Gå til innhold

Min fødselshistorie :)

Anbefalte innlegg

Fredag 13. mars kjente jeg verk i ryggen før jeg skulle legge meg! Tenkte ikke mer over det enn at: "Sikkert bare begynt å bli tungt på ryggen!". Vi gikk å la oss, og kl 02.30 våknet jeg, reiste meg opp, og der begynte vannet å gå. Riene startet rett etterpå. Kl 03 gikk resten av vannet. Vannet var misfarget. Ringte føden litt over 03, og jordmora jeg pratet med pratet med meg en stund. Riene var det 3-5 min mellom.Så JM sa:"tror du bare kan komme jeg." Jeg vekket mannen min, og sa at det var i gang!

Var på sykehuset ca 04.15. Og 04.30 ble jeg undersøkt. Hadde da 3-4 cm åpning.

JM så at fostervannet var misfarget, og sa at babyen hadde nok vært stresset. Det var babyens avføring i fostervannet mitt. Derfor måtte JM sette en elektrode på babyens hode. Dette var prosedyre når sånt hendte.

Vi fikk fødestue, og jeg pustet det jeg kunne gjennom riene.

Husker ikke hva klokka var da jeg spurte etter smertestillende, epidural, men fikk beskjed om at det var for sent. Så jeg fikk noe lystgass. Den hjalp meg helst slik at jeg fikk puste ordentlig gjennom riene. Dempet ikke riene mine noe særlig. Jeg hadde knapt nok pusterom mellom riene, den ene avløste den andre!

Da kl var 07 sa jeg at jeg måtte få presse, da klarte jeg ikke å holde igjen lengre. Babyens hode var ikke helt i rett posisjon.... Jeg fikk lov til å presse litt, mens JM prøvde å snu babyens hode. Til slutt ringte JM etter lege. Samboeren min sa at legen ikke kom, så JM gikk litt i ring, og samboeren min ble bekymret. Selv ante jeg ikke hva som foregikk.... Hadde mer enn nok med meg selv der jeg lå. Legen ble oppringt igjen. Legen kom til slutt, og jeg husker kun at de begynte å snakke om tang og kopp. Og da ble jeg sint. Tenkte med meg selv at barnet mitt ikke skulle bli tatt med dette, så da sa jeg "NEI". Og jeg slapp unna tang og kopp :) Lørdag 14.mars kl 08.34 kom vår lille pprins til verden :) 3520g og 50 cm! En alldeles nydelig baby!!!!

Så snart jeg fikk sønnen min i armene var alt annet av fødselen glemt!!!

Kan jo ikke klage på fødselen heller! Det gikk 6 timer fra vannet gikk til gutten vår var ute!

Det var tøft når det stod på, men fødselen har på ingen måte skremt meg :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139899812-min-f%C3%B8dselshistorie/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...