Gå til innhold

Hun er så forkjølet :( 16 dager gammel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå føler jeg vi har prøvd alt her.. Kjøpt saltvannsampuller på apoteket, dryppet nesen med den edle morsmelken, brukt nesesuger.. Det er potte tett, og vesla får ikke i seg mye mat pga hun ikke får puste gjennom nesen.. Hva gjør jeg nå? Noen flere tips??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei,

la henne stå på fanget ditt når hun spiser...så blir det ikke så ekkelt for henne! og legg noen bøker under madrassen/ bagen hennes når hun sover, slik at det blir lettere å puste:) her funker det med saltvann + nesesug (suger maaaange ganger etter hverandre), og ekstra bra når hun gulper MM gjennom nesa etter måltid - da løsner MASSE. Så MM- drypp i nesa børjo funke likt!?

Lykke til :)

Skrevet

Prøv å la henne ligge litt på magen på brystet ditt. For å få løsna opp litt. Da renner snørra ut, i steden for bakover, slik den gjør når hun ligger i ryggleie. God bedring til henne!

Skrevet

Vår lille frøken var tett i nesa fra hun kom hjem fra sykehuset og frem til nå (6 1/2 mnd). Hun var innlagt på sykehuset en natt på observasjon pga. problemene hun hadde med å puste når ting var som værst, da var hun bare to uker. Rådene vi fikk var:

* IKKE bruk morsmelk. Når babyen har trange neseganger og er forkjølet over tid vil morsmelk gjøre ting værre ved at melka "levrer" seg i nesa.

* Saltvann gitt med sprøyte gjør at man får litt mer "trøkk" og får spylt litt lengere opp i nesa på babyen

* Brukte jordmorsug (er ikke sikker men tror du må få det av en lege). Dette brukte vi når det var ille for å suge ut det værste. Skal ikke brukes for mye da slimhinnene bare blir irritert og ting blir værre. Fungerer MYE bedre en det dumme snørrsuget :P Det har vi aldri helt fått til på snuppa.

* La bayen ligge på et temperert rom med hodet litt hevet. Vi la henne på eget rom og byggde opp bena på senga hennes så hodet ble hevet.

* Nesedråper / spray kan være greit å ha i bakhånd vis det skulle bli ille. Skal ikke gis til så små babyer uten sammråd med lege, men uansett greit å ha i bakhånd vis det skulle bli ille en natt.

* Vi filmet henne når det ble ille (med mobil kamera). Når vi var hos legen så ble hun jo alltid bra så følte ikke vi ble tatt på alvor :( Om du skulle filme så pass på å få med bevegelsene til mave/ bryst på babyen. Kle av babyen slik at du får det sikkelig med, det gjør at det er enklere å vurdere for legene.

... Det var de rådene jeg kan komme på at hjalp for oss :)

... jo også etterhvert så har jeg funnet ut at babysvømmingen "røsker" litt opp også ;) Så selvom hun har vært litt tett har hun vært med på svømming fra hun var 6 uker. Men det er jo selvfølgelig ikke noen varig løsning ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...