Gå til innhold

MA?

♥●•٠·˙Kari

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Å blø i første trimester er helt normalt. Jeg har selv opplevd å blø litt gammelt blod i 2-3 dager annen hver uke. Hvis blødningen varer i 8-10 dager sammenhengende med koagler og slimklumper øker sannsynligheten for at det er en spontan abort. Dette sa gynokologen til meg. Om blødingen skulle vare i noen få dager av gangen er det mest sannsynlig fosteret som 'graver' seg inn i livmoren eller livmoren som strekker og vokser. En annen men liten sjanse er graviditet utenfor livmoren eller morkaken som ligger feil (da har man som oftest sterke magesmerter og økt intensitet på blødningen). Han sa at det er en psykisk påkjenning å ikke vite, og at det ikke er noe annet å gjøre enn å vente. En UL vil bare bekrefte eller avkrefte siden man kan ikke kan gjøre noe med det uansett.

Hvis du ikke vil betale for å ta en ultralyundersøkelse på privat klinikk er det mulig å sjekke om hcg nivået i kroppen synker over tid ved å levere urinprøver til fastlegen. På den måten vil du gratis få bekreftet uten UL.

1 av 4 som har født et friskt barn har blødd under graviditeten i første trimester.

Håper dette hjelper!! Lykke til:) Hvor langt er du på vei?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139899524-ma/#findComment-139899966
Del på andre sider

Hei og takk for fint svar. Jeg var til gynekologe i dag og alt virker å være i orden. Det hadde jeg ikke trodd, så jeg ble veldig glad. Jeg har visst litt veske ved siden av forstervannssekken. Blodet, koaglene kan visst kommer derfra. Jeg fikk vite at jeg er 7+4 på vei:) Den lysebrune utfloden har vært konstant i tre uker, men gyn sa at behøvde ikke bety noe. Håper bare det går over:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/139899524-ma/#findComment-139903231
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...