Gå til innhold

Hjelp...Sykmeldt mens pappa har permisjon?!

Anbefalte innlegg

Gikk ut i jobb denne uken her, siden pappan har sin perm.. Jeg er gravid på nytt og i elendig form så er redd jeg ikke orker å jobbe så veldig mange dager til..

Hvor lenge må jeg jobbe for å få sykepenger på lønningsgrunnlaget mitt? Har 80% perm så hadde sett frem til de ekstra kronene:-P

Er det eventuelt lov til å bruke egenmelding når jeg kun har jobbet i noen dager feks? Har vært ansatt i bedriften i 4 år.

Fortsetter under...

Jeg tror du må jobbe min 4 uker før du kan bruke egenmelding.

Jeg hadde det likt som deg like etter jul, ringte nav kontoret og fikk beskjed om at jeg burde jobbe min 14 dager for å få min vanlige lønn.

Men det står ikke noe klart om dette i loven det står bare at arbeidet må gjenopptas.

Sikkert lurt å ta en telefon til nav kontoret du hører til.

Lykke til:-)

Tusen takk for svar:)

Gjelder dette uansett Nav kontor? Prøvde å få ett svar fra mitt lokale kontor men jeg fikk ikke noe svar, hun jeg snakket med sa hele tiden at hun ikke skjønte..

Er det forresten noe annet sted jeg kan henvende meg når jeg ikke får svar der jeg bor? Har prøvd å snakke med damen to ganger men det virker som om hun ikke forstår reglene helt selv..

Det står i lovverket at man skal gjenoppta arbeidet. Å være i jobb en dag er å gjenoppta arbeidet.

Vil jo tro at dette gjelder uansett NAV kontor.

Skulle ditt NAV kontor avslå dette bør du benytte deg av klageretten din. Selv om det ikke kommer klart frem hva det vil si å gjenoppta arbeidet er retningslinjene slik at det skal holde med en dag. Ville være rart dersom ikke alle NAV kontor fulgte disse retningslinjene.

Men man ser jo ganske ofte at det er ulik praksis rundt omkring.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...