Gå til innhold

Noen som har hatt/har "bananformet" baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når eg var hoss hs på 6 ukerskontroll med lillegutt så sa hun at han hadde litt "bananformet" kropp, alså når han låg flatt ut så vendte kroppen hans litt mot venste..

Eg skulle da begynne å snakke med han ifra høyre side og passe på at han såg mest mot høyre slik at han fikk snudd seg litt og kansje det hjalp, viss ikkje så skulle vi gå til fysoterapaut med han. Nå er han 9 uker, skal eg få time hoss hs for å sjekke det igjen, for kroppen hans vender fortsatt like mye til venstre som den gjore. Eller skal eg vente til 3 mnd kontrollen ?

takk for svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som jenta mi. Ville sjekket om det er en manuellterapeut i området som kan sjekke om det kommer av KISS. De rådene du har fått av hs er helt riktige uansett, men har babyen din KISS, vil hun ikke orke å bruke kroppen riktig uansett hvor mye du prøver dette.

Behandling hos manuellterapeut er uansett gratis, så det er verdt et forsøk...

Lykke til!

Skrevet

Jeg la merke til at gutten min hadde "banankropp" da han bare var et par uker gammel. Tok straks kontakt med manuellterapeaut, og vi kom til behandling uka etterpå. Det visste seg at gutten hadde en skjevstilling i nakken, som gjorde at han bare så til venstre side! Vi gikk til behandling 3 ganger totalt, en gang i mnd. Gutten ble friskmeldt ved 3mnd, på den tredje behandlingen!

Mitt råd, ikke vent, ta kontakt straks med manuellterapeaut!! Gutten min ble mye bedre for hver behandling!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...