Anonym bruker Skrevet 1. april 2009 #1 Skrevet 1. april 2009 Sykt veddmål mellom noen der der ser hvem som klarer seg lengst uten noen form for mat. Er det en dag? Tre dager? En hel uke?
Anonym bruker Skrevet 1. april 2009 #3 Skrevet 1. april 2009 Mye lenger.. Men de vil jo merke mer og mer ubehag etterhvert da, bli svimmel, uvel, trøtt, syk osv. Men så lenge en får vann kan man overleve mye lenger enn man tror uten næring..
Anonym bruker Skrevet 1. april 2009 #4 Skrevet 1. april 2009 Man kan klare seg ganske så lenge uten mat, tror det er snakk om mnd. Det betyr ikke at dte er så veldig sunt eller at man blir så veldig frisk a det. Man risikerer hjerneskade og skader på kroppens organer om man går for lenge, skader som det ikke er sikkert man blir bedre av igjen etterpå. Vann kan man derimot bare klare seg uten i ca 2 dager.
Anonym bruker Skrevet 1. april 2009 #5 Skrevet 1. april 2009 Hvertfall 30 dager, og sikkert mye lenger, også. Tenk på de som sultestreiker; de gjør det ikke kun en dag.
Anonym bruker Skrevet 1. april 2009 #6 Skrevet 1. april 2009 Oi. Tenk som jeg kommer til å spare på matbudsjettet da;-) Hvor mange kg er det mulig å miste? Vil ikke samboeren skal falle i fistel. Han har litt å ta av, men. Har slik en voksen mann og voksen bror som gjør dette. Heldigvis er det ikke slik at de kommer til å bli så dårlige at de sluntere unna jobb, da de begge er hjemme fra Nordsjøen de neste ukene. Ser jeg at han ikke greier å ta sine tak her hjemme, så blir det å pakken en brødskive eller ti i halsen på han. hi
Gjest Skrevet 1. april 2009 #7 Skrevet 1. april 2009 Lenge, kansje t.o.m oppi en mnd hvis man har litt å gå på, men da er muskelmasse, fettvev osv tært på. Regelrett idioti å drive med slike veddemål. Hvor gamler er dere egentlig? Risikerer nedsatt immunforsvar, mentale problemer og senskader.
Anonym bruker Skrevet 1. april 2009 #8 Skrevet 1. april 2009 Hehe, dumme mannfolk Er jo ikke noe problem å ta en fastekur på 3-7 dager, men da drikker en jo gjerne litt supper, buljonger, urte-te osv da.. Nå er det altså viljestyrke mot kroppens behov for mat i noen dager... Du får passe på at de trapper gradvis opp matinntaket når de begynner spise igjen, de kan bli seriøst dårlige i mage og kropp om de hiver innpå den største menyen på gatekjøkkenet som første måltid etter å ha fastet en uke.
Gjest Skrevet 1. april 2009 #9 Skrevet 1. april 2009 Lurer på hva som feiler hodet på folk jeg av og til. Skal man feks ned noen kilo så er ikke dette måten å gjøre det på i hvertfall.
Anonym bruker Skrevet 1. april 2009 #10 Skrevet 1. april 2009 Har jeg skrevet at det var en slankekur? Lurte bare på hvor mye som var mulig å ta av? Ingen av dem har behov for å slanke seg en døyt hi
Anonym bruker Skrevet 1. april 2009 #11 Skrevet 1. april 2009 Dere? Er jeg med? >Ta heller på deg briller burugle og les, for du virker ikke det spor smart
Anonym bruker Skrevet 1. april 2009 #12 Skrevet 1. april 2009 Kjekt når man begynner å tære på fettvevet i hjernen og ødelegge indre organer... Det er en grunn til at vi blir sulten. Dette er jo bare idiotisk, veddemål eller slankekur eller hva det måtte være.
Gjest Skrevet 1. april 2009 #13 Skrevet 1. april 2009 HI, dette hoveinnlegget var noe uklart, står ingenting der om at ikke er deg for å si det slik. Og til opplysning, jeg er såpass smart jeg jeg vet hvor lenge et menneske kan overleve uten mat og væske....det er vel grunnskolelærdom som folk flest BURDE kunne noe om ;-)
Anonym bruker Skrevet 1. april 2009 #14 Skrevet 1. april 2009 Jeg leste noe om en kar engang som strandet på et eller annet vis oppi et fjell. Han hadde bare smeltet snø å drikke. Tror det tok noe over tredve dager før han ble reddet, og da var det såvidt liv i han.
___ Skrevet 1. april 2009 #15 Skrevet 1. april 2009 Det kommer ann på mange ting, men det dreier seg ofte om mange uker, til og med månter.
Anonym bruker Skrevet 1. april 2009 #16 Skrevet 1. april 2009 "Sykt veddemål mellom noen der de" Burde vel indikere på at det ikke er hi som deltar. Å lese lærte vi på barneskolen. Kanskje ikke dere.
Anonym bruker Skrevet 1. april 2009 #18 Skrevet 1. april 2009 Er ingen aprilsnarr, bare et veddemål mellom to halvvoksne gutter. Tviler de holder en uke, så ser ikke farene ved dette;-) hi
Anonym bruker Skrevet 1. april 2009 #20 Skrevet 1. april 2009 Til den over her som mente at man bare klarer seg to dager uten vann: Pappa var terminal kreftpasient, og ble tatt av all form for næring (både mat og væske) på slutten. Han levde deretter i ni dager, men hjemmesykepleien sa det verste tilfellet de hadde opplevd sånn sett var en fyr som levde i tre uker på bare luft. Kroppen holder ut det utroligste, lenger enn man skulle ane. Men den blir også veldig, veldig ødelagt etter kort tid.
Anonym bruker Skrevet 1. april 2009 #21 Skrevet 1. april 2009 Broderen har gått i over tre (eller om det var fire) uker uten mat, kun vann. Men da drakk han tonnevis med vann. Han gikk ned rundt 10-15 kg og ble kjempe tynn! Jeg syns nå dette høres litt farlig ut, selvom han mener det er sunt for kroppen å bli renset av og til. Men dersom det er for å rense kroppen for avfallsstoffer tror jeg det holder med vannkur som varer bare et par tre dager...
Gjest Skrevet 1. april 2009 #22 Skrevet 1. april 2009 Har gått 12 dager uten noe annet enn vann (var 16år og hadde ikke penger til mat), det gikk greit egentlig. Kjente det best de første dagene, men da jeg skulle spise igjen så var det utrolig vanskelig å få ned noe, alt kom opp igjen. Jeg gikk forøvrig somregel uten mat i fem dager, så spiste jeg i to, uten i fem spise i to osv... fucka forbrenningen min fulstendig
Anonym bruker Skrevet 1. april 2009 #23 Skrevet 1. april 2009 En kamerat av meg var flyktning i krig, og levde i 3 uker med minimalt med mat - han spiste noen planter og litt sånn. Drakk det han fant av vann, og noen dager bare urin. Han overlevde, men var veldig medtatt når han kom seg over grensen og i trygghet. Var innlagt på sykehuset og måtte få gradvis tilføring av mat. Han kunne visst ikke begynne å spise vanlig med en gang, det kunne visst være farlig. Når jeg tenker på historien til kameraten min syns jeg det er ganske latterlig at folk gjør dette frivillig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå