Gå til innhold

Hvordan får man egentlig mannen med på 3 barn?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Åh nei du.... vi snakket vel fram og tilbake om det nærmere ett år før vi endelig ble enige om nr 3. Er som du sier, mange ting å ta hensyn til når man blir 5 istedenfor 4. Så mitt råd er, snakk om absolutt alt, sett opp for og imot-lister..... se hva dere blir enige om. Var det vi ente opp med å gjøre til slutt. Og vi fant vel ut at det var mer positive ting med en til enn negative. Kan ikke få sagt det nok ganger, prat, prat, prat sammen.... Altså fornuftig snakking, ikke bare sånn: jeg vil ha en til... vil ikke du???? :)

Ikke vi heller. Jeg var klar allerede på barsel etter nr 2 mens Mannen var like klart mot :) Men i første omgang ble vi enige om å vente med diskusjonen til det evt. ble aktuellt, dvs. minst et par år. Når den tid kom gikk vi inn på personlige grunner, jeg forklarte at for meg så var det å avslutte det samme som et skritt nærmere overgangsalderen = ferdig = utbrukt... Vet jo at det kommer likevel men kan jo godt vente litt til på det. Han hadde ikke sett det på den måten og skjønte kanskje litt mer hvorfor dette var viktig for meg. Han orket ikke mer bæsjebleier spesielt og bleier generelt så vi er enige om at såfremt jeg er hjemme så er det min jobb, et lite offer synes jeg. Etterhvert som tanken modnet kom han mer på gli og gikk med på det, men da ble jeg litt redd det bare var pga.meg. Men han sa : Jeg elsker deg jo og vil gjøre alt for deg! Og når jeg ser hvor viktig dette er for deg så blir det viktig også for meg :)

Jeg ønsket ikke å la det gå 5-10 år til for så å angre på at jeg ikke hadde "mast" mer. Samtidig er det viktig at avgjørelsen ikke blir presset på den ene eller den andre slik at det blir en kime til konflikt senere.

Annonse

Mannen min ville ikke ha nummer 3 og var fast bestemt på dette. Vi brukte kondom og innimellom var pakken tom - så da meldte nr 3 sin ankomst. Dette skjedde i en periode vi ikke snakket så mye om nr. 3.

Jeg var redd han skulle bli sint og føle seg lurt. Trodde kanskje han til og med ville foreslå abort. Ventet en stund før jeg tok testen, han mistenkte at jeg var gravid. Da jeg sa det spurte jeg hva han tenkte ... han sa at vi var to om å elske uten beskyttelse og slik var det. Med en gang vi viste det var han veldig glad og konstruktiv - plutselig kunne alle praktiske problemer løses. Gledet seg fra første stund av :)

Jeg hadde nok tatt opp debatten igjen, følte at familien ikke var komplett etter nr. 2. Var lykkelig med de to jeg hadde, men det var liksom en som manglet.

...

Du får ha lykke til - er enige med de andre at man må snakke om dette. Lureri er jeg ikke for.

Endelig!!

Nå har endelig mannen min blitt med på nr 3!!! Jeg er så glad!! Føler som flere andre her at familien liksom mangler en selv om jeg er veldig glad og lykkelig for de to vi har. Nå kan jeg ikke vente med å komme i gang! Har time hos legen om 3 uker for å ta ut spiralen, men vurderer å prøve å ta den ut selv med en gang.

Vi har snakka og snakka og snakka om det. Og jeg har prøvd å forklare ham hvorfor det er så viktig for meg. Det har tatt litt tid å modnes hos ham. Og plutselig en dag så sa han bare at nå var han klar. han hadde skjønt hvor viktig det er for meg, og at det ikke bare var noe som ville gå over med tida.

Det var jo jeg som startet med dette spørsmålet. Jeg må jo si at etter å ha lest innlegget jeg la inn, så virket det noe desperat. Men må si at jeg (som 3barnsmor2010) at jeg er så fornøyd med de 2 jeg har. Rart med det savnet etter den 3. Har ikke peiling på hvorfor, men det har vært der siden 2.mann ble født. Men tror nok det fordi jeg vet at husbonden sier stopp etter 2. Alt er så praktisk med de 2.

OG jeg er veldig enig, man skal absolutt ikke lure noen. Det ville jeg aldri gjort. Vi får snakke sammen, men kjenner jeg min kjære rett så er hans meninger ganske sterke. Vi får se hva fremtiden bringer.......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...