Gå til innhold

Onkel og tante rolle

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken rolle har tanter og onkler????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

å være en voksen person ekstra for barnet.. jeg håper at mine nevøer og nieser vet at de kan komme til meg å snakke om ting de kanskje ikke vil fortelle mamma eller pappa..

ellers er det å vise barnet kjærlighet, og stille opp når det er "grunn" til det..

Skrevet

Det kommer jo helt an på hvilket forhold man har til sine søsken eller svigersøsken det.

Jeg har et tettere fohold til mitt tantebarn som er født før jeg fikk egen barn enn jeg har til de som er født etter jeg selv blei mor.

Min første nevø har jeg et venneforhold til men han forstår at jeg er voksen og at det er jeg som må ta avgjørelser

Siden vi har ett så tett forhold blir han behandlet som jeg ville behandlet mitt eget barn på den alderen på mange måter, men går ikke inn å blander meg i de store oppdragerspørsmålene, men irettesetter han der og da hvis det skulle være nødvendig.

De andre ser jeg litt sjeldnere og da blir det ikke på samme måte, men sier ifra hvis de gjør noe galt såklart, ellers så blir det mye skryting av hvor flinke de er osv, hehe.

Så når jeg treffer tanteunger er rollen min å ha det moro med ungene, kose oss hjemme og ute, være barnevakt hvis det er nødvendig og irettesette de hvis det er nødvendig.

Skrevet

Ingen spesielt definert, vil jeg tro. Det er jo litt flaks om en har tanter og onkler eller ikke.

Men det å vise barna at en setter stor pris på dem, hjelper dem om de trenger, og er trygge voksne for dem mener jeg er viktige ting jeg håper å kunne bidra med i årene som kommer. Jeg har ganske små tantebarn enda;)

Skrevet

Jeg syns ikke mine søsken stiller opp så mye. De stiller opp hvergang det er bursdag og kommer med gaver og det er greit nok, men jeg skulle ønske at de kunne stiller opp litt mer.

Familien min er ganske materialistisk, og kjøper dyre ting er bra for dem.

Jeg prøver og forklarer til de at dyre leker ikke er så viktig, men at de heller kan ta barna på tur og blir kjent med de.

Barn vokser så fort nå i dag, og jeg vil ikke at barna mine skal være materialistisk opptatt, Fikk kjeft av søskene mine og de kaller meg for egoistisk. Jeg gir det barna mine trenger, men jeg er mest opptatt av at de skal bruke fantasi. Lærer de at penger ikke er alt.

Er jeg egoistisk og dum????

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...