Gå til innhold

Noen her som har fjernet visdomstann kirurgisk?

Anbefalte innlegg

Har en liten jævel av en tann som har ligget skeivt hele tiden som tannlegen har sagt må knives ut når den kommer lengre opp, og nå er den på vei ut gjennom kinnet mitt her.

MEN, jeg er ikke spesielt interessert i at noen skal hakke og hugge i munnen min med bare lokalbedøvelse, kan man grine seg til narkose for sånt? Hvis ikke får den bare vokse sidelengs. Sikkert bare litt sjarmerende med en tann stikkende ut i ansiktet :-S

(er egentlig veldig glad i tannleger, særlig de som smører på sånn digg barnefluor, men denne skjæringen bekymrer meg ganske litt masse)

Fortsetter under...

Jeg opererte ut en i fjor, måtte til kjevekirurg og skjære fordi den lå skjevt. Jeg vet ikke om man får narkose, men kan berolige deg med at en god kirurg bedøver deg så godt at du ikke skal merke noe smerte. Lydene og røskingen merker man jo. Tannlegen din bør ha en oversikt over kjevekirurger som gir narkose. Det går helt sikkert greit!

Jeg har fjernet to som lå under beinet, hos tannlege, med lokalbedøvelse. Du kjenner at det hakkes og hugges, men det var virkelig ikke ille! Det verste var smertene i ETTERTID. Jeg tror egentlig det skal litt til for at du skal få narkose for dette....

Jeg vet ikke om du får sutret deg til narkose, hehe. Men, jeg vet om en bekjent som har fått narkose flere ganger pga veldig tannlegeskrekk. Men, da skal du nok være reelt livredd for tannleger og pirking i tenna generelt tror jeg.

Ok, takk for svar :-)

Fikk snittet opp litt rundt den forrige tanna, husker hvor inni hampen vondt det var dagen etter ja :-S

Hvor mye må man ut med for dette egentlig? (synes jeg ser skattepengene flagre av gårde :-S)

Annonse

fjernet en sånn tann i fjor vår. selve inngrepet var ikke vondt i det hele tatt, men hørte jo lydene, DET var litt ubehagelig;) men ha ibux eller paracet klart. (paracet om du er gravid). var etterpå på kvelden og dagen etter du kjente smerten!

Jeg har operert ut begge i underkjeven samtidig før de kom opp, da jeg skulle operere kjeven senere så de måtte bort. Ble bedøvet utrolig bra, så jeg holdt på å sovne hele tiden. De sa" du må ikke sovne for da lukker du igjen munnen" hi hi.. Kirurgen sto og nynnet og jeg hadde det helt topp. Absolutt å anbefale:)

jeg fjerna 2 stk. i sommer.

Jeg har vanvittig tannlege skrekk og satt å gråt i stolen, men de var helt fantastiske og roa meg bra ned. Gjorde ingenting før jeg roa meg. Og det hele var over på 10-15 minutter, og var ikke ille i det hele tatt!

Var ganske vondt når bedøvelsen gikk ut, men fikk med paralgin forte, så det hjalp jo litt. Var bare vondt samme dag og dagen etter.

Og jeg gikk forresten så langt at det blei betennelse i tanna (gikk med den altfor lenge pga tannlegeskrekk) og de smertene var 1000 ganger verre enn å få fjerna tanna og smertene etterpå. Klarte å åpne munnen sånn at jeg bare fikk pressa inn lillefinger, og gikk sånn i 2 uker, moro..

Men dette var rett før bryllupet, så fikk mista noen kilo da ;)

jeg har også ei tann som må ut kirurgisk!!

har ikke fått time ennå, håper det blir lenge til;-)

er på vei ut kinnet mitt og, tannelgen sa at de måtte sikkert fjerne litt bein!!!! for å få den ut!!!!!!

jeg kommer til å dø!

lurer også på hva det koster.

Min kjære har fjernet 3 av sine visdomstenner kirurgisk, hos en tannlege som er spesialisert på dette (Kubon i Bergen, anbefales på det sterkeste) Han har også mild tannlegeskrekk og fikk her bare vanlig bedøvelse- ble satt flere steder. En time før inngrepet fikk han også valium for å roe ned.

Han hadde svært lite smerter etterpå, men så hadde han også veldig mye sterke smerter knyttet til dette før de ble fjernet.

Jeg fikk tanna mi fjernet i lokalbedøvelse av to tannkiruger og det fikk så fint og fort, til tross for at man skar opp huden, hugget tanna i biter og sydde igjen. Tror det hele tok 15 min. Ikke gru deg, blir snart bedre :)

Jeg opererte ut en vidsomstann i underkjeven i januar i fjor. Var på sykehus hos kjevekirurg.

Det gikk kjempebra. Hadde kun lokalbedøvelse og snakket med kirurgen hele tiden, hehe. Fikk se på hva de gjorde med speil, etc. Er så nysgjerrig på slike ting...

Det gjorde ikke vondt i det hele tatt. Litt stivt og ekkelt å spise etterpå, men ingen smerter.

Han måtte skjærer i beinet også, men som sagt ingen smerter. Litt hoven etterpå, men det er ganske vanlig når de må rote i kjevebeinet.

Hvis du er veldig nervøs og forteller dette kan det hende du får narkose, men det bør kanskje avtales på forhånd. Ikke alltid de kan ta narkose på sparket.

Annonse

Jeg har fjernet to kirurgisk.

Har ekstrem tannlegeskrekk og fikk dermed to valium innabords før jeg kom inn. Så jeg var rimelig bedugget.

Lokalbedøvelsen fungerte som den skulle og jeg var for sløv til å være vettskremt, selv om jeg skalv i stolen før de satte i gang.

Men selve inngrepet kjente jeg ikke.

Og man får med seg pinex forte og ibux etterpå.

Akkurat det å operere dem ut var ikke så ille, det var vondere etterpå... når bedøvelsen gikk ut, og særlig når jeg fikk betennelse...:-p

Jeg har operert ut to visdomstenner, og jeg kjente lite til ingenting med lokalbedøvelsen. Enig i at det er mest vondt etterpå, så narkose under selve inngrepet tror jeg ikke er så mye vits i.

Det går sikkert bedre enn du tror! Lykke til :-)

Hos meg dukket alle fire omtrent samtidig.

Den første var det betennelse i og den ble trukket og røsket ut hos vanlig tannlege, det var FORFERDELIG!!!!

De tre neste ble fjernet i tur og orden i løpet av 3 måneder hos en dyktig kjevekirurg og det gikk som en drøm!

Det er vel kanskje det en kjevekirurg gjør mest av, så de har masse kompetanse og vet hva de gjør.

Du får antagelig en sterk smertestillende før de setter i gang slik at den virker når bedøvelsen går ut, og smertestillende med deg hjem.

Inngrepet er ofte over på 15 min.

Det går sikkert fint, lykke til :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...