Leah_85 Skrevet 2. april 2009 #1 Skrevet 2. april 2009 Hei:) Jeg har nå fått beskjeden om at jeg må ha ivf.. og har vært i kontakt med nordica, hvor de sier de kan behandle meg. Grunnen til at jeg har valgt danmark er fordi vi ikke er gift, og ikke har hatt samme adr i 2 år.. ønske om barn er så sterkt, og jeg har ikke lyst å vente i lang lang tid føre jeg kan begynne med forsøk. Er jo ikke ventetid på Nordica heller:) Jeg skal til gynekologen min 29 apri, men hun visste ikke om hun kunne følge meg opp med scanning osv når jeg skal igang med medisiner, fordi hun har så fullt hele tiden... Jeg bor i Telemark, noen andre herfra som har holdt til i Danmark, og blitt fulgt opp av noen her i nærområdet? evt hvor?? Det er vel vanlig å bli fulgt opp av noen her i norge, slik at man bare kan reise til danmark innen 37 timer etter elsprøyta?slik har jeg forstått det hadde satt veldig pris på om noen kunne hjulpet meg litt med dette:) en annen ting jeg også lurer litt på, sånn i forhold til bestilling av fly og hotell i danmark.. får man vite noen dager i forkant hvilken dag man setter el sprøyta slik at man rekker å bestille fly og hotell..?? Syntes Nordica er kjempe flinke til å svare på mail, og de virker veldig koselige der... noen andre som holder til der?? Håper på svar , og kjempe fint å høre deres historier og erfaringer Klem Leah
bumpi de bump Skrevet 2. april 2009 #2 Skrevet 2. april 2009 Hei Leah_85! Jeg holder vanligvis til inne på donoregg/sæd, der vi er mange som reiser til Danmark. Hvis du ikke får svar her inne om gyn i ditt fylke som kan følge deg opp tett nok, kan du forsøke å poste innlegget ditt der også? Mange der kan mye om scanning, el-sprøyter og sånt også. Jeg har vært på Nordica flere ganger. Du har rett i at de er hyggelige der, men vær forberedt på en effektivitet som kan være litt i overkant noen ganger. Skikkelig samlebånd. Jeg har f.eks opplevd at ansatte har tittet inn for å levere beskjeder mens jeg har vært i gyn.stolen og legen går som regel før du får reist deg opp av stolen etter ins. Jeg spør en del når jeg er der og opplever det som om de helst ikke vil kaste bort tid på dialog. For meg spiller ikke slikt noen rolle, og når jeg er inne hos legen er det alltid en ansatt kvinne i rommet sammen med meg i tillegg til legen - og hun er der for meg hele tiden. Men det er jo greit å være klar over stilen deres på forhånd, så blir du ikke overrasket eller såret når du er der. Jeg er veldig fornøyd med dem, jeg har fått de medisinene jeg har bedt om (pergo/progesteran) og de svarer raskt på e-post og telefon. Lykke til i jakten på gyn og god tur til Danmark når du kommer så langt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå