Gjest Skrevet 2. april 2009 #1 Skrevet 2. april 2009 Har fått et slags eksem på innsiden av knærene, og det går ikke bort. Tenkte å prøve Mildison sammen med A-creme i noen dager for å se om det kune hjelpe, men har rotet bort bruksanvsiningen, så vet ikke om det er trygt?
tommeliten og lillemy Skrevet 2. april 2009 #2 Skrevet 2. april 2009 Det står sikkert på www.felleskatalogen.no.
Gjest Skrevet 2. april 2009 #3 Skrevet 2. april 2009 Ok, ikke lurt med andre ord... Takk for link :-) Får høre med legen neste gang jeg er innom da, om han har noen forslag. Har aldri hatt eksem/utslett på den måten før, så aner ikke hva det er eller hvordan jeg skal få det bort.
tommeliten og lillemy Skrevet 2. april 2009 #4 Skrevet 2. april 2009 Tja, er det ikke bare hormonene dine som er litt på styr da? Med min mellomste var jeg veldig plaget med elveblest, noe jeg ikke har hatt hverken før eller etter. Og han er den eneste gutten, de to andre er jenter. Har ingen gode råd ellers nei.
Gjest Skrevet 2. april 2009 #5 Skrevet 2. april 2009 Aner ikke. Har aldri hatt dette før og det er jo fjerde gang jeg er gravid. Vet ikke om jeg skal kalle det for utslett heller, det ligner faktisk litt på den atopiske eksemen som mellomste var plaget med. Klør bitte litt innimellom, men ikke så ille. Huden virker veldig tørr på en måte. Kom etter vi kom hjem fra en uke i Spania, kanskje det er et forsinket soleksem eller noe sånt? Skjønt det vil være rart, soler meg jo hver sommer uten å få noe sånt og har vært gravid på sommerstid 3 ganger før også...
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 2. april 2009 #6 Skrevet 2. april 2009 sopp? Hva med å prøve litt canesten, noe som er helt trygt når man er gravid? Jeg synes i hvert fall disse utslettene ligner ganske mye på hverandre.
tommeliten og lillemy Skrevet 2. april 2009 #7 Skrevet 2. april 2009 det er fordi du har ei jente i magen denne gangen da vettu! Prøv med sink-salve kanskje? Det roer jo ned irritert hud.
Gjest Skrevet 2. april 2009 #8 Skrevet 2. april 2009 Sopp på sidene av knærene? Går det an da? Ja, altså, kan jo være, men det høres litt rart ut ;-) Har litt på andre steder også, oppe på lårene ved rumpen og litt nedepå leggene, men er overhode ikke så mye der som ved knærene.
Gjest Skrevet 2. april 2009 #9 Skrevet 2. april 2009 Hehe... Så hun synes ikke det var nok å stjele mammas skjønnhet ved å gi meg flust i kviser og umulig hår? det måtte eksem til også? Hyggelig liten datter dette altså! hehe... neida ;-) Vet ikke om det skal ha noe å si, virker jo litt rart i så fall. Tror ikke vi har sinksalve, men kan sikkert kjøpe det for å prøve. Skal til lege om 2 uker, så håper jo at det blir bedre litt før det da...
Nea og juniors mamma Skrevet 2. april 2009 #10 Skrevet 2. april 2009 Jeg har atopisk eksem og to mnd før termin hadde jeg en vanvittig kløe på innsiden av lår og knær. Brukte bare A-creme exomega og etter 4-5 dager hadde jeg effekt. Ang Mildison er den trygg å bruke for gravide på små områder over kort tid. Tro meg, etter mange års bruk av div steroidesalver ville jeg ikke utsette spiren for noe og undersøkte saken da jeg har problemer med eksem på hendene. Mildison går under "lavgradig steroidemengde".
Gjest Skrevet 2. april 2009 #11 Skrevet 2. april 2009 Ok, da kan jeg kanskje prøve, ble bare litt skremt av det som stod i felleskatalogen. Forsøker med bare krem i noen dager til først, om ikke kan jeg prøvei 3-4 dager og se om det hjelper. Jeg har ikke, og har aldri hatt, eksem, men dette ligner likevel synes jeg. Takker for svar :-)
ormeynglet Skrevet 2. april 2009 #12 Skrevet 2. april 2009 Visste ikke at det ikke var bra å ha på seg kortisonsalve når man er gravid. Minstemor er veldig plaget med atopisk eksem, og smører henne med kortisonsalve daglig i perioder. Bør være veldig nøye med å vaske hender etterpå da kanskje. Det blir jo sittende på hendene mine også, og har ikke tenkt så nøye på det så langt. Hmmm, da lærte jeg no i dag å.
ventejenta Skrevet 2. april 2009 #13 Skrevet 2. april 2009 De skadene det står om i felleskatalogen angående kortikosteroider gjelder vel først og fremst dersom man tar det i tablettform. Det står jo "ved topikal applikasjon er risikoen for fosterskadelige effekter liten". Topikal betyr at man smører det på huden. Og dersom du smører det på et lite område på kroppen, og ikke over for lang tid, tror jeg ikke det er særlig farlig... Men som alltid: kontakt legen. Det er ikke alltid så lett å tolke det som står i felleskatalogen selv...
☆:*´¨`**´¨`*:☆ Skrevet 3. april 2009 #14 Skrevet 3. april 2009 Jeg har atopisk eksem og måtte pent klare meg uten noen form for kortisonpreperater gjennom hele graviditeten og ammingen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå