Gå til innhold

Noen som kan dele erfaring/synspunkt på Teutonia Mistral??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei!

Har Emma... Cerox 04 og Mistral 05, begge kjøpt brukt. Kjøpte Mistralen som sovevogn til bhg. Ble litt skuffet og sammenligner den selvfølgelig med Ceroxen. T.M er tynnere, stivere og mer lettvint i utførelsen. Styrejusteringen er blitt hard og ryggen umulig å få opp og ned uten å bli både svett og harm ; ) Ceroxen er noen få cm bredere, ca to kg tyngre men en drøm å kjøre i forhold til TM. Fantastisk fjæring. Positivt: TM er godt polstret rundt hodet når du legger ned ryggen, blir hyggelig og lunt inni der. Det samme gjelder forsåvidt Cerox. Mange kjøper TM, men den er dyr uten å ha dekning for det synes jeg!

Lykke til!

Ingen erfaring med mistral! dessverre! Men har lest og hørt at mange er fornøyde med den =)

Ville bare gi en kommentar til ellavilla. Kan det være mulig at du har lest vekten på mistralen uten hjul? Her står det nemlig at mistral veier 16 kg som sportsvogn med hjul:

http://www.teutonia.de/index.php?id=1424

Og her står det at cerox veier 16,1 kg med hjul:

http://www.emmaljunga.com/start.asp?lang=NO&country=undefined

Ikke særlig vektforskjell med andre ord =) Måtte bare nevne det, håper det er ok!

Kan legge til at mistral ble lettere i 2006, så 05-modellen kan ikke sammenlignes med en nyere modell. Om de vokser over rygglengden for tidlig vil jo være individuelt.

Jeg har en mistral 07b og er kjempefornøyd. Hadde en simo kombivogn først, den var vanvittig tung. Mistral er kjempelett i forhold, kjører og svinger den helt fint med en hånd. syns det er knall at det er så mye utstyr å få kjøpt til teutoniavognene også, jeg har både lufthjul som er litt tyngre, men knall på vinteren og i skogen, og vanlige hjul til vår-sommer. har softbag som jeg nå bruker som underlag og vognforlenger. Har også solskjerm og regntrekk med plastskjerm som er helt ypperlig.

Skal du ha vognen fra nyfødt? eneste minuset jeg da kan komme på med mistral er at stormtrekkkanten ikke går så høyt opp. Sammenlignen med simoen hvor stormtrekket dekket halve kalesjeåpningen blir mistral litt åpen. spørs om du har sommerbarn eller vinterbarn også da!

Elelrs kan du jo se på teutonia prestige, da kan du bruke fashionbag (fashionbag, bilsete og sportsvognsete avtagbart). Denne bagen er kanskje litt mer babyvennlig? ellers mye samme vogn.

byttet fra simo til mistral da jenta mi var rett under 5 mnd, det gikk strålende og mot var lykkelig:)

Annonse

jeg hadde en mistral 03 modell faktisk da jeg fikk mitt første barn i 2004. jeg var knallfornøyd med denne. ungen brukte den helt til 3-4 år han.

når man blir større bruker man solbriller og skjermen er ikke mye moro uansett da ungen vil se ut av vogna.så om skjermen ikke er langt nok ned merket ikke jeg noe av. ellers var den utrolig lett å bære, trille og å legge inn ieks bilen. den ble også veldig flat i forhold til en simo vogn. syntes jeg da.

fra nyfødt ang sol og vind veldig fint uansett. jeg brukte et teppe eller noe over skjermen da sola stekte som verst jeg. ellers er det flotte bare å bytte kjøreretningen på vogna med håntaket. enkelt å greit.

bagen til nyfødt (ser jeg nå på dem nye modeller) kan kjøpe hard elelr myk bag.

mn kan jo også justere høyden på håntaket.

Teutonia Mistral er topp syntes jeg. :D

Vogna til neste mann som jeg er gravid med nå, da skal jeg kjøpe Teutonia mistral de ter sikkert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...