Anonym bruker Skrevet 1. april 2009 #1 Skrevet 1. april 2009 Huff, jeg vet det ikke er bra, men jeg bare klarer ikke å la være.. Det blir dessverre sjokolade nesten hver dag :-( skikkelig dårlig samvittighet overfor bebien i magen, men er det virkelig så ille? Ha et sunt kosthold ellers, og jeg er i aktivetet daglig, men det er denne hersjens sjokoladen om kveldene....... Hvasyns dere, er det greit å kose seg med sjokolade hver kveld for en periode?
Anonym bruker Skrevet 1. april 2009 #2 Skrevet 1. april 2009 jepp, men bare en liiiten bit mørk sjokolade.. jeg unner meg det når jeg roer ned etter min timeslange joggetur
Anonym bruker Skrevet 1. april 2009 #3 Skrevet 1. april 2009 Det har ingenting å si for babyen i magen:) Det er kun din egen vekt det går ut over, i så fall:) Jeg spiser sjokolade hver dag, og har gjort det i åresvis, med få unntak:) Noen dager en hel festpakke M, andre dager kun noen få M. Også som gravid. Det finnes jammen verre ting en kan gjøre:)
Gjest Skrevet 1. april 2009 #4 Skrevet 1. april 2009 Som en annen skriver, det går ut over din vekt, ikke babyens. Babyer får det de trenger utansett om mor spiser mye eller lite. Selv legger jeg mye på meg uansett hva jeg spiser i svangerskapet, men fikk den største babyen da jeg bare spiste frukt.
AdrenaLine Skrevet 1. april 2009 #5 Skrevet 1. april 2009 Jeg spiser også for mye snop - godt å høre at det går mest utover meg. Er i uke 25 nå, men har foreløpig kun gått opp 1,5 kilo... Hadde litt å ta av fra før.
Tokatter_USA Skrevet 2. april 2009 #6 Skrevet 2. april 2009 Da jeg bodde i Sveits gjorde jeg det. En hel plate sveitsisk sjokolade hver dag, tror jeg. (At jeg orket!) Jeg la på meg 10 kg. på 6 mnd. Etter det året dro jeg til USA, og kiloene rant av meg uten at jeg jobbet for det. Amerikansk sjokolade er ikke så god! Nå bor jeg i kort gangeavstand fra Freia-sjokolade, men jeg er kommet ut av vanen med å spise sjokolade, dessuten har jeg ingen ønske om å legge på meg 10 kg. igjen.
zethaline Skrevet 2. april 2009 #7 Skrevet 2. april 2009 Uff,jeg også spiser skjokolade hver dag.Gjerne en hel stor stratos ;0( Men har ikke så lett for å legge på meg heldigvis,mer bekymret for tennene ;0(
Anonym bruker Skrevet 2. april 2009 #8 Skrevet 2. april 2009 god tann hygiene er spesielt viktig under svangerskap,så om du pusser godt og ofte,han ikke inntak av sjokolade så mye å si :-))
Anonym bruker Skrevet 2. april 2009 #9 Skrevet 2. april 2009 Jeg også! Jeg spiser sjokolade og godteri hver eneste dag, spiser ellers også det jeg vil. Vet det ikke er bra for meg, men er tynn så jeg får liksom ikke den store inspirasjonen til å slutte..men som noen sier, det er jo ikke bra for tennene
Anonym bruker Skrevet 2. april 2009 #10 Skrevet 2. april 2009 Klart det har noe å si for babyen! Jeg spiste sjokolade hver dag i mitt forrige svangerskap og jeg fikk svangerskapsdiabetes..
Anonym bruker Skrevet 2. april 2009 #11 Skrevet 2. april 2009 viss du har gjort samme feilen før, hvorfor sier du klart det har noe å si for babyen? Som at man er dum om man ikke visste det?
Anonym bruker Skrevet 2. april 2009 #12 Skrevet 2. april 2009 ja.... jeg spiser litt sjokolade hver dag...om jeg er gravid eller ikke så har jeg denne svakheten=) mye bedre enn mye annet man putter i munnen da.... Er nå i mitt fjerde svangerskap..aldri fått svangerskapsdiabetes, eller store babyer... selv er jeg heller ikke overvektig...snarere tvert imot... nå gravid i uke 37 så har jeg en bmi på22... uten å være gravid ligger den på 18... Jeg tror for min del at livskvaliteten øker om man koser seg=) må jo sies at jeg aldri har røykt...jeg drikker heller ikke..(alkohol) jeg spiser svært sunt...så jeg føler at jeg kan ha en svakhet jeg også, og for meg er det sjokolade=)
Anonym bruker Skrevet 2. april 2009 #13 Skrevet 2. april 2009 Her var det mange bortforklaringer, gitt. Det er da viden kjent at for mye sukker i svangerskapet (og ellers også) ikke er bra verken for mor eller baby. Forøvriger sjokolade avhengighetsdannende (kjemisk sett). Jo mer man spiser, jo mer har man lyst på. Man får litt abstinens i noen få dager når man slutter, men så forsvinner trangen.
Anonym bruker Skrevet 2. april 2009 #14 Skrevet 2. april 2009 Hva i all verden mener du, 8.44? Hun sier jo dette nettopp fordi hun har erfaring.
Anonym bruker Skrevet 2. april 2009 #15 Skrevet 2. april 2009 Spiser mye is og sjokolade jeg også. Men det har noe å si på babyen altså! Våre matvaner blir smittet på babyen, og den blir vant til søtsaker. Heldigvis er jeg mye kvalm og dagen og orker ikke så mye søtt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå