Frøken Freken Skrevet 2. april 2009 #1 Skrevet 2. april 2009 I dag har jeg servert grønnsaker med kylling fra nestle - og for første gang så det ut til å falle i smak - men etter halve glasset var det bomstopp. Ga da tilbud om mme, det ville hun ikke ha. Hun spiser hele grøtporsjoner, men har alltid spist lite mme for sin alder/vekt. Spiser alle barn et helt middagsglass til middag?
Lillepusen-78 Skrevet 2. april 2009 #2 Skrevet 2. april 2009 Det glasset likte min tass også. Det meste annet av middag som vi har prøvd er han ikke imponert over.... Han spiser under et halvt glass middag (ammer først). Vi har ikke holdt på med middag så veldig lenge, men er tydelig at det er smaken han ikke er begeistret for. Han har nemlig mye ledig plass i den andre magen (dessertmagen ;-)) etter middag....
Frøken Freken Skrevet 2. april 2009 Forfatter #3 Skrevet 2. april 2009 Det har snuppelure også, men vil som sagt ikke ha mme etterpå. Er vel som meg - må jeg ha plass til noe søtt så klarer jeg fint å stappe i meg litt!
Lillepusen-78 Skrevet 2. april 2009 #4 Skrevet 2. april 2009 Når gir du middag? Vi gir på formiddag, ca kl.12-13. Er jo tidlig til å være middag, men på ettermiddagen blir det liksom så tett på kveldsgrøt....? Hmmm, mye tankevirksomhet rundt dette med fast føde, altså ;-)
Frøken Freken Skrevet 2. april 2009 Forfatter #5 Skrevet 2. april 2009 Jeg gir middag halv tre. (Frokostmme 7 - grøt 10.30 - middag 14.30, grøt 17.30 og flaske 1900.) Ja det ER mye å tenke på! Syns også hun drikker veldig lite, kunn 100ml til frokost og kvelds - og kanskje 20ml til grøtmåltidene - vann til middag.
blomstre Skrevet 2. april 2009 #6 Skrevet 2. april 2009 Her er rekorden 1/2-glass (9 mnd). Synes hun spiser godt i forhold til storesøster... men i forhold til storspisere jeg vet om så er hun vel litt pinglete :-)
Frøken Freken Skrevet 2. april 2009 Forfatter #7 Skrevet 2. april 2009 Det var egentlig ganske beroligende å treffe deg i dag i forhold til akkurat dette. Det er jo for så vidt ikke så ulogisk at barn spiser forskjellig mengde middag.
jurgita&runa&trym Skrevet 2. april 2009 #8 Skrevet 2. april 2009 Snuppa er snart 8mnd og spiser et halvt glass med middag..men ho er små spist fra før,så jeg er fornøyd. Vi gir middag på samme tidspunkt (og alle andre måltider) som du Frøken Freken og det fungerer utrolig godt, siden ho får velling 17.30
Blind Gudinne Skrevet 2. april 2009 #9 Skrevet 2. april 2009 OI.... Lillemor (6 mnd) spiser HELE glasset! Drikker vann ved siden av . En sjelden gang er det litt mat igjen, men det er bare snakk om noen skjeer- ikke halvt glass =D Gir også mat sånn noegnlunde som Frk Freken.
liberobleier Skrevet 2. april 2009 #10 Skrevet 2. april 2009 Gutten min er 7 mnd er 8 kg og 67 lang. Ingen diger unge men spiser noe sinnsykt til middag. Her går det 1 1/2 glass til middag pluss litt fruktmos. en halvtime etterpå sluker han i overkant av 100 ml mme og rett i drømmeland. Han er ikke overbegeistret for grøt så det ser ut til at han tar det igjen til middag
Blafrende Hengejur♥♂08♂13? Skrevet 2. april 2009 #11 Skrevet 2. april 2009 hehe, Alex er storspiser og meget matorintert Han spiser glatt et helt glass med 8 mndrs middag (er 9 mnd)... Han klarer også å dytte innpå en hel banan og 200 ml mme til lunsj, en porsjon grøt til frokost, med 150 ml mme, og en porsjon grøt og 150 ml mme til kvelds:p Spiser masse, og er tung, men jeg syns ikke jeg kan nekte ham maten heller, stakkars gutten må jo få spise seg mett! Hva syns dere om å "kutte ned" på maten til en så ung baby? Han er litt for tung ifølge kurven på lengden sin, men han har jo også ikke hatt muligheten til å bevege seg noe særlig før nå... hmmm.. mat er venskligere enn en skulle tro:p
Frøken Freken Skrevet 2. april 2009 Forfatter #12 Skrevet 2. april 2009 Å kutte ned har jo aldri vært en problemstilling hos oss,da - så jeg har på en måte ikke no peil på det - men på helsestasjonen må de vel har oversikt over hva som metter godt OG er kalorifattig? Ville ikke trødd på med olje i maten, for eksempel - og kanskje tydd til grøt av havre fremfor hvete. Det er vel primært for å unngå at det skal være unødig vanskelig å bevege seg/ lære nye motoriske ferdigheter at man ikke vil at barnet skal bli for tungt - men mett må han jo bli!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå