Gå til innhold

Irriterende feil i barnehagesøknad:-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tydeligvis ikke satt meg grundig nok inn i kriteriene for barnehageoppak:-( Leste på internett informasjon fra kommunen idag. (Dette var skrevet lenge etter søknadsfristen). Står der at de som er med i hovedopptaket må ha:

-Søkt innen søknadsfristen. (Jeg søkte med en gang vi fikk personnummer..)

- Barnet må være 1år før 31.august. (Han er født i begynnelsen av august)

- Ønske plass innen 31.august! Dette punktet har ikke jeg fått med meg før nå... Siden jeg ikke skal begynne å jobbe før midten av september, så søkte jeg plass fra den datoen jeg skal begynne å jobbe. Noe som tydeligvis var utrolig dumt!! Hadde gledelig søkt og betalt fra august dersom det har avgjørende betydning. Utrolig irriterende å ikke komme med i hovedopptaket pga en sånn "feil" på søknaden...

Vet at vi har lovfestet rett på barnehageplass, men i vårt tilfelle er det vesentlig hvor vi får plass. Er avhengig av en barnehage som åpner veldig tidlig om morgnen.

Så til spørsmålet:

Er det lurt av meg å nå endre dato for ønsket barnehageplass mht suppleringsopptak? Eller har det nå ikke noe å si? Hviken dato har dere søkt barnehage fra. Har hørt de tildeler plasser fra august. Er det lurt å søke fra 1.august, eller har det ikke noe å si hvilken dato i august?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min frøken er riktignok født i september og vi har dermed ikke krav på plass... men vi fikk anbefalt å søke plass fra 1. august. Søker vi plass senere vil vi stå bak de i køen som har søkt om plass tidligere enn oss. Det var det svarte jeg fikk av både kommunen og de barnehagene jeg pratet med i min kommune. Så hadde jeg vært deg ville jeg endret det nå. Det kan jo ikke gjøre det værre for deg ihvertfall :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...