Anonym bruker Skrevet 1. april 2009 #1 Skrevet 1. april 2009 er så fortvilet, er redd underlivet mitt aldri blir bra. kort fortalt: fødselen var helt grusom-. og jeg ble veldig ødelagt. fødselen min varte i 3 døgn, lille jenta satt fast først i bekkenet og hadde navlestrengen rundt halsen. men de ville ikke ta ks. jeg begynte å dette bort når jeg skulle føde (hadde ikke sovet på mange døgn), hun satt fast i skjeden min i 3 timer, kjente alt revnet. hun ble til slutt tatt med sugekopp. nå er hun over 1 år. jeg har så mye smerter, kan ikke ha sex. har drukket parafin siden etter fødselen ellers får jeg det ikke ut. er så vondt å sitte. har en fissur i rompa som aldri vil gro. jeg er så sliten av alle smerter og plager. jeg lekker urin, luft og av og til avføring. jeg er 23 år og føler underlivet mitt er totalt ødelagt. har nå staret på #1000 behandling, - botox innsprøytning i skjeden- (helvete så vondt) skal få det i narkose neste gang. så skal jeg på rikshospitalet og utredes for spastisk bekkenbunnssyndrom. også tror de endetarmen løsnet under fødsel- dette er trolig grunnen til kronisk forstoppelse. jeg er så redd, har hatt så mye vondt og jeg er liveredd for å bli gravid igjen dersom jeg skal kunne ha sex- lillejenta ble jeg gravid med da jeg gikk på prevensjon. samme skjedde året før men da mistet jeg. kan jeg kreve å få sterilisering selv om jeg er under 25? kommer jeg noen gang til å bli bra og også kunne ha sex igjen? har jeg krav på erstatning? jeg har kontakt med pasientombudet som har tatt saken min. de foreslo å søke erstatning men vet ikke om jeg orker å begi meg ut på den prosessen dersom jeg ikke vil vinne. noen med erfaringer? jeg orker snart ikke mer.
Anonym bruker Skrevet 1. april 2009 #2 Skrevet 1. april 2009 Uff, dette hørtes vondt ut, og jeg sender en stor klem. Jeg har ingen erfaring selv, men håper du får den hjelpen du trenger. Du kan jo høre på Riksen om de vurderer det slik at du bør få erstatning. Lykke til, og klem:-)
Anonym bruker Skrevet 1. april 2009 #3 Skrevet 1. april 2009 Ikke vær redd for å bli gravid igjen!! Det er klart du skal ha keisersnitt neste gang. Ikke tenk på det. Når det gjelder underlivet ditt så er det jo litt vanskelig for oss å vite om det blir bra...Men det høres jo helt for jævlig ut å ha det slik. Håper virkelig du får den behandlingen du trenger og har krav på. STÅ PÅ! Man kan jo bli operert for både urin og avføringslekkasje. De klarer faktisk å fikse det meste idag - heldigvis. GÅ TIL SAK!!! Ikke gi deg på dette. Vær STERK! Hvorfor får du botox i skjeden? Må den rett og slett bygges opp igjen?
Anonym bruker Skrevet 1. april 2009 #4 Skrevet 1. april 2009 hei:) takk for svar. kjenner jeg klager og klager he he:) botox kutter på en måte muskelaturen- har konstante kramper i musklene inne i skjeden og dette skulle få de til å slappe av litt. men jeg har blitt værre. legen skulle ringe tilbake i morra. er snakk om at de skal gi meg flere sprøyter bare med narkose- for fytte å det var jævlig. fikk innkalling til riksen i sta. skal ta røntgen mens jeg 'bæsjer'... sa det til min samboer at jeg har ingenting privat igjen. gud veit hvor mange leger har sjekket underlivet og rumpa mi. det var 8 personer med på fødselen og døra sto oppe. der lå jeg å sprika. en lege sto klar utenfor og tok lille jenta mi og løp a gårde. jeg fikk ikke en gang se henne. etter fødselen ble min samboer sendt hjem- de mente han trengte søvn. jeg ble etterlatt alene og fikk kjeft fof at jeg ikke klarte å amme. lillejenta mi ble født med en misdannelse i hjernen som bla gjorde at hun ikke kunne ammes. jeg fikk ikke sove- ikke smertestillende pga at de mente jeg skulle amme og det var ingen som passet på at jeg fikk gå på do eller få meg mat. jeg klarte ikke å komme meg ut av senga pga smertene både forran og bak og klarte heller ikke ta lillejenta mi ut av senga hennes når hun gråt. etter 13 timer- med enda mer våkentid- kom endelig samboeren min og hjalp meg. han er den beste jordmora jeg noen gang har hatt- vi fikk ikke flytte inn på sykehushotellet pga den vanskelige fødselen så han måtte snike seg inn og ut av rommet mitt:) he he jeg er så sliten. og jeg er så sint. er skikkelig grinete for tiden. føler jeg kjefter på alle jeg møter. de sa at operasjon i underlivet er uaktuelt da det er stor sjangse for at det kan bli værre. jeg kommer ikke til å bli gravid igjen.- vet jeg får ks men jeg tør ikke. jeg orker ikke. vi vil ha fosterbarn:)
Anonym bruker Skrevet 3. april 2009 #5 Skrevet 3. april 2009 Jeg har ikke akkurat samme erfaring, men har hatt totalruptur med påfølgende plager. Det har hjulpet med knipeøvelser. Vet ikke om det hjelper for deg å gjøre bekkenbunnsøvelser? Jeg kommer til å ta KS neste gang. Ikke være redd for KS altså, det går så bra!!
Anonym bruker Skrevet 3. april 2009 #6 Skrevet 3. april 2009 Grusom behandling ! Stakkars deg . Klart du har krav på erstatning for tort og svie .Umenneskelig behandling . Du gjør helt rett i å gå til sak .Det burde alle kvinner med alvorlige skader og senplager egentlig gjøre .Jo flere jo bedre .Legen som forløste deg og de jordmødrene - bør stilles ansvarlige og ikke slippe unna så lett .Du burde hatt KS - helt klart .De burde sett det - tidligere . Ærlig talt - kvinner er også mennesker .Slik behandling skal ingen godta .For hver sterk kvinne , jo lettere for alle kvinner å nå fram med sine fødselsskader .Sammen er dere sterke og mange - med like opplevelser som deg . Du er ikke alene - Lykke til ! Håper du med litt tid - blir sterk nok til å kreve erstatning .
Anonym bruker Skrevet 5. april 2009 #7 Skrevet 5. april 2009 tusen takk for alle svar. takk for støtten! god påske alle sammen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå