Gå til innhold

Hvordan begynte deres sa/ma?

OlleBolle1

Anbefalte innlegg

Jeg har begynt å blø litt, det er slimtilblandet friskt rødt blod. Ikke mye, men det kommer litt hver gang jeg er på toalettet. Jeg har ikke vondt, kun stikkninger på den ene siden.Var på ul idag og de kunne ikke si noe sikkert, de så et fosteranlegg, men ingen hjerteaktivitet. Tror jeg er i uke 5...Har tatt blodprøve idag for å måle HCG.. Er det noen som har opplevd dette???

Fortsetter under...

det trenger ikke være en SA... mange har blødninger tidlig i svangerskapet...

min sa startet med rosa/brun utflod, så slim med litt blod i og så masse slimete blod før det kom en skikkelig klump ut, og etter det fortsatte det med mensen blod

absolutt ingen smerter over hode...

jeg var på UL i uke 7 og da så de fosteranlegg som tilsvarte 5 uker... 5 dager etter var det ingenting igjen...:(

men krysser fingren for deg:):) håper ikke du opplever SA!!!!!

klem:)

Det er som Lilleknøtt sier - mange opplever å blø litt i begynnelsen av svangerskapet uten at det er noe farlig.

Jeg var på UL i uke 12 og da ble det konstatert tvillinger som sluttet å vokse i uke 6/7. Ingen hjerteaktivitet ble registrert. Jeg ikke ingen smerter, ingen blødninger, det hele kom som ett sjokk!!! Måtte til utskraping 2 dager etterpå da kroppen ikke skjønte at noe var galt og ikke ryddet opp av seg selv. Bra jeg hadde ekstra oppfølging og ekstra UL - ellers hadde det mest sannsynlig ikke blitt oppdaget før ved ordinær UL i uke 18.

Fostersekkene, morkake og livmor vokste som normalt... Hcg utviklet seg som normalt, kastet opp (svangerskapskvalme) til og med den dagen jeg ble operert. Kroppen ble virkelig rundlurt for å si det sånn...

Håper ikke du opplever MA - det var helt forferdelig, det unner jeg ikke min verste fiende engang...

Ønsker deg bare lykke, lykke til - håper det går bra med deg =)

Klem

• 2 uker senere...

uff. dette ligner på det jeg opplever nå. Venter på time hos lege nå idag. Har hatt litt brunlig utflod ca 1,5 uker. Onsdag kveld var det plutselig friskt blod/slim og jeg begynte få murringer. Hele gårsdagen var det menslignende blod (friskt rødt) og magesmerter, og det har ikke gitt seg idag, heller blitt verre. Jeg kan ikke huske å ha sett noe klump, men smertene er nok definitivt ikke noe positiv ting. Jeg er 12+2 nå. Dette tyder vel på SA. :-(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...