Gå til innhold

Babyklister - bare tull?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er av den skeptiske sorten, men forrige frys tenkte jeg å prøve, siden jeg har hatt tynn slimhinne og dette jo skal hjelpe med å gjøre slimhinna tykkere og mere mottakelig. Jeg fikk IKKE tykkere slimhinne nei, faktisk tynnere. Slimhinna ble målt på samme dag i syklusen (etter el) de to forrige frys og den uten babyklister var på 7.5 og den med var på 6.5. Begge forsøkene var i naturlig syklus så ingen medisiner som har påvirket. Jeg begynte med klisteret den dagen det stod jeg skulle på bruksanvisningen. For meg blir det nok et eksempel på penger ut vinduet på alternativt, selv om sikkert mange her inne er uenig med meg i det (har heller ikkke tenkt starte en diskusjon om dette temaet for det har det vært nok av før ;-) Tenkte bare noen ville vite det, siden jeg jo fikk slimhinna mi målt. Har masse igjen på flaska, men det skal helles ut. Tenker ikke bruke det igjen nei!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei du.

Er på besøk fra "bli gravid". Var her inne på ass.befr. for noen år siden da jeg etterhvert fikk tvillingjentene mine som nå er 4 1/2.

Interessant det du skriver her. En venninne av meg hadde forsøkt i et år uten hell, ble satt på venteliste for IVF, og siste runde på egenhånd før IVF tok hun babyklister...da satt den! Vet jo ikke om det var klisteret som gjorde utslaget, men jeg fikk i hvert fall lyst til å prøve det.

Men etter å ha lest innlegget ditt er jeg litt skeptisk. >Greit å få høre flere historier. Jeg tror det er med klisteret som med alt annet: funker for noen, men ikke for alle!

Skrevet

Ja kan være det, men jeg tror nok ikke det var klisteret som gjorde henne gravid jeg da ;-) Vil gjerne da i tilfelle høre fra andre som har fått slimhinna målt slik at en kan se om det har virket eller ikke. Jeg personlig tror mere på tilfeldighetene...

Skrevet

Ja, jeg er egentlig enig med deg. Tror også mer på tilfeldighetene. Men så er det jo slik at vi som prøver og prøver klamrer oss til alt som kan bety noe og suuuuger til oss alle råd og tips som serveres....

Det mest interessante hadde vært å høre om flere målinger, det blir jo veldig håndfast bevis på at det ikke funker det du har vært gjennom.

Skrevet

Ja, og det er det som er litt synd da for vi blir så lette "offere" for ting andre kan tjene penger på - man vil jo gjerne prøve alt.

Skrevet

Hei.

Det kan ut ifra min erfaring (men uten måling av slimhinne med og uten bruk av det) også se ut til at det ikke har noen funksjon.

Forsøkte det for første gang sist vi hadde fryseforsøk (i november) og har termin i august. Ble jo veldig positivt innstilt til det selvfølgelig siden det klaffet akkurat den gangen jeg prøvde det... Har ei venninne som også sliter og hun fikk overta resten av mitt babyklister i forbindelse med at de har hatt insem. hver syklus noen mnd nå. Akkurat den syklusen testet hun positivt, men må ha mistet tidlig for hun fikk mensen. Neste syklus skjedde det samme igjen, fortsatt med bruk av babyklister og hun som aldri har testet positivt. Da var vi ganske så sikre på at det var babyklisteret som hadde æren for at jeg ble gravid og at hennes egg ble befruktet selv om de gikk til grunne igjen etter hvert.Men så har hun hatt flere sykluser uten positiv test ved bruk av preparatet så nå er vi nok litt mer skeptiske igjen...

Og for min egen del må jeg nok innse at jeg gjorde mange ting annerledes denne gangen enn de andre og at det like så godt kan ha vært det som gjorde at jeg ble gravid. Og selvfølgelig at det var nettopp det egget som hadde livets rett i utgangspunktet.

Men under forsøket syntes jeg det var verdt å prøve det bare for å ha prøvd det.

Skrevet

Samme her, Søskenhåp.

Da jeg ikke brukte babyklister ble jeg gravid (brukte ikke noe lureri, bare vitaminer og Omega3) , og den perioden jeg brukte babyklister ble jeg IKKE gravid.

Så jeg har kutta ut alt det ekstra dill-dallet.Bare bortkasta penger for min del.

Skrevet

Det forsøket jeg ble gravid var det første gang jeg prøvde babyklister. Tok i tillegg akupunktur før og etter innsett og har vel selv mest tro på at akupunkturen gjorde susen, men hvem vet? Har to venninner som har prøvd samme oppskriften som meg, men har fått negative resultat, så det er nok andre ting som spiller inn ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...