Trinepia mamma til 2 prinser!! Skrevet 1. april 2009 #1 Del Skrevet 1. april 2009 heisann jenter! jeg fant ut at jeg skulle lage en ny tråd... ble så uendelig langt å scrolle ned etterhvert.... Godt å se at du er her ennå, gullegget! ja, da har jeg vært på første kontroll, noe som endte med 100% sykemelding ut april.... skal på ny kontroll den 29. april for sjekk av bt og urin samt evt ny sykemelding. formen er rævva, rett og slett... kvalm, brekker meg, svimmel, vondt i bekkenet you name it.. i got it.. hehehe hvertfall føles det sånn... så det ble tidlig og laaaang påskeferie på meg da... den skal vi dele i to, skal først til foreldrene mine fra fredag til mandag, da kjører vi til Finland på besøk til et vennepar, deretter til svigers som bor i indre troms. der skal det grilles, pusses opp litt, forhåpentligvis noen turer på fjellet med snøscootern, slappes av og vi skal på påskebob.. det er noe ala ta sjansen på tv, bare med meier/ski under doningene... og da blir de premiert etter kreativitet, fart, fiasko mm.. i tillegg er det aking for barna... skikkelig morsom tradisjon for alle både små og store... håper feiringa til guttungen din gikk bra!! alltid morsomt med bursdager, men det er skikkelig slitsomt!!! vi har i alle år feira bursdagen til sønnen vår 2 ganger, en hjemme og en hos svigers.. men jeg tror i år blir det nok bare 1 feiring... det sier jeg hvert år... hehehe, men ender vell med to, som alltid.... ellers går dagene til stort sett ingenting... jeg holder på med et strikkepsosjekt.. prøver meg på å strikke et sitteunderlag.... når det er ferdig strikket skal jeg vaske det i vaskemaskin... håper det går, blir det for lite, får gutten vår bruke det. når jeg er ferdig med den, har jeg bestemt meg for å gjøre litt garnshopping på bånsull og strikke et teppe til babyen i merinoull.... har i tillegg sy-prosjekter liggende å vente på meg, så skal vell få nok å gjøre.... jeg har bare ett problem!! arbeidslyst!!! HVOR ER DU???? hehe... stemmer at jeg jobber i barnehage... er tøft yrke for meg, har innsett at jeg trenger noe annet å gjøre, har vært i dialog med nav og vært på utprøving på helsestasjon. det er viktig å tenke på hvordan man løfter, hvordan arbeidsstillinger man har under feks påkledning etc... mange smarte triks og løsninger kan være med på å gjøre hverdagen mye lettere. er en fantastisk jobb, ingen dag er lik og barna er hærlige... men slitsomt... har vært endel sykemeldt, men jobber heldigvis ilag med forståelsesfulle kollegaer! kos dere jenter! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139901976-ny-tr%C3%A5d-for-oss-med-revmatisme/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gokkel (26) pp MA) 32 pp Skrevet 14. april 2009 #2 Del Skrevet 14. april 2009 Hei og vel overstått påske til dere alle. Vi har hatt en stille og rolig påske i barndomshjemmet mitt som vi nå kaller hytte. Utrolig deilig. Poden og jeg har gravd snøhule sammen, poden har storkost seg og jeg tror jammen mor har tatt av noen kilo. Men øm og lemster ble jeg dog, det må jeg inrømme.... Formen er egentlig ikke så værst, smertene kommer og går litt, men det er absolutt levelig. Håper det går bra med dere Trinepia, og at formen bedrer seg litt snart. Ble litt kort dette, men jeg må bare løpe, skal titte innom igjen snart. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139901976-ny-tr%C3%A5d-for-oss-med-revmatisme/#findComment-139958075 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trinepia mamma til 2 prinser!! Skrevet 14. april 2009 Forfatter #3 Del Skrevet 14. april 2009 heisann, trudde et øyeblikk at jeg var forlatt her jeg... hehehehe så deilig påske det høres ut som dere har hatt. Jeg har vært inne nesten hele påska, har ikke vært i form til å gjøre noe som helst nesten. Men heldigvis har gutten vår besteforeldre og en pappa som elsker å være ute og er aktiv med han. Jeg og dama til samboers bror har vært inne og ruga... hehe, hun har termin i mai. Men har fått med meg litt grilling og påskebob- ala ta sjansen som har vært i holmenkollen før, bare på snø og med ski... Gutten vår fikk og delta i barne-klassen og fikk medalje og diplom. Jeg var så stolt at jeg hadde tårer i øynene... hehe... hormonell mor, ja... hehehe måtte avbryte påskeferien litt før tia, fikk sterke indikasjoner på urinveisinfeksjon og det ble så ille at vi måtte kjøre tilbake til Tromsø på påskeaften.... hadde mest lyst å sparke meg ut av bilens dørken hallveis til Tromsø... Fikk pencillin på legevakta, og tok smertestillende. Var oppe annenhver time om natta, helt til kl 06, da kom det ut en stein mens jeg var på do... så jeg har "født" en nyrestein jeg da... og noe SÅ vondt, nei det har jeg aldri vært borti før!! Verre enn å føde, tro meg!!!! i dag måtte jeg imidlertid til legen igjen, for har ennå symptomer på uvi, fikk ny pencillin etter 40 min hos legen..... han snakka og styrte, leita på nett og ringte hit og dit... hehehe, for et styr... men nå håper jeg at jeg er ferdig med alt styr, er ENDELIG bikket 12 uker og hører hjertet på babywatchern. Det er bare helt fantastisk. I tillegg er jeg omtrent ikke kvalm lenger, svimmelheten.. den gidder jeg ikke snakke så høyt om... hehehe håper Gullegget har hatt en fin fin påske!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139901976-ny-tr%C3%A5d-for-oss-med-revmatisme/#findComment-139958238 Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Gullegget* Skrevet 15. april 2009 #4 Del Skrevet 15. april 2009 Hei igjen. Uff det hørtes ikke godt ut. Det er grusomt når man har sånne smerter. Starten på påsken var veldig bra,men sånn mitt i ble minstegutten veldig dårlig. Fikk i seg noe vann som han reagerte på og det utvikla seg til skikkelig allergisk reaksjon,uff nei da var jeg redd. Ble kjørt i ambulanse i hu og hast til sykehus. Etter mye medesiner og stikking ble han bedre. Måtte overnatte og fikk beskjed om at han hadde veldig høyt blodsukker og måtte følges opp hele natta med og måle. Det gikk gudskjelov ned av seg selv. Viste seg til slutt at den kortisonsprøyta han hadde fått i låret på legevakta,kunne gi høyt blodsukkker.... Så nå er han frisk og rask igjen og påsken sluttet bra :0)). Var på ul idag og så det lille nurket bevege seg :0)) Spennende,gleder meg til neste ul allerede... Er veldig trøtt om dagen og utrolig oppblåst i magen, ser jo ut som jeg er 5-6 mnd på vei... Håper det roer seg litt snart. Er ikke så veldig flink til og være her inne og skrive,men skal prøve og bli bedre...... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139901976-ny-tr%C3%A5d-for-oss-med-revmatisme/#findComment-139965036 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gokkel (26) pp MA) 32 pp Skrevet 20. april 2009 #5 Del Skrevet 20. april 2009 Hei jenter. Skal si dere kan dette med dramatikk, huff a meg. Heldigvis har det gått bra. Vi strever fortsatt med å bli gravide. Er bare i 2. pp etter MAen, men jeg synes ting tar så uendelig lang tid. Alle mine venninner har fått småtroll de siste to årene, og poden vår er nå 4, så jeg synes godt det kan bli vår tur igjen snart. (jeg bare klager når jeg er utålmodig) I dag har det vært deilig vårvær her i Trondheim. Solen har varmet godt, men en liten kald trekk har det jo vært....ser frem til våren nå ja. Skal bli så deilig med mindre klær. Jeg er fortsatt under uttredning for revmatismen, var på røntgen 19 mars, men har ikke hørt noe etter dette, verken om bildene eller innkalling til ny time. Går sakte dette. Begynner å bli litt sent nå, kanskje jeg skal legge meg? Poden har vært litt urolig for han har en begynnende feber, men han har vært stille en stund nå, så kanskje vi berger gjennom natten. Når han er syk sånn, så tør jeg ikke gå å legge meg, for da tar det så uendelig lang tid å komme ut av sengen igjen. Derfor velger jeg heller å sitte oppe, men nå skal jeg friste lykken. God natt. Og lykke til med de voksende magene. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139901976-ny-tr%C3%A5d-for-oss-med-revmatisme/#findComment-139990424 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trinepia mamma til 2 prinser!! Skrevet 21. april 2009 Forfatter #6 Del Skrevet 21. april 2009 hehe, ja skryt nå bare du, med det fine været ditt... Her er det skikkelig elendig vær med storm i kastene og regn, regn og regn... før det plutselig finner ut at det skal snø...... Ja, dramatikk... hehe, drama queens vi da... hihi.. neida, bare uheldig kanskje... Til Gullegget: Godt det endte bra med sønnen din!! Det er ille å være syk selv, men å se sine barn syk og dårlig er helt forferdelig!!! Husker bare fra da vi var på UNN for å fjerne mandlene til guttungen... huff... det er noe jeg ikke kunne tenkt meg å gjøre igjen...!!! Til Gokkel: Ring for å purre på svarene, er over 1 mnd siden du tok prøvene!!! Ellers går alt ok her. Fortsatt svimmel som fy, og bekkenet er helt elendig... Klarte ødelegge meg på lørdagens fotballkamp da jeg klatra over stolradene x antall ganger, og siste gang da jeg klatra nedover for å hente begeret med brus som vi klarte tippe ned, jeg og gutten vår... Forøvrig hans første fotballkamp og han var heeeeelt i ekstase da han fikk se helten sin på TIL... hehe, han er så søt da... I tillegg har jeg hørt at vi ble "tv-kjendiser" noen sekunder. Kameraet var visst på oss tre, meg, sambo og sønnen vår i flere sekunder etter kampslutt... Det rant inn meldinger på telefonen min og mange vi har truffet i senere tid har bare sagt... uuuuuuuhuuuuuuu, tv-kjendisene jo!! hehehe.... bare så synd at jeg ikke klarte huske på å ta opp kampen på tv så gutten vår kunne sett det etterpå!!! Men han har hvertfall bestemt seg for at han skal være med neste gang!! og det er bra, for nå har han fått seg eget sesongkort på stadion.. hehehe ekte TIL-supporter skal han bli! Kos dere jenter, nå skal jeg se tv.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139901976-ny-tr%C3%A5d-for-oss-med-revmatisme/#findComment-139994979 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gokkel (26) pp MA) 32 pp Skrevet 24. april 2009 #7 Del Skrevet 24. april 2009 Ja det er gøy når noe fenger skikkelig hos ungene. Her er det sparkesykkel. Han har nettopp fått seg ny, og han har sovet med den under sengen i 3 netter nå, vill ha den oppi sengen, men det får være grenser å da...... Hva skulle du nå forresten på fotballkamp å gjøre da, hvis du bare skulle klatre på setene? Hi hi. Neste gang så sitter du i ro!!!! Åh jeg har purret og purret, får bare beskjed om at jeg fortsatt står på venteliste - den er nå 4 mnd. Det er ikke det at jeg har det så ille, men er det noe som kanskje kan gjøres med smertene, så er det jo så dumt å måtte gå så unødig lenge. (veldig intollerent når det gjelder innflammatosike medikamenter, står det i journalen min" Men jeg gleder meg over våren, nå er temperaturen ikke så værst, så jeg nyter dagene så godt jeg kan. Er fortsatt sykmeldt, vet ikke hvor lenge enda. Håper det går bra med dere jenter. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139901976-ny-tr%C3%A5d-for-oss-med-revmatisme/#findComment-140006599 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trinepia mamma til 2 prinser!! Skrevet 25. april 2009 Forfatter #8 Del Skrevet 25. april 2009 hahaha... skal prøve sitte i ro neste gang... det var bare noen som ikke klarte bestemme seg for om hvor den nederste rada for Isberget var.... og da vi endelig hadde funnet rett rad, ja da sto det noen i veien og sperra for over halve banen, og da det ikke var noen som satt lengre ned... ja da klatra vi nedover igjen... hahahha... men skal prøve neste kamp å holde meg i ro... hehehe... for sliter faktisk ennå med store smerter i bekkenet, og min fysioterapeut er ganske oppgitt over hvor stram jeg er i bekkenmuskulaturen... og det igjen gjør at jeg er super stram i musklene og senene mellom skulderbladene og i nakken....= hodepine... nice... godt jeg er sykemeldt ennå og kan slappe av på dagen. Å jobbe i barnehagen nå hadde vært en pine fra morgen til ettermiddag... Alt for mange bøyninger og strekkinger og løft som hadde vært med på å gjøre meg enda verre. Ang at du ikke får kommet deg inn på revma samt får svar på prøvene er jo helt håpløst... Men et råd kan jeg gi deg, er smertene for ille, ta ibux. Det er betennelsesdempende og hjelper fort... Jeg har brukt frem til jeg ble gravid og mellom syklusene mellom 600 og 1200 mg ibux for dag. Har tatt det på kvelden så jeg har en god morgen.. Nå er det paracet 2 gram og en paralgin forte til kvelds... Har prøvd meg uten paralgin forte, men da er jeg dårlig på morgenen etterpå... ikke noe særlig når man har barn som skal opp og stelles.. Sparkesykkel har min sønn og lyst på, ser i alle lekekataloger som kommer i posten, og der er det jo seff sparkesykler... han har bursdag på sommeren, så kanskje det blir det i bursdagsgave.... Driver også for tiden og planlegger min pappas 60års dag. Han vil ikke feire, men gave må han jo få.. Fikk beskjed fra mamma i dag om at det blir selskap for han dagen før da hverken jeg eller guttungen har mulighet å være tilstede på dagen da. På tirsdag drar sambo til London, Portsmouth på jobbreise og kommer ikke tilbake før 1 mai. Så da benytter jeg og guttungen muligheten å dra til foreldrene mine så vi kan kose oss der, og besøke slekt og venner. Det gleder både vi og foreldrene mine oss til... Ellers går dagene... Har vært og kjøpt meg mine første mammaklær for dette svangerskapet... ei deeeeeeilig bukse, en singlet og en topp... alt skled ned eller skled opp.. holdt på å bli passelig gaaal... i tillegg til at det stramma så fælt rundt magen... som bare blir større og større... Nå kjennes det en liten kul.. Sambo gleder seg noe enormt til han kan kjenne liv, og er nesten mer ivrig enn meg å bruke angelsounden til å lytte på hjertet og bevegelsene... Onsdag skal jeg på kontroll for evt fornying av sykemelding... tipper det blir flere dager hjemme jeg... er fortsatt så svimmel at jeg har ikke noe på jobb å gjøre.. Ehh... dette ble mye og variert... hehehe håper det står bra til med dere damer!! PS! Ikke snakk om vår, det regner, regner, regner og blåser som bare det her i Tromsø... Ikke kaldt, ca 10 grader men ufyselig fordet... så ikke brief om vår og sol og varme, bikini, grilling og sukk.... men det blir vell vår tur snart med sol og varme.... håper jeg... vet jo hvor jeg bor i landet så kan egentlig ikke klage haha, det er fotballkamp i stua her, sambo og broren sitter og følger med united... og har redusert fra 0-2 til 3-2 på kort tid... Gjett om det var jubel her da 3-2 målet ble scora... så mye jubel at svogern min fikk vondt i ryggen... hahahaha, til pass til han.... gutter er gutter.... hihihi Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139901976-ny-tr%C3%A5d-for-oss-med-revmatisme/#findComment-140010935 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trinepia mamma til 2 prinser!! Skrevet 3. mai 2009 Forfatter #9 Del Skrevet 3. mai 2009 hallo damer, har dere falt heeelt ut herfra eller???? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139901976-ny-tr%C3%A5d-for-oss-med-revmatisme/#findComment-140046088 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gokkel (26) pp MA) 32 pp Skrevet 3. mai 2009 #10 Del Skrevet 3. mai 2009 Tja skulle tro det ja!!!!! Her går det slag i slag for tiden, men nå fikk jeg en liten pause. Vi har vært på hytta i helgen, og har hatt besøk av søsteren og svogeren min og deres 3 barn. Stor stas for poden det. Det som er enda mere stas er at også bestemor var der.. Hun er 66 år og sprek som ei fele. I 62 årsgave til seg selv kjøpte hun trampoline, så i helgen har hun underholdt barna oppå den. Noen små ulykker, men veldig stas. Nå er jeg inne i en ganske så dårlig periode. Dvs jeg er bra i hendene - litt stiv i en finger bare, men føttene er så ille at jeg nesten ikke klarer å gå. Det er skikkelig vondt, så blir vel pent nødt til å holde meg i ro i nærmeste fremtid. Det er så kjedelig!!!!! Driver også nedtelling til IKM nå, så veldig spennende å se om tante rød kommer på besøk om noen dager. Vet jeg burde ventet med å bli gravid til utredningen var kommet litt lenger - men det tar sånn tid, og siden vi brukte så lang tid på å bli gravide sist, så har vi begynnt prøvingen allerede nå. Hvordan går det med dere da. Skjer det noe spennende for tida? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139901976-ny-tr%C3%A5d-for-oss-med-revmatisme/#findComment-140048053 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gokkel (26) pp MA) 32 pp Skrevet 14. mai 2009 #11 Del Skrevet 14. mai 2009 Oppdatering fra meg. Har nå endelig vært hos revmatolog - ikke så veldig positive greier nei. Jeg har fortsatt ingen klar diagnose, men jeg har fått et navn på hva det kanskje kan være. Husker det ikke nå, så får vente til jeg får utskrift av konsultasjonen. Skal nå begynne på Salazopyrin. Gruer meg fælt. Jeg som tåler så lite medisin i utgangspunktet, ble ikke akkurat mindre nervøs når jeg så mulige bivirkninger. Lest litt om det på nettet - noe er beroligene, noe er rett og slett skremmende. Huff. Fikk også kortison i dag - det er så vondt!!!!!! Fikk på innsiden av ankelen og i to "midttær". Auuuuu. Skal holde meg i ro noen dager nå, så det blir en stille 17-mai på meg. Det syns jeg er superdeilig. Så, det var nå litt om meg. Hvordan går det med dere da jenter? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139901976-ny-tr%C3%A5d-for-oss-med-revmatisme/#findComment-140107258 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trinepia mamma til 2 prinser!! Skrevet 21. mai 2009 Forfatter #12 Del Skrevet 21. mai 2009 Hmm... rart at det skal ta så lang tid å få stilt en diagnose på deg, Gokkel! Har vært på første time hos jordmor den 14. mai. Gikk greit, men hadde utslag på Protein +2... ikke så bra.. og har ennå blod etter nyrestein... Lurer på hvor lenge man skal ha spor av blod etter en sånn hendelse egentlig?? Var i går hos revmatologen min og han er bare helt fantastisk! Vet ikke hva jeg skulle gjort om jeg ikke kunne komme til han. Er så sta jeg, at jeg krever komme inn til han og ikke til noen andre.. Foreløbig har jeg fått det som jeg vil, heldigvis! Har vært plaga ei stund med høyre ringfinger. Har ei sene som slår litt krøll på seg, så fikk kortison i går da. Vondt med det samme, men går bedre nå. Er fortsatt øm og klarer ikke bruke fingeren som normalt, men det kommer seg vell snart, håper jeg.. Er forresten blitt tante, 15. mai kom ei lita tulle til verden med masse svart hår, og gjett om jeg ble bansyk da!!!! Skal over i dag å overlevere barselgave da de kom hjem i går. Har lagd barselkake (bleier, babyolje, babybad, vaskekluter, zinksalve, smokker, flasker og bamse som er satt sammen til ei "kake") i tillegg har jo tante vært å shoppa klær da.. hehe... Nå er jeg kommet til uke 17+5... Ultralyd om 1 uke og 1 dag!! Gleder oss så vannvittig mye. Har kjent liv i over 2 uker nå, og kjenner hver dag. Det er bare helt hærlig!!! Samboer har ennå ikke kjent noe, men det kommer vel... Storebror har funnet ut at han skal snakke med babyen gjennom magen og kose med den, sånn at babyen vet at han er storebror når den kommer ut... Syns det er så morsomt... Nå er guttene mine på "jobb", samboer har vakt så da må de ut til hovedvannanlegget som forsyner Tromsø med vann å sjekke at alt er ok.. Så før de dro var det å finne frem arbeidsgenser, arbeidshansker og caps til guttungen, for det skulle han nemlig ha på seg!! hehehe... Jeg skal da benytte tiden å bake kake og steke vafler til vi skal på barselbesøk. Synes ikke de skal måtte varte oss opp når vi kommer, de har nok med å være foreldre for første gang og komme inn i sin rutine, så da kan vi ta med kaker og gaver.... men den tiden jeg skulle bruke til å bake... ja.. hehe, jeg sitter da her inne på bim... hihihi... nei kos dere jenter!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139901976-ny-tr%C3%A5d-for-oss-med-revmatisme/#findComment-140138322 Del på andre sider Flere delingsvalg…
annelita Skrevet 21. mai 2009 #13 Del Skrevet 21. mai 2009 Bare godt å se man ikke er alene som gravid revmatiker:)! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139901976-ny-tr%C3%A5d-for-oss-med-revmatisme/#findComment-140138450 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trinepia mamma til 2 prinser!! Skrevet 21. mai 2009 Forfatter #14 Del Skrevet 21. mai 2009 nei, vi er nok flere enn vi tror!! Hyggelig at vi er flere og velkommen er du til å delta i samtalen!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139901976-ny-tr%C3%A5d-for-oss-med-revmatisme/#findComment-140141691 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2009 #15 Del Skrevet 21. mai 2009 Hei, Har ikke sett denne tråden før jeg da. Ville bare stikke innom å si hei. Jeg er ei jente/dame på 29 år, har hatt leddgikt siden 2 års alderen. Var en fin tråd dette, føler meg lissom litt alene om å være revmatiker, treffer jo aldri noen eller hører aldri om noen som også er det. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139901976-ny-tr%C3%A5d-for-oss-med-revmatisme/#findComment-140141791 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lupusdama Skrevet 21. mai 2009 #16 Del Skrevet 21. mai 2009 Heisann. Jeg er ei jente/dame på straks 32 som er gravid med nr. 2. Har Lupus og vært "syk" så og si hele livet, fra jeg var ei lita jente. Er ikke så ofte innom disse sidene, men synes det er kjekt med en egen "revmatiker-tråd". De finner man ikke så mange av rundt omkring... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139901976-ny-tr%C3%A5d-for-oss-med-revmatisme/#findComment-140141891 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gokkel (26) pp MA) 32 pp Skrevet 24. mai 2009 #17 Del Skrevet 24. mai 2009 Jøss, her var det plutselig blitt action. Trinepia: Gratulerer som tante, det er stas å bli det - og jevngamle søskenbarn kan ha mye glede av hverandre. Hei til alle dere "nye". Koselig at dere slenger dere med. Gravide noen av dere også ser jeg. (ikke sjalu i det hele tatt jeg, nei Blir sprø av denne ventingen!!!) Nå er jeg inne i min andre uke med opptrapping på Salazopyrin. Det går greit, litt kvalm innimellom og så går jeg å venter på at jeg skal bli gul. Ja gul ja. visst en ganske vanlig bivirkning det (det gjelder kroppsvæsker som urin, tårer o.l.) - må le litt av meg selv....Legene sier at jeg kan vente en virkning innen 1-2 mnd, så venter spent på dette. Ellers så har våren virkelig slått rot i Trondheim. Vi har nettopp fått opp trampolinen utenfor her, så minsten har kost seg i hele dag. Kl 19 kom han gråtende inn å lurte på om han kunne få legge seg, så trøtt var han. Så spiste han to tygg av en brødskive før han sovnet over kjøkkenbordet, og ble båret i seng. Snorket under hele avkledningen, og det dures godt inne fra soverommet hans nå. Jeg blir helt øm i hjerteroten når jeg tenker på hvor mye han har kost seg i dag. Håper vi får noen flere slike dager fremover nå. Er det noen av dere som går fast på medisiner. Hvordan fungerer dette i forhold til svangerskap? Nedtrapping? Oppfølging fra helsevesenet? Jeg er sykmeldt enda, så går bare hjemme her og har masse til til å tenke og bekymre meg. Jeg er litt bedre i bena etter kortison, men hevelsene går liksom aldri helt bort. Vel vel, var det nok om meg kanskje.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139901976-ny-tr%C3%A5d-for-oss-med-revmatisme/#findComment-140153330 Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Gullegget* Skrevet 24. mai 2009 #18 Del Skrevet 24. mai 2009 Ja da fikk jeg tid til og sette meg litt.... Nå går dagene så fort... Her har det vært mye fint vær, og da er man jo nesten bare ute, siden barna ikke vil annet.... Vi holder på og skal selge huset og det er såå mye som skal gjøres. Merker att kroppen presses litt om dagen. så det skal bli godt og få alt ferdig og huset ut for salg.... Bor på byggefelt nå,så har vi kjøpt gammelt hus som ligger litt mer for seg selv med større tomt :0)). Så da blir det mye jobb der fremover,men det skal nok bli bra til slutt. Ellers må jeg si formen er bra etter hvordan jeg styrer og ordner for tia.. Er nå i uke 17 og venter bare på at jeg skal kjenne noen bevegelser.... Skal på Ul neste fredag så nå er det nedtelling :0)) Nå går jeg på 10 mg kortison og har gjort det hele tiden etter jeg ble gravid. Har fått beskjed om att dette går helt fint og ikke noe og bekjymre seg for. Men skulle gjerne ha sluppet,liker ikke disse medesinene....... Gratulerer så mye som tante Trinepia,det er morsomt :0)) Er tante til ei på 7 mnd. Morsomt og se at flere har funnet siden inn hit,hadde nesten vært morsomt og treffes en gang. Kanskje vi skulle ha søkt oss til syden sammen. Det er jo no man kan få dekt når mann har leddgikt.... Har aldri vært med på det, men er ikke noe jeg har lyst til og gjøre alene. Nå tror jeg at jeg tar kvelden,ha en god natt alle sammen :0)) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139901976-ny-tr%C3%A5d-for-oss-med-revmatisme/#findComment-140154409 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trinepia mamma til 2 prinser!! Skrevet 28. mai 2009 Forfatter #19 Del Skrevet 28. mai 2009 Må bare fortelle... I morgen skal jeg på ultralyd!!! Gleder meg så sinnsykt!!!! Skulle ønske i morgen var NÅ!!!! Er så spent på om jormoren kan se om det er gutt eller jente og selvfølgelig mest om alt er ok... Har heldigvis time tidlig, så slipper gå å verke hele dagen før jeg skal inn å få se lille vidunder!! Ellers jobber jeg 3 timer for dag ennå, går greit, men vet ikke hvor enig jeg skal være i sjefens tanker om å sende meg til en annen barnehage i enheten for å hjelpe til med adm.arbeid.... Men tiden får vise.. Sommerferien er bestillt og betalt og nå ser vi bare frem til vi skal pakke vogna å kjøre... I helga skal det være konfirmasjon, min nest eldste tantegutt er endelig blitt stor... Rart hvor tiden går.. Den eldste tantegutten min er 18!!!! Helt utrolig... sukk... jeg begynner bli gammel... hehehe... Har i dag vært å kjøpt finsko til guttungen, det blir jo litt sånn feiringer fremover. Konfirmasjon, dåp og mere til.... Ang sånn der helsereise til syden... been there done that... sist var i 99 da jeg var 16 år. var på sånn ungdomsreise... Følte meg som i et fengsel... Var ungdommer mellom 14 og 18 (tror jeg det var) og ALLE måtte være inne på rommene sine kl 22 og stilt og mørkt kl 23.... snakk om nazi..... Der og da bestemte jeg meg for at jeg skulle ALDRI mer på helsereise... Og sånne reiser varer jo gjerne i 3 uker, og det er aaaalt for lenge uten sambo og barn.... Da tror jeg at jeg heller betaler litt mer og får med meg hele familien på ferie slik at vi kan kose oss ilag..... Har vært på mange forskjellige steder, Mallorca, Jugoslavia, Gran Canaria, Lanzarote m.fl.... Alle flotte steder.. Spesielt Igalo, helt utrolig hvor vakkert det var der... Husker små hvite hus, hvite lave gjerder og appelsintrær som hang tungt over gjerde-kanten... Dubrovnik like så... utrolig fint!!! har feira mang en 17. mai på helsereise ja..... hehe Kos dere jenter og velkommen til alle de nye som har vært innom tråden!!! Koseli at vi er flere Ha ei flott langhelg!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139901976-ny-tr%C3%A5d-for-oss-med-revmatisme/#findComment-140175945 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trinepia mamma til 2 prinser!! Skrevet 29. mai 2009 Forfatter #20 Del Skrevet 29. mai 2009 jepp jepp, har jeg vært på ultralyd!! I dag var den store dagen som vi har gleda oss til i lang tid. det tok sin tid, skulle først på ultralyd og siden til legetime da jeg har et såkalt risikosvangerskap. Alt såg fint ut kunne jordmor fortelle, fikk se hjertet fra alle vinkler, hjernen, låret og magen ble målt og ny termin ble satt. Jeg kom til ul i uke 18+6 og dro derfra i uke 19+3... ny termin er den 22. oktober, bare 4 dager etter min egen bursdag... Vi hadde håpet på å få se om det er ei jente eller en gutt som leker i magen min... Men det var visstnok ikke lille vidunder enig i... Babyen satt i magen, lettere lent til venstre... beina samlet og trekt godt oppunder seg. Nekta etter iherdig prøving fra jordmor, å spre beina litt... Hun trodde hun kunne skimte en liten "lur",men det kunne også være navlestrengen som spilte henne et puss for den lå veldig tett imellom beina... Da jeg har et risikosvangerskap fikk jeg time til ny ultralyd om 4 uker. Det vil da være like før ferien. Vi skal en tur til Sverige og jeg har sååå lyst å shoppe babyutstyr, så håper lille vidunder ikke er like sta da som i dag... Fikk med oss hele 6 bilder og det er sååå morsomt å se!!! Har sendt bilde til halve familien og venneflokken... hehe Det var bare sååå flott å se babyen på skjermen.... Jeg har vært mer urolig denne gangen for at noe skulle være noe galt med lille vidunder, hvorfor vet jeg ikke... Men er ufattelig lettet for at alt så bra ut i dag!!! Nå gleder vi oss bare til neste ultralyd!!! På legetimen ble det bestemt at jeg skal trappe ned på blodtrykksmedisinen siden jeg er så svimmel at jeg ikke engang klarer steke pannekaker uten å føle at jeg skal svime av... Så vi får se... Skal til legen på tirsdag for å sjekke urin da jeg har hatt protein i den, samt sjekke blodtrykket da jeg fikk streng beskjed om å måle blodtrykket mitt EN GANG I UKA!! Det blir mange turer til byen det Også skulle legen skrive brev til fastlegen min om at jeg måtte i det aller lengste få EN OG SAMME lege da jeg har endel tillegg til graviditeten.. og guuuud som jeg godta meg da han sa det Har vært så ufattelig uheldig med legene på legekontoret, aldri får den samme og hvertfall ikke fastlegen min... Så vi får se da, om det blir bedring der da... Håper inderlig det, for jeg blir så utrolig fortvilt hver gang jeg får beskjed om at jeg kan snakke med en lege med navn jeg aldri har hørt før.... Ellers koser vi oss bare... konfirmasjon søndag, så jeg skal hive meg i kakebaking og skjorte-stryking... det er det kjedeligste i hele verden... å stryke skjorter!!! Kos dere og ha ei flott helg! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139901976-ny-tr%C3%A5d-for-oss-med-revmatisme/#findComment-140180864 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gokkel (26) pp MA) 32 pp Skrevet 29. mai 2009 #21 Del Skrevet 29. mai 2009 Hei alle sammen. Så fint at det så bra ut på ultralyd da, Trinepia. Skjønner at du er spent om det kommer en lillebror eller lillesøster. Skjønner også at det ikke er så kult å gå igjennom et risikosvangerskap, men bare resultatet blir bra.... Hvordan er formen da, foruten å være svimmel og ellers de vanlige "vondtene"? Jeg har nå fått diagnosen Polyartritt. "væskeansamling i flere ledd" Tror det er en form for revmatisme "light", men plagsomt nok. Er egentlig i god form for tiden, ser ut som Salazopyrin begynner å virke, og at jeg tåler den, samt at jeg får trykkbølgebehandling som også ser ut til å funke. Håper bare at effekten er permanent. Syden ja, høres deilig ut. De siste årene har vi vært ca 1 gang i året, privat, men får man sånne helsereiser så hopper jeg på med en gang jeg!!!! Jeg er nok ikke den som ligger i solsteiken hele dagen, men jeg er glad i varmen, samt at jeg elsker å bade. (har aldri blitt voksen på den fronten) Har vært noen konfirmasjoner her også, og nå går vi over i bryllupsårstiden. Skal i to bryllup i juni og et i juli. Gleder meg. Når det gjelder skjortestryking så er det mange kjerringråd ute å går, men jeg henger opp skjorter, kjoler og sjal i damp, enten på badet når jeg tar et dampende varmt bad, (deilig) ellers henger jeg dem foran tørketrommelen. Resultatet blir like bra - jeg har ikke strøket klær (bortsett fra dongeri) på flere år. Ellers går jeg fortsatt å venter på positiv graviditetstest - fælt så lang tid dette skal ta. Blir ikke akkurat mindre utålmodig ettersom tiden går. Men, det tar vel den tiden det tar. Sukk. Ønsker dere alle en fin pinse - kos dere med magene. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139901976-ny-tr%C3%A5d-for-oss-med-revmatisme/#findComment-140181798 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trinepia mamma til 2 prinser!! Skrevet 14. juni 2009 Forfatter #22 Del Skrevet 14. juni 2009 Heisann igjen... Nå er det ikke lenge før neste ultralyd og vi gleder oss veldig. og dagen etter ul er det rett å kjøre på ferie. Skal bli så hærlig!!! I morgen skal jeg på kontroll igjen.. må jo gå en gang i uken for å sjekke blodtrykket mitt, men i morgen er det en ordinær sv.skap kontroll... er kommet til slutten av uke 21 og i magen er det hula hula stort sett hele dagen... natta er pyton, sover ikke bra, vrir meg x antall ganger, smerter i bekkenet og er sååå trøtt på morgenen.... jobber ennå 3 timer for dag, men skal i møte med enhetslederen min og hun kommunale jordmora i morgen etter kontrollen. Kan se ut til at når jeg går på ferie, kommer jeg ikke tilbake på jobb igjen før etter perm er ferdig. Klarer ikke bøye meg noe særlig og får låsninger i bekkenet titt og ofte... det er ikke særlig godt nei... Ellers har jeg vondt i fingrene, handledd og ankler. sliter fortsatt med nakke og rygg.. fysioterapeuten min er litt oppgitt over meg, og mener jeg skulle vært sykemeldt for leeenge siden... men er litt sta jeg da... men kjenner at nå er det nok snart. utslitt, utålmodig, konstant trøtt, hodepine, leeeeeeeeei og en sjef jeg ikke orker kommentere så mye mer... Men magen vokser som bare det den. Får kommentarer for at jeg ser så fresh ut, men det er som regel etter 1 times soving eller en dag med lite jobbing at jeg gjør det... ellers ser jeg vell ut som om jeg er dratt etter håret langs veien Er faktisk ikke så svimmel mere, og det er deilig, men kan ha noe med at jeg har redusert dosen med bt medisin. Så bra at du har fått en diagnose. Endeli!!! og bra at medisin du har fått virker.. Det er ikke lenge igjen før jeg må slutte ta min kjære ibux og vende tilbake til paracet og paralgin forte... blir spennende å se hvordan formen blir da. Neste år skal vi til syden på ferie, vi har begynt å spare, drømme, fantasere og snakke om hvor vi har lyst å reise osv... i år skal vi, som jeg sikkert tidligere har sagt, til sverige ilag med naboene, blir gøy. gleder meg. også skal det fiskes... eller.. dvs... sambo og guttungen skal vell fiske, jeg kommer meg nok ikke i hverken vadere eller støvler for å stå i elva... hehe.. men det positive er at faller jeg i elva, flyter jeg nok opp som en dupp så rund som jeg er blitt hehehe skal krysse fingerne for deg i sommer, du skal se at da blir nok testen positiv... min ble positiv den siste mnd jeg sa at nå tar vi pause... om jeg fikk mensen i januar skulle vi ta pause til sommern var godt i gang.... og jeg var klar for pause i prøvinga jeg.. men da satt den gitt ang stryke klær.. joda jeg MÅ stryke de skjortene, klarer ikke se på at det er litt krøll,. men det henger i stanga til dusjforhenget til badekaret, så de får damp på seg og ser ganske bra ut men må liksom ha vært over med strykejernet... hehehe.... kos dere alle sammen, med eller uten mager Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139901976-ny-tr%C3%A5d-for-oss-med-revmatisme/#findComment-140256626 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gokkel (26) pp MA) 32 pp Skrevet 14. juni 2009 #23 Del Skrevet 14. juni 2009 Hei igjen. Nå er jeg skravlesjuk nå. Trinepia: Du hadde sikkert holdt det gående til du gikk i bakken, så like greit å ta en "time out" og heller nyte dagene med stor mage (så langt det er mulig da, skjønner at formen ikke er helt på topp) Ultralyd er jo gøy. Vil dere vite kjønnet? Skjønner at dere er spent. Blir deilig med ferie nå da, jeg gleder meg også. Vi skal feriere sammen med et vennepar som har en liten datter som er på samme alder som junior. Vi skal besøke Hunderfossen og Lilleputthammer, gleder oss veldig til det. Senere i ferien skal søsteren min ha poden i en uke, så da skal jeg og gubben ha en liten ferie for oss selv. Hi hi - det blir saker det. Vi giftet oss for nesten 3 år siden, og reiste til Tyrkia rett etterpå. Men da var også min mor med - bodde på sammme rom som oss, så syns ikke vi akkurat kunne kalle dette for bryllupsreise. Derfor tar vi en forsinket en nå - barnefri. Åhh, jeg gleder meg masse.....!!!! Vet ikke helt hvor vi skal hen enda, men det spiller ingen som helst rolle!!! Ikke gravid denne måneden heller - aaargh, er utålmodig nå. Må vel komme meg til utredning snart. Får vel bli etter sommeren. Formen er så som så, men såpass at jeg ikke skal klage. Kunne vært værre ja. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139901976-ny-tr%C3%A5d-for-oss-med-revmatisme/#findComment-140257159 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trinepia mamma til 2 prinser!! Skrevet 19. juni 2009 Forfatter #24 Del Skrevet 19. juni 2009 hei hei.. endelig helg og litt fri.. eller dvs.. sambo har vakt på jobb og han har funnet ut at han skal vaske og polere privatbilen vår i helga. så da blir det meg og guttungen og minsten i magen i helga, regner jeg med. Vet jeg får en 3 timer for meg selv i morgen, for da skal guttungen være med pappaen på jobb, men ellers er det meg og guttungen... håper bare formen er bra. har vært relativt bra de siste dagene, men starten på uka var ekstremt dårlig... trodde jeg seriøst skulle miste bekkenet og var like før jeg la ut bekkenet mitt på finn.no for å få byttet det med et bra et... Da var det varmepute og paralgin forte og like før tårene spruta... men rart nok, dagen etter var formen på topp, var på shopping her og der, planta blomster, bærte masse varer, var tilogmed med gutta i fotballbingen for å sparke litt ball... Så håper bekkenet holder seg bra heretter!! Bare 1 uke igjen til ferie, og det skal bli himmelskt!!!! Gleder meg noe så sinnsykt til 4 uker fri! Men det blir vell lengere enn det, for tror ikke jeg skal tilbake i jobb etter ferien mtp bekkenet mitt.. Var til kontroll i går hos jordmor og på medisinsk poliklinikk (bloldtrykket mitt). Jordmor skrøt fælt av magen min, perfekt!! sa hun. og jeg ble jo seff sååå glad da!! Blodtrykket mitt var lavt, 112/70, jeg er vant til å ligge på 140/80(90). Så legen tok fra meg all blodtrykksmedisin, og det er jo litt deili. Litt mindre å holde styr på. Skal inn til ultralyd den 25. juni og skal innom medisinsk poliklinikk for å få sjekket blodtrykket på nytt da jeg skal bort i 2 uker og må ha kontroll på bt til da. Og SOMMEREN er kommet til Tromsø.. hatt hele 3 dager med sol og fint vær. i dag er det endel vind, men fortsatt blå himmel og sol... hærlig!! Og det har vært karneval i barnehagen i dag. Guttungen nekta å ha noe kostyme på seg. skulle vell ikke kle seg ut! Men da jeg foreslo TIL-drakta og at jeg skulle finne shorts og strømper, så han kunne være TIL-spiller.. ja da var det en som fikk blod på tann.. Æ skal være han Sigurd Rushfeldt!! hehehe.... så han har hadd fullt TIL-utstyr på seg i dag. Draktskjorta er nettopp tatt av, hatt den på i heeele dag... Men karnevalet var desverre kortvarig. Først slo en annen gutt han i hodet så han fikk ei fin lita kul, så datt han på asfalten barleggete og skrapa opp begge knærne. Da var krisen fullstendig... Æ VIL HEIM!!! var det eneste han sa mellom tårene. Heldigvis hadde ikke pappaen det så travelt i dag så han kom å henta han i barnehagen så de kosa seg resten av dagen... Nå er han ute i hagen, leker seg med vannpistol.... spruter vann på alt han ser rører på seg... hehe... særlig fluer og sånt... gutter... hehe God helg til alle!!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139901976-ny-tr%C3%A5d-for-oss-med-revmatisme/#findComment-140280876 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trinepia mamma til 2 prinser!! Skrevet 28. juli 2009 Forfatter #25 Del Skrevet 28. juli 2009 Svært så stille det va her da... Har alle tatt ferie og glemt av barnimagen eller??? Her vokser magen som bare det, har fått konstatert gutt nå på sist ultralyd... Så nå har jeg shoppa gutteklær.. Ikke så mye, men litt. Har jo endel fra før av. Holder på med forberedelse til bursdag, da gutten vår blir 4 år på fredag... Sambo har 2 uker ferie nå, så vi er i Indre Troms hos hans foreldre. Dagene går med til fiske og lek for sambo og guttungen, mens jeg ikke klarer gjøre så mye pga bekkenet og hyppige kynnere.... Kjedelig, men vet jo at det går over etter hvert!! Fortsatt god sommer til dere alle! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139901976-ny-tr%C3%A5d-for-oss-med-revmatisme/#findComment-140434224 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå