Jeg tror jeg må ha en iphone. Tenk om jeg ble stuck på et fjell uten dib? Men sjansene for det er så små siden alle vi kjenner tydeligvis ikke liker oss. Og her sitter vi. Midt i byen. Jeg kommer til å klage over det hver bidige dag.

FF, skal du være hjemme du og? Eller på byggefeltet kanskje?

Grille i påsken. For noe tull. Nå fikk jeg lyst på pølser.

Hvor sa du dere var igjen sa du?

Skrevet

Jeg skal være både litt her og både litt der. Foreløpig klamrer jeg meg fast til byen, så blir det vel svigert og eget opphav etterhvert.

Hvor kjekt kan det være på fjellet egentlig, når en bruker tida si på dib? (Ja - jeg ER misunnelig - ikke bare er jeg hjemme i verdens grusomste leilighet, jeg er hjemme uten tv, og det er grenser for hvor lenge nett-tv fra nrk dugerI)

Skrevet

Husmus; vi er på hedmarksvidda, ca 700 m.o.h (oppi gokk). Du kan fortsatt kjøpe iPhonen min;)

Igår tok flisa natta kl 23- og sov til 09 uten mat, ikke verst, ikke verst.. Ikveld satser vi på 22.30...

Fikk besøk av noen venner her idag, m to små gutter. Yngstegutten var 8 mnd og FORKJØLA, og presterte selvsagt å slikke på samtlige av flisas leker. Og kall meg gjerne hysterisk, men jeg ORKER rett og slett ikke sykdom nå i ferien, så nå skal lekene få seg en tur i kjela:/

Ellers driver vi og prøver oss fram m to lange dupper om dagen (2-3 timer pr lur), istedet for tre kortere. Ser ut til å funke bra, hun sover som en gud i vogna ute på verandaen, og d er jo digg!! Hvor mye sover snuppelure på dagen nå?

Skrevet

Det varierer i grunnen¨, når vi er hjemme sover hun kanskje 2 + 1,5 + 1 time - men i dag har vi vært borte etter første luren - og da har hun bare soven en halvtime i manducaen mens vi gikk på tur. Det er litt irriterende - hun har vondt for å sovne i vogn og bilsete - men på den annen side skal jeg ikke klage - for hun er stort sett blid for det om hun er trøtt.

I dag har hun forøvrig spist nesten et helt middagsglass!!!!! Elefantastisk! Jeg tok grøttrikset - ga henne først halve glasset, og så annen hver skje med middag/ fruktpure... Jaja - jeg vet - det er nok en stor synd å jukse med frukt - men hva fanken - jeg gjør hva som helst for å få ungen min til å spise!

Skrevet

Er det så fy fy å gi de fruktmos? Jeg har gitt prompen det litt innimellom, men nå er jeg lei av å være snegle med grøten, så nå kjører jeg på med store smaksprøver. Er det 1 dl som er vanlig grøtporsjon? Foreløbig har jeg bare gitt han 20 til 40 ml, men tenker på å bare gi han full grøtporsjon fra mandag av. Så spiser han det han orker. Han er tilbake til å være småspist.

I dag våknet han 05 igjen. Hva ER dette for noe? Jeg har jo så vondt i ryggen stakkars meg at jeg orker rett og slett ikke å engasjere meg, så det måtte pappaen gjøre gitt. Han våknet igjen kl 08.00 og jeg orket fortsatt ikke å engasjere meg. Først halv ett var jeg tilsnakkendes så gikk vi ut og var ute til 17.00, så i dag har han spist kanskje 500 ml? Rar unge. Han vil jo ikke HA! Men men, så lenge han ikke blir enorm baby så burde jeg vel være fornøyd med at han tydeligvis har næringsvett.

Hedmarksvidda ja, kanskje jeg finner dere hvis vi kjører opp på måfå, tror du det?

Jeg prøvde å invitere meg selv til Hardangervidda men så ikke helt for meg prompen kjøre scooter og drikke melk fra brønnvann så jeg valgte ikke å mase.

Jeg tror jeg går for å kjøpe 3g´en hvis jeg finner ut at jeg skal ha en. Blir ikke helt enig med meg selv.

Jævla drittrygg og Baby Bjørn. Passet innmari dårlig å få kink nå som prompen har lært å rulle. For han gidder jo bare noen minutter på magen før han begynner å klage, så da må vi snu han. Og så ruller han tilbake igjen. Så må vi snu han. Og sånn går no dagan.

Når er det de lærer å rulle fra mage til rygg?

Nå føler jeg at jeg fikk sagt alt det jeg hadde på hjertet i dag gitt. Sånn går det når man er ute en hel dag.

Du, Kjellbjørg, jeg hadde ALDRI klart meg uten tv. Jeg håper du har vett nok til å laste ned serier?

Skrevet

Og Lykkeli, du er IKKE hysterisk for å koke alle lekene. JEG hadde tatt med meg Frøya til et annet rom så lenge dette syke barnet var på besøk. Så hysterisk er jeg. Så utrolig frekt å ta med seg et sykt barn på besøk. Nei da hadde jeg blitt mektig irritert.

Skrevet

Jamen har ikke mamma greid å ta med seg en sånn bærbar internett-greie, noe til å sette inn i en usb-port. Så nå har vi internett på hytta også. Greit nok, når det er fotball på tv og pappa bare mååå se på. Gørreste jeg vet.

Her har vi hatt en fin dag på fjellet. Tjukken sov til ni (!!!!!!) gitt. La seg riktignok ikke før nærmere åtte, men likevel. Sein frokost, og kom oss vel ut på tur i to-tida. Balet noe ekstremt med pulken, var jo ikke med bruksanvisning. Var ute i to timer og gikk, men gikk ikke langt. Sola skinte, og null vind. Plussgrader. Overraskende bra feste og gli, klisterføre til tross. Tjukken sov som en gud i pulken, og var hverken for varm eller for kald. Ikke rista det heller. Godt som gull.

Bare to lurer i dag, og sluknet sånn sa kvart på sju. Her er ikke pupp lenger så interesant, etter at vi begynte med fast føde. Grøt er topp, det samme er sviskemos. Og grøtmosen glir også ned når jeg har oppi litt sviskemos.

Ellers føler jeg meg meget rar i kroppen. Kvalm og litt sjelven, og var på driter'n i sted. Løse greier, så håper det ikke er noe jeg har spist. Resten av gjengen er i fin form. Kanskje det gir seg, orker ikke noe omgangssyke nå nei.

Skrevet

LilleElla: er det du som har spredd rykter i okka om at vi har bygd hus for 10 mill??? Jeg må si at slike rykter liker jeg. SosialarbeiderKjellbjørg som har leid leilighet i ti år flesker til med ti mill.

Det er vel ikke fyfy med frukt - men tror ikke det er så vanlig å servere desert og middag samtidig. Høres forøvrig ut som om Prompen har begynt med samma styret som snuppelure.

I natt våknet hun forresten 2400 og holdt det til 0300 - så du kan bare glede deg til fortsettelsen. Jæklig artig når du er alene hjemme. Jeg har forøvrig ikke lastet ned en eneste serie. KJellbjørg strikker og ser på nett-tv. (Og leier dvd).

Og når det gjelder å koke lekene som sjuke unger har sleika på - seff gjør du det!!! Men at ikke folk kan ta ansvar for bakteriene de bringer med seg. Jeg blir skikkelig forbanna, jeg. Idiotter.

Nattnatt. Må legge meg nå hvis jeg skal være opplagt til klokka 2400.

Skrevet

her ligger han og hyler, ikke gråter men gauker på gulvet. Nå gidder jeg ikke å snu han flere ganger. Ikke vil han sove heller. Han er blitt en riktig så obsternasig promp.

Jeg trenger fysioterapi men hvorfor er det ingen som vil se meg nå i påsken. Dårlig gjort. Jeg må bli bra så jeg kan komme meg tilbake til spinning før vekta begynner å gå feil vei igjen.

Nå har jeg forøvrig begynt å snakke nordlæning til prompen, jeg fikk det for meg at han kunne ha godt av litt dialektøving. Så det itte bare blir engelsk lissom.

Jeg kjeeeder meg! Vi får besøk av en gal ettåring senere i dag. aj aj.

Skrevet

Ahh, ingenting som slår et bad ute i friluft ved solnedgang, mens snøen ligger så hvit og ren omkring... Det slo meg et lite øyeblikk da jeg satt der og ergret meg litt over at tempen i vannet allerede hadde sunket til 36,5, at når DET er den største bekymringen man har, da er man ganske så priviligert. Det hersker nemlig en aldri så liten uenighet innad i familien om den ideelle starttempen er 38 eller 39, noe jeg mener er hevet over enhver tvil; jo varmere jo bedre!!

Ellers; flisa sov fra 21.30 til 8.30 inatt, bare avbrutt av en flaske kl 01.30!!!!!!!!! HURRA!!! Og hun sovna nå kl 21, smertefritt og greit, så krysser fingre og tær for samme suksess i natt....

Bare la prompen ligge og gauke litt da vel, så lærer han kanskje..? Flisa ligger bare pâ magen for tida, hun ruller over m en gang hvis jeg legger henne ned på ryggen. Og, vi er ikke alene her på hytten (fossilene er her også), så jeg vet ikke hvor attraktivt DET ville vært for dere;)

FF; feriedestinasjonen din i Italia har vel ikke blitt rista sønder og sammen idag vel??

Nei, nå er d tid for en omgang god gammeldags brettspell:)

Skrevet

Ja, så kom endelig problemet til oss. Hva gjør en når de snur seg i sengen? Tiltross for at jeg nettopp spurte fysioterapeuten om dette og hun sa, "når de snur seg selv så er det ok". Hvorfor er det ok? Han klarer jo ikke å snu seg tilbake så han blir jo liggende med nesa godt planta og grynte. Han ligger så langt inntil den ene siden han klarer å snu seg rundt på at han ikke kommer helt rundt, hvilket gjør at han blir liggende på skulderen så den sovner. Sukk. Våknet to ganger på de siste tre timene. Nå fikk jeg dyttet i han en flaske med tjukk velling så forhåpentligvis. Jeg er lite imponert. Men han er flink til å rulle da.

Jeg har innfunnet meg med at det blir bypåske men jeg har gjort alle mine hytteferierende venner arveløse. Men da sier vi at neste påskeferie foregår på ditt fjell. Så bra!

Ellers har vi planlagt Norge i et nøtteskall tur i mai. Woohoo. Vi er ikke så flotte på det vi som Freken familien.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...