Gå til innhold

Dere med trangt bad, hvordan gjør dere dette med stellebord?

Anbefalte innlegg

Gjest eelis+spire
Skrevet

Jeg har selv et lite bad på 4,5 kvm eller noe i den dur, og er veldig usikker på hvordan i alle dager jeg skal få plass til alt av babyting uten å kaste ut alle mine egne ting. Noen som vil dele planer eller erfaringer? :-))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må du ha alt på badet da? Hva med stua? Noen bruker kjøkkenbenken..

Gjest eelis+spire
Skrevet

Vel, hele "leiligheten" min er til sammen 30 kvm, og det innebefatter soverom, gang, stue, bad og kjøkken. Alle disse rommene fordelt over så liten plass gjør sitt til at det er trangt over alt. Badet blir egentlig eneste løsning for meg..

Skrevet

Med første mann hadde vi så lite bad i leiligheten at vaskemaskinen stod i dusjen...måtte flytte den hver dag forå dusje,veldig tungvindt ja!!! men da babyen kom så brukte jeg det lille kjøkkenbordet med en klaff i den ene siden...veldig tungvindt det også og fram med balja når den skulle bades,vann over alt! men i nøden....ja,så går alt ann. men fikk oss større leilighet etterhvert,det ble en nødvendighet kan man si

Skrevet

Har sett sånne veggmonterte stellebord, som kan vippes ned ved behov.

Ei venninne av meg har hengt opp en over toalettet som stort sett er nedslått. Det spiler ingen rolle for det enklere for oss som må på do å bare vippe den opp, enn for henne når hun skal skifte på babyen og har han på armen.

Veldig snedig løsning synes jeg. Tror hun kjøpte den på IKEA.

Vi har et lite bad selv og ikke plas til noen stor benk. Tror jeg må finne en liknende løsning:-)

Skrevet

Du kan få sånne vegghengte på IKEA ja, veldig praktisk for dere med lite bad. Så får du henge noen hyller høyt oppe og sette bokser med ting du trenger der, men innen rekkevidde naturlig nok;-) VI hadde lite bad da vi fikk førstemann, men fikk akkurat et lite, smalt stellebord inn vi da. Satte opp skap over, sånn at vi hadde plass til litt ekstra håndduker og bleier, og hengte en stang under med kroker som vi hengte sånne "tråd-bokser" (finner ikke på noe beskrivende ord) fra IKEA på, kluter ol. Fungerte bra der... Vanskelig å se for seg kanskje...

Skrevet

hei.. som flere har nevnt så finnes det vegghengte stellebord på ikea, koster ca 500kr. eller så får du løse stellematter på jysk til 70-80kr.. da kan du stelle på senga, eller en kommode eller hva som helst..

Gjest eelis+spire
Skrevet

Takk for alle svar :-)

Det må nok bli en løs stellematte, da jeg ikke finner disse vegghengte stellebordene på nettsidene til Ikea. Den kan jeg vel legge på vaskemaskinen, og stelle der. Regner med jeg kan få hengt opp en hylle eller noe også...

Skrevet

En annen løsning er sammenleggbart stellebord med mykt badekar under.. Alt i ett som kun er ca 10 cm i bredden når den er vippet sammen:)

(Så slipper du å ha en stor balje som tar plass uansett hvor du setter den)..

Skrevet

ja sånn husker jeg... har masse bilder av det i albummet mitt fra da jeg var baby!!! er de virkelig å få tak i enda??

Skrevet

Vi har også trangt bad. Kjøpte stellematte som vi la oppå vaskemaskinen - så ble det stellebordet. Kjøpte en balje som vi brukte til bading.

Skrevet

Hei,

Brio har et fint vegghengt stellebord, dette er dyrere enn IKEA sitt. Men det ser penere ut. Mange hyller til småtteri.

Eller så finnes slik vippestellebord på de fleste store babyutstyrsbutikker. Lykke til :)

Skrevet

Myk, polstret stellematte oppå vaskemaskinen er vår løsning, og så har vi et ganske høyt skap over, som ikke er så dypt. Jeg må kanskje rydde unna noen av mine ting, de har jeg i hylle på soverommet - det som jeg ikke bruker hver dag...

Skrevet

vi har hatt en løsstellematte som vi legger ned på gulvet i 2,5 år nå, funker helt fint;) Kommer til å bruke det på neste mann også. Vi flytter inn i nybygget hus nå om en mnd, der ville det vert plass til stellebord, men jeg gidder ikke bruke penger på det. Funket så greit med den matta;)

Gjest eelis+spire
Skrevet

Får du ikke vondt i ryggen da?

Jeg har liksom ikke så veldig lyst til å bore i veggen, kjenner jeg, jeg skal jo liksom prøve å få solgt dette kottet i løpet av et par års tid. Så jeg tror nok at jeg enten får kjøpe et sånt sammenleggbart stellebordopplegg, som noen over her nevnte (hvor får man tak i det?), eller bare en løs stellematte :-)

Skrevet

Nope, jeg har dårlig rygg fra før av pga benlengde forskjell. har hatt en god periode i ryggen i mange år nå, å jeg blir ikke dårlig i ryggen av å stelle på gulvet. jeg setter med ned på rumpa eller på huk. går veldig fint:) har aldri sett på det som noe problem

Skrevet

Har stellemadrass oppå vaskemaskinen.

Skrevet

De har det sammenlegbare stellebordet på Ikea til 600 (tror jeg), men også på Reflex (er nok dyrere) og Barnas Hus. Råstilig! Men stellematte på vaskemaskinen er jo helt greit det og :)

Gjest eelis+spire
Skrevet

Det er det sorte SPOLING-stellebordet på nettsidene til Ikea, ja? Jeg får bare opp at det har skjedd en feil når jeg prøver å trykke på det..?

Skrevet

Her er det så trangt at det blir ikke plass til noenting av stellebord.. Blir stellematte på gulvet og en liten badebalje..

Skrevet

Vi monterte opp benkeplate langs veggen (over vaskemaskinen) så vaskemaskin og skittentøykurv fikk plass under benken, og plutselig ble det mye benkeplass :) Løs stellematte oppå der er da vår løsning!

Skrevet

Her blir det stellebord inne på rommet til babyen....er eneste løsningen for oss!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...