Gå til innhold

MAGEFØLELSE?

fjellgeita♀09 ♂10baby14

Anbefalte innlegg

Dere som har fått vite kjønn eller har født tidligere:

Hvordan har magefølelsen til hvilket kjønn dere trodde befant seg i magen vært, i forhold til hvilket kjønn som virkelig befant seg der inne?

Jeg og min samboer føler på oss at det blir gutt, blir spennende å se om intuisjonen stemmer.

Fortsetter under...

Ja det er sikkert den,

under 150 var i mitt tilfelle gutt og 155 jente,

denne dang synes jeg at det er kun dette som skulle gi begrunnelse for jente,

for ellers spiser jeg mye likt første gang,

derfor lurer jeg meget på hvor sterk betydning dette tallet egentlig har kontra matdiller...

noen meninger...virker jo litt sikrere kanskje fordi det er er konkret tall og ikke en matlystfølelse...men...?

Annonse

Jeg leste om dette med hjerteslag og hørt andres erfaringer og det er veldig forskjellig.

Noen hadde 130 hjerteslag og det var jente, noen hadde 156 hjerteslag og det var gutt. Det var ingen indikasjoner på at høy hjertefrekvens tydet på jente og lavere hjertefrekvens tydet på gutt.

Samme med matdiller. Samme person har fått 2 barn av samme kjønn, men har hatt helt forskjellige diller og svangerskapssymptomer. Tror jammen det ikke det finnes noe som kan slå fast hvilket kjønn det er, bortsett fra en UL ;) men til og med der kan man jo ta feil.

hva sier magefølelsen din at du har i magen da?? :)

Var bombesikker på at det var jente første gangen jeg gikk, ren mother feeling igrunn å det blei jente... Kan vel kalles flaks eller det at vi som bærer barnet skal stole på det vi føler.. Denne gangen sier jeg at det er jente nr 2, mens samboern sier gutt.... Så blir spennende å se!! :0P

Ville vite kjønnet vi på ultralyden men hadde ikke sjangs å se noe for ungen kleip føttene sammen den rakkern.. Hehe.. Så da er det jo ikke meininga at vi skulle få vite det da :)

Jeg har hadt rett på alle mine.

nr 1 trodde gutt, ble gutt

nr 2 trodde gutt, ble gutt

nr 3 tok lit lengere tid før magefølelsen kom men når den kom tenkte jeg gutt. mannen min sa jente, men gjett hva vi får en 3. prins og gleder oss veldig :o)

Tror man skal stole litt på magefølelsen ja...

• 2 måneder senere...

Jeg har hatt veldig lite magefølelse ang kjønn. Første gang hadde jeg ingen anelse før kanskje litt på slutten, da jeg begynte å tenke at det kanskje var en gutt. Det var det. Andre gang fikk jeg tidlig litt jentefølelse, men det har vært litt av og på, og før ultralyd hadde jeg egentlig ikke peiling, før like før legen prøvde å finne ut av kjønnet, da ble jeg plutselig ganske sikker på at det var jente. Det var det ;) Så det har vel stemt litt, men mine magefølelser har ikke vært særlig sterke da.

Annonse

Egentlig var ikke min magefølelse så sterk heller. Det var bare det at jeg automatisk begynte å snakke om babyen i hankjønn. Men jo nærmere jeg kom ultralyd desto mer i tvil ble jeg, og tenkte at det muligens var en jente likevel. Men så slo jeg ifra meg den tanken, og tenkte at det som ramler i hodet på meg først må være det rette. Men som sagt, jente er det. Hun har ikke kommet ut av magen ennå, så er fortsatt en ørliten sjanse for at det kan være gutt likevel(hører jo om de som har blitt fortalt feil på UL)... men tviler egentlig ;)

ÅÅÅ.... jeg har så sterk følelse på at det blir ei jente :D hadde det helt fra første stund! Gleder meg til ultralyd, men blir absolutt like glad om det er en gutt... Uansett er det en velsignelse, men jeg håper å få vite det ved ultralyd... det handler liksom litt om å forberede seg på hva det er, både mentalt og praktisk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...