Sara Maria Skrevet 31. mars 2009 #1 Skrevet 31. mars 2009 Jenta mi på 11 mnd synes det er veldig gøy å spise selv, og jeg lurer på om noen har forslag til middagsmat som kan serveres i passe myke klumper. Jeg synes menyen blir så ensformig her... Kokte gulrøtter, blomkål, brokkoli, sukkererter, paprika (!), ris og pasta liker hun godt. Det må være mykt nok til at hun klarer å "tygge" det, men fast nok til at det ikke smuldrer helt bort på vei til munnen. Forslag tas imot med stor takk :-)
Balder911 Skrevet 1. april 2009 #2 Skrevet 1. april 2009 Her går det i pastaskruer, brødbiter m leverpostei, mais uten skall (litt jobb..) avocado og favoritten er mangobiter. Mini er bare 7,5 mnd, så antar at din kanskje har større suksess med å treffe munnen...
Matitt ,Mini, og Ny Mage:) Skrevet 1. april 2009 #3 Skrevet 1. april 2009 hihih, mais uten skall?? Er ikke DET vanskelig å få til? ellers kan puffet ris være noe å holde på med for de små
Balder911 Skrevet 1. april 2009 #4 Skrevet 1. april 2009 He he... jo- rimelig arbeidsintensivt... Sambo holder på å le seg i hjel.. Men den lille demonen liker det jo så godt:)
Kjerstipusen og Ane-mor Skrevet 1. april 2009 #5 Skrevet 1. april 2009 Eh, sitter du og skreller maiskornene eller får man kjøpt mais uten skall??
Balder911 Skrevet 1. april 2009 #6 Skrevet 1. april 2009 Herregud... Nå ser jeg jo selv at jeg høres kavsprette gal ut.. Men ja. Jeg skreller altså mais.. Med en gammel skalpell som Sambo er ferdig med (sånn- nå høres han gal ut også..) Hmmm.. Kjøpe uten skall- bra ide. Det kanskje finnes. Til mitt forsvar- jeg skreller kanskje 10-15 stykker av gangen, ikke en hel masse;) Faen om jeg blir " hun der som skreller mais nå"... hihihi;)
Balder911 Skrevet 1. april 2009 #7 Skrevet 1. april 2009 TS: det var ikke meningen å kuppe tråden din og lage den til en mais orgie...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå