Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som smører sine små med solkrem nå som vårsolen har tittet frem? Gutten og jeg er en del på tur i all slags vær og vind, men nå som solen har begynt å skinne, og med tanke på at gutten sitter i sportsvogn, så slo det meg at jeg kanskje burde smøre med litt solfaktor...

Fikk en kommentar om at han hadde fått så fin farge, mer skulle det altså ikke til før tankespinnet var i gang :/ Synes han er like "blå" som før jeg, da.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min baby er ca 4 mnd og jeg kjøpte solkrem på apoteket. Han er ikke mye oppe av vogna enda, siden han er så liten, men jeg tar han opp innimellom nå som sola titter fram. Så begynte han å bli frisk og rød i kinna da det falt meg inn at jeg må kjøpe solkrem-spesielt siden snøen reflekterer i alle retninger. Hun på apoteket mente det ikke var noen vits(?!) men uv-stråler er farlig, spesielt for små, tynnhudete barn...Tenker jeg da...Og så har både barnefar og jeg svært lys hud og får lett føflekker, fregner og soleksem. Det er ikke dumt å være fornuftig.

Skrevet

Og så glemte jeg å tillegge at hun på apoteket sa at man ikke skal smøre de så mye når de er så små...Men heller det enn uv stråler på tynn, hvit barnehud

Skrevet

Sjekk ut denne siden: http://uv.nilu.no/

Her kan du få uv-varsel for ditt hjemsted. Her får du uv-verdier for om det er snø eller ikke der du er, og for om du oppholder deg i skygge eller direkte sol. Dersom uv-verdien er over 3 anbefales beskyttelse (solbriller og solkrem). Tror ikke verdiene er så høye her i nord ennå, men er det snø kan de være det.

Husk at babyer ikke skal bruke solkrem med kjemiske filter :-)

Her i Stavanger har det vært nydelig sol i dag, men det er ingen snø. Snuppa har vært på tur i vogn, godt beskyttet av kalesjen. Uv-verdi 1,1.... så da tror jeg nok jeg ikke tenker på solkrem her hjemme på en stund ennå... (men greit å sjekke da).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...