Høst:-) Skrevet 2. april 2009 #1 Skrevet 2. april 2009 Jeg har tydeligvis ikke satt meg grundig nok inn i kriteriene for barnehageoppak:-( Leste på internett informasjon fra kommunen idag. (Dette var skrevet lenge etter søknadsfristen). Står der at de som er med i hovedopptaket må ha: -Søkt innen søknadsfristen. (Jeg søkte med en gang vi fikk personnummer..) - Barnet må være 1år før 31.august. (Han er født i begynnelsen av august) - Ønske plass innen 31.august! Dette punktet har ikke jeg fått med meg før nå... Siden jeg ikke skal begynne å jobbe før midten av september, så søkte jeg plass fra den datoen jeg skal begynne å jobbe. Noe som tydeligvis var utrolig dumt!! Hadde gledelig søkt og betalt fra august dersom det har avgjørende betydning. Utrolig irriterende å ikke komme med i hovedopptaket pga en sånn "feil" på søknaden... Vet at vi har lovfestet rett på barnehageplass, men i vårt tilfelle er det vesentlig hvor vi får plass. Er avhengig av en barnehage som åpner veldig tidlig om morgnen. Så til spørsmålet: Er det lurt av meg å nå endre dato for ønsket barnehageplass mht suppleringsopptak? Eller har det nå ikke noe å si? Hviken dato har dere søkt barnehage fra. Har hørt de tildeler plasser fra august. Er det lurt å søke fra 1.august, eller har det ikke noe å si hvilken dato i august?
WildPrincess Skrevet 3. april 2009 #2 Skrevet 3. april 2009 Min frøken er riktignok født i september og vi har dermed ikke krav på plass... men vi fikk anbefalt å søke plass fra 1. august. Søker vi plass senere vil vi stå bak de i køen som har søkt om plass tidligere enn oss. Det var det svarte jeg fikk av både kommunen og de barnehagene jeg pratet med i min kommune. Så hadde jeg vært deg ville jeg endret det nå. Det kan jo ikke gjøre det værre for deg ihvertfall
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå