Gå til innhold

Noen som har en god oppskrift på et dessert/kake de vil dele???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal på middag hos et vennepar, og jeg skal lage desserten. Trenger tips på noe litt nytt å spennendes.. Noen som har et forslag til meg??

Takker så mye på forhånd=)

Skrevet

Bra tråd det der;-)

Jeg har en knallgod dessert..evt bare en lett rett som raskt lages ved uventa besøk.

Ta en pose med ferdig muffinsblanding over i ei ildfast form. Hell over en boks med fruktcocktail og bland det godt sammen.

Kan godt ha to-tre ts med margarin klatter på toppen.

ca 200 grader i en halvtime.

Blir DEN BESTE paien. Serveres med vaniljeis.

Nam nam

Må lage den selv snart:-)

Skrevet

Sjokoladefondanter

(gir 10 stk)

250 g smør

275 g sjokolade

5 eggeplommer

5 egg

200 g sukker

110 g hvetemel

Smelt finhakket sjokolade i smeltet smør. Rør sammen egg og sukker og bland det forsiktig inn i melet. Tilsett sjokolade/smør blandingen. Smør formene godt inn med smør og fyll røre helt opp til kanten. Stekes i 10 min vanlig på 210 grader. La kakene hvile i 10 minutt før servering.

Pynt med is, friske bær, melis...

Skrevet

Ha pittelittegrnn vann i bunnen av en kjele.

La det fosskoke, og legg deretter kokesjokolade i mindre biter oppi. Rør mye slik at det blir godt og smeltet. Når alle klumper er borte, hel i kremfløte. Ca en halv boks på en kokesjokolade. Da har du en nydelig hjemmelaget sjokoladesaus!!

Hell over vaniljeis, suppler gjerne med peanøtter og bjørnebær. (kjøp bære frosne og varm de i kjelen)

Super dupert enkelt, tar kort tid og smaker himmelsk!!

Skrevet

Tusen takk for gode tips, kjenner tennene løper i vann bare av å lese=)

Skrevet

OREOKAKE- nam nam :)

Du trenger:

450 g Oreo(3pk)

100g smeltet smør

2 pk 1 pk philadelphiaost naturell

2,5 dl melis

1pk kremfløte (3,5dl)

2,5 ss sukker

1 pk toro sjokolademousse

3 dl melk til moussen

Slik gjør du:

1/4del av oreoene brekkes og legges til side. Ta resten av kjeksene i en pose og knus dem. Bland kjeksene og smøret, og press det ned i en rund form.

Mix kremost og melis slik at det blir en luftig blanding. Så mikser du fløte og sukker til krem. Bruk halvparten av fløtekremmen og bland med ostekremen. Smør ostemassen på oreokakebunnen og dryss knuste biter av den 1/4delen av oreoene du la til sides i begynnelsen. Sett dette 30 min i kjøleskapet.

Mix så sjokolademousseen(følg pakningen) og smør den oppå osteblandingen igjen. Sett den så inn i kjøleskapet igjen i 1 time. Til slutt smører du resten av kremen som du la til side oppå kaken og pynter den slik du vil. Gjerne med sjokoladesaus i tynne striper.

Man kan også lage flere tynne lag med hver krem, smak og behag :)

Skrevet

Den smaker forresten best etter et par timer i kjøleskapet.

Skrevet

Her er oppskrift på en veldig enkel eplepai:

1 kg epler (jeg bruker å ta en 4-5 epler avh av hvor store de er)

1 ss sitronsaft (kan sløyfes)

125 g smeltet smør

100 g brunt sukker (kan også bruke vanlig farin)

150 g havregryn (små lettkokte)

1 ss kanel

Litt sukker

Skrell eplene og skjær i terninger, og haes i ildfastform. Drypp sitronsaft over og dryss sukker og kanel over.

Smelt smøret i en kasserolle, og tilsett brunsukkeret og havregrynene, bland sammen. Ha dette over eplene i formen, og sett midt i stekovnen på 200 grader i ca 15- 20 min. (Til fyllet over er begynt å bli brunt og litt hardt).

Avkjøles litt før det blir servert med vaniljesaus til. NAM! :-)

Skrevet

Jeg syntes denne tråden var så bra, at jeg må prøve å få med en oppskrift til... :-)

Veldig enkel sjokoladekake:

100 g mørk kokesjokolade

100 g meierismør

50 g hvetemel

150 g sukker

3 egg

Smelt smør og sjokolade sammen. Ha alt i en bolle og rør sammmen - ikke pisk (jeg bruker bare en spiseskje!). Hell over i rundform, ca 26cm i diameter.

Stekes midt i ovnen på ca 200 grader i 20-25 min.

Er en litt type browniekake, så den skal være myk.

Serveres med pisket krem/ vaniljeis. Og for å sette en ekstra spiss på det, kan du servere med silet bringebærsyltetøy! :-)

Enklere kan det nesten ikke bli! :-D

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...